هاست پرسرعت
خودرو

نام سانگ یانگ به KG Mobility تغییر می‌کند

نام سانگ یانگ به KG Mobility تغییر می‌کند

گروه KG به‌عنوان مالک جدید سانگ‌یانگ قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ نام این شرکت خودروسازی کره‌ای را به KG موبیلیتی تغییر دهد.

سانگ‌یانگ که قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی محسوب می‌شود، پس از ورشکستگی و فراز و نشیب‌های مختلف، سرانجام سال گذشته توسط گروه KG خریداری شد. مالک جدید این برند کره‌ای اما در حال برنامه‌ریزی برای تغییر نام آن است و تا اواخر امسال نام سانگ‌یانگ به KG موبیلیتی تغییر خواهد یافت. همچنین همهٔ محصولات این شرکت نیز از لوگوی جدید KG استفاده خواهند کرد. رئیس گروه KG دراین‌باره به رسانه‌ها گفته است:

نام سانگ‌یانگ موتور خاطرات خوبی دارد اما تصویر دردناکی را هم به همراه دارد. ازاین‌پس تمامی خودروهای سانگ‌یانگ با نام KG وارد دنیا خواهند شد. البته حتی با این تغییر نام، تاریخچهٔ سانگ‌یانگ موتور تغییر نخواهد کرد و این شرکت همان شرایط قبل را خواهد داشت.

نام سانگ یانگ به KG Mobility تغییر می‌کند

پیشینهٔ سانگ‌یانگ به یک شرکت خودروسازی بازمی‌گردد که ابتدا در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد اما نام سانگ‌یانگ برای اولین بار در اواخر دههٔ ۸۰ پدیدار شد. سپس این خودروساز کره‌ای توسط دوو خریداری شد و پس ‌از آن نیز به دست سایک موتور چین و ماهینداری هند افتاد. سال گذشته هم گروه KG به مالک جدید سانگ‌یانگ تبدیل شد. تغییر نام این شرکت به KG موبیلیتی باید در مارس امسال به تصویب سهام‌داران برسد. اگر این کار نهایتاً چراغ سبز را دریافت کند، بازنگری کاملی در بازاریابی را به دنبال خواهد داشت که شامل تغییر لوگو و هویت شرکت می‌شود. این خودروساز کره‌ای طی ۳۵ سال گذشته از نام سانگ‌یانگ استفاده کرده و به همین دلیل رئیس گروه KG اعتراف کرده که تغییر نام آن تصمیم بسیار دشواری بوده است.

نام سانگ یانگ به KG Mobility تغییر می‌کند

گفته شده نام جدید KG موبیلیتی احتمالاً نشان‌دهندهٔ تغییر بزرگی در استراتژِی تجاری سانگ‌یانگ از یک خودروساز سنتی به یک شرکت حمل‌ونقل خواهد بود. حال باید صبر کنیم و ببینیم که آیا این تغییر نام با بازنگری سبد محصولات شرکت همراه خواهد بود و باعث گسترش حضور جهانی سانگ‌یانگ خواهد شد یا نه. در حال حاضر این شرکت محصولات خود را در کره جنوبی، استرالیا، اروپا و چند بازار دیگر عرضه می‌کند. قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی همچنین به‌تازگی شاسی‌بلند جدیدی بنام تورس را هم معرفی کرده است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا