هاست پرسرعت
خودرو

نبرد جذاب بی ام و M8 و موستانگ شلبی GT500 در درگ رفت و برگشتی

نبرد جذاب بی ام و M8 و موستانگ شلبی GT500 در درگ رفت و برگشتی

موستانگ شلبی GT500 محرک عقب با ۷۶۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ U-Drag به مصاف ب‌ام‌و M8 کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخاری چهارچرخ محرک رفته است.

فورد موستانگ شلبی GT500 و ب‌ام‌و M8 کامپتیشن نشان می‌دهند که راه‌های مختلفی برای طراحی و ساخت یک کوپهٔ اسپرت قدرتمند وجود دارد. حال این دو ماشین در مسابقهٔ U-Drag به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک پرفورمنس بهتری دارد. در این مسابقه، خودروها ابتدا مثل یک درگ سنتی، مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کنند اما در انتهای مسیر باید سرعت خود را کم کنند، دور بزنند و به خط شروع برگردند؛ بنابراین، U-Drag شتاب، ترمز، پیچیدن و سرعت خروج از پیچ خودروها را در زمان بسیار کمی آزمایش می‌کند.

نبرد جذاب بی ام و M8 و موستانگ شلبی GT500 در درگ رفت و برگشتی

این دو خودرو هردو پر از اسب بخار هستند. زیر کاپوت ب‌ام‌و یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ قرار گرفته که نیروی خود را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد درحالی‌که شلبی ۷۶۰ اسب بخار قدرت دارد اما فقط به چرخ‌های عقب منتقل میشود. اختلاف وزن بین دو خودرو نیز زیر ۷۰ کیلوگرم است و بنابراین روی کاغذ موستانگ از لحاظ نسبت قدرت به وزن برتری دارد. بااین‌حال، روی آسفالت شرایط فرق می‌کند زیرا لانچ کنترل ب‌ام‌و از سامانهٔ چهارچرخ محرک برای ایجاد حداکثر کشش و چسبندگی استفاده می‌کند و به همین دلیل، M8 در مسابقهٔ اول ظرف ۳.۱ و در مسابقه دوم در ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که این اعداد برای شلبی به ترتیب ۴.۱ و ۳.۸ ثانیه هستند.

نبرد جذاب بی ام و M8 و موستانگ شلبی GT500 در درگ رفت و برگشتی

در ادامه اما وقتی کوپهٔ آمریکایی روی ریل می‌افتد شروع به کاهش فاصله با رقیب آلمانی می‌کند. GT500 در هر دوبار ۴۰۰ متر را زیر ۱۱.۵ ثانیه طی می‌کند و موفق می‌شود با سرعتی بسیار بالاتر از ب‌ام‌و به خط شروع بازگردد. بااین‌حال، در هردو رقابت M8 پیروز می‌شود. البته دلیل اصلی این پیروزی سامانهٔ چهارچرخ محرک ب‌ام‌و است و اگر مسیر کمی طولانی‌تر بود GT500 احتمالاً خود را به رقیب می‌رساند زیرا شلبی U-Drag دوم را ظرف ۳۲.۵ ثانیه طی کرد که فقط ۰.۱ ثانیه از M8 کندتر بود.

مشخصات فنی

 

موستانگ شلبی GT500

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم ۱۹۵۰ کیلوگرم
قیمت ۸۱,۲۸۰ دلار ۱۵۸,۰۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا