هاست پرسرعت
خودرو

نبرد آفرود جذاب بین جیپ رانگلر روبیکان و فورد رنجر رپتور

نبرد آفرود جذاب بین جیپ رانگلر روبیکان و فورد رنجر رپتور

فورد رنجر رپتور و جیپ رانگلر روبیکان هرچند خودروهای کاملاً متفاوتی هستند اما هردو توانایی‌های آفرود بالایی دارند و بنابراین تماشای یک نبرد آفرود بین آن‌ها می‌تواند جذاب باشد.

آفرود این روزها به یک سرگرمی جذاب برای بسیاری از مردم تبدیل شده است. البته برای تجربهٔ این سرگرمی یک وسیلهٔ بسیار مهم و اصلی یعنی خودروی آفرودی نیاز است. هم‌اکنون در بازارهای جهانی خودروهای آفرودی زیادی در اندازه‌ها و قیمت‌های مختلفی برای فروش عرضه می‌شوند اما وقتی اسم آفرود می‌آید، اولین نامی که به ذهن می‌رسد جیپ رانگلر است. این خودرو نمادین‌ترین ۴×۴ تمام دوران محسوب می‌شود و در نسخهٔ روبیکان، هرجایی که نشانش دهید می‌رود.

نبرد آفرود جذاب بین جیپ رانگلر روبیکان و فورد رنجر رپتور

بااین‌حال، هرچند رانگلر می‌تواند به هرجایی که بخواهید برود اما نمی‌تواند خیلی سریع این کار را انجام دهد و اینجا است که فورد رنجر رپتور با پیشرانهٔ V6 توئین توربو وارد می‌شود. این موتور ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. رنجر اما علاوه بر موتور قدرتمند، به سیستم تعلیق بسیار چشمگیری به سبک باجا هم مجهز است که امکان پرواز از روی مسیرهای ناهموار را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، زیر کاپوت جیپ یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد.

نبرد آفرود جذاب بین جیپ رانگلر روبیکان و فورد رنجر رپتور

در بخش زاویای آفرودی برتری با جیپ است. البته بسته به نسخه‌های مختلف و آپشن‌هایی که برای رانگلر قابل سفارش است، این زوایا تغییر می‌کنند اما در نمونه‌ای که در اینجا حضور دارد، زاویهٔ حمله ۴۳.۹ درجه، زاویهٔ شکست ۲۲.۵ درجه و زاویهٔ فرار ۳۷ درجه است. رانگلر ۲۷۴ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و می‌تواند تا عمق ۷۶ سانتی‌متر آب حرکت کند. از سوی دیگر، زاویهٔ حملهٔ رنجر رپتور ۳۲ درجه و زاویهٔ فرار آن ۲۵ درجه است که هردو به میزان قابل‌توجهی از جیپ ضعیف‌تر هستند اما زاویهٔ شکست ۲۴ درجه‌ای فورد از رقیب بهتر است. فورد ۲۷۲ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و می‌تواند تا عمق فوق‌العادهٔ ۸۵ سانتی‌متر آب حرکت کند.

نبرد آفرود جذاب بین جیپ رانگلر روبیکان و فورد رنجر رپتور

ابعاد بزرگ رنجر رپتور می‌تواند به مشکل اصلی آن در آفرود تبدیل شود زیرا این خودرویی با ۵.۳ متر طول و حدود ۲ متر عرض (بدون احتساب آینه‌ها) است که در مسیرهای تنگ مشکل‌ساز خواهد بود. به همین دلیل است که خیلی‌ها برای آفرود سراغ خودروی کوچکی مثل سوزوکی جیمنی می‌روند. البته از سوی دیگر، رنجر می‌تواند تا ۶۵۰ کیلوگرم بار را حمل کند امکان آن در جیمنی و یا حتی رانگلر وجود ندارد. به‌طورکلی، رانگلر روبیکان و رنجر رپتور هرچند هردو توانایی‌های آفرود بالایی دارند اما هرکدام برای اهداف و وظایف مختلفی طراحی شده‌اند و انتخاب خودروی برتر به خواسته‌هایی که خریدار از یک آفرودر دارند بستگی خواهد داشت. بااین‌حال، دیدن ویدئوی نبرد آفرود این دو ماشین خالی از لطف نخواهد بود.

نبرد آفرود جذاب بین جیپ رانگلر روبیکان و فورد رنجر رپتور

مقایسه مشخصات فنی

جیپ رانگلر روبیکان

فورد رنجر رپتور

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۲۷۰ اسب بخار ۲۸۸ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
طول ۴,۷۸۵ میلی‌متر ۵,۳۶۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۷۵ میلی‌متر ۲,۰۲۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۶۹ میلی‌متر ۱,۹۲۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۰۷ میلی‌متر ۳,۲۷۰ میلی‌متر
وزن ۱۹۶۰ کیلوگرم ۲۴۵۴ کیلوگرم
قیمت ۶۲,۲۸۰ پوند ۵۸,۹۰۰ پوند

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۲۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا