نبرد ریویان R1S و لامبورگینی اوروس با حضور افتخاری شلبی سوپراسنیک

نبرد ریویان R1S و لامبورگینی اوروس با حضور افتخاری شلبی سوپراسنیک

لامبورگینی اوروس و ریویان R1S دو شاسی‌بلند از دو دنیای متفاوت‌اند. نبرد این دو تنها یک برنده دارد حتی اگر شلبی F-150 سوپراسنیک هم وارد این جنگ شود.

اگر به دنبال یک SUV فوق‌سریع باشید می‌توانید به سراغ لامبورگینی اوروس یا ریویان R1S بروید. خودروهایی با پرفورمنس و عملکردی فوق‌العاده که گزینه‌هایی بسیار وسوسه‌کننده به شمار می‌آیند.  اما در نهایت کدام یکی از این دو خودرو سریع‌ترند؟

ریویان R1S با چهار موتور تمام الکتریکی خود می‌تواند غوغا کند. ترکیب قدرت این چهار موتور به ۸۴۵ اسب بخار و گشتاور نهایی به ۱۲۳۱ نیوتن متر می‌رسد. این ارقام نشان می‌دهد که با خودرویی قدرتمند روبروییم. در این رقابت، ریویان قدرتمندترین عضو و البته درعین‌حال با جرم ۳۱۷۵ کیلوگرمی، سنگین‌وزن‌ترین شرکت‌کنندگان است.

لامبورگینی اوروس یک شاسی‌بلند سوپر اسپرت است. خودرویی به‌غایت سریع و با جذابیت‌های طراحی یک لامبورگینی که از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر سود می‌برد. وزن اوروس ۲۱۹۷ کیلوگرم است که تقریباً یک تن از ریویان سبک‌تر است.

سومین شرکت‌کننده در این رقابت، شلبی  است که از موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژر با قدرت ۷۷۵ اسب بخار بهره می‌برد. هرکدام از این خودروها برای نیازهای خاصی ساخته شده‌اند و قاعدتاً رقیب مستقیم هم محسوب نمی‌شوند. بااین‌حال رقابت آنها در درگ و رولینگ می‌تواند جذاب باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹۰ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل