هاست پرسرعت
خودرو

نبرد شاسی بلندهای آفرود انگلیسی؛ لندروور دیفندر V8 سوپرشارژ یا رنجروور P530 توئین توربو

نبرد شاسی بلندهای آفرود انگلیسی؛ لندروور دیفندر V8 سوپرشارژ یا رنجروور P530 توئین توربو

رنجروور و دیفندر از لحاظ شخصیت متفاوت هستند اما زمانی که حرف خروج از آسفالت شود، تفاوت‌ها از بین می‌روند. در ویدئوی جدید CARWOW مت واتسون برای نبرد آفرود، یک دیفندر V8 را در برابر یک رنجروور P530 قرار داده است.

نبرد شاسی بلندهای آفرود انگلیسی؛ لندروور دیفندر V8 سوپرشارژ یا رنجروور P530 توئین توربو

محصولات لندروور عمدتاً توانایی‌های آفرود بسیار خوبی دارند و این شرکت شاسی‌بلندهای خود را به امکانات ویژه  مجهز می‌کند تا مناسب رانندگی در مسیرهای سخت باشند.

رنجروور از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ساخت ب‌ام‌و استفاده می‌کند که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، زیر کاپوت دیفندر پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ قدیمی جگوار-لندروور با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ قدرت دریک سطح هستند اما گشتاور رنجروور به‌مراتب بیشتر است. همچنین دیفندر با وزن ۲۶۰۳ کیلوگرم از رنجروور ۲۵۱۰ کیلوگرمی سنگین‌تر هم هست.

نبرد شاسی بلندهای آفرود انگلیسی؛ لندروور دیفندر V8 سوپرشارژ یا رنجروور P530 توئین توربو

بااین‌حال، اولین چالش یعنی مسابقهٔ درگ در سربالایی تنها نبردی است که قدرت تا حدودی در آن اهمیت دارد. به همین دلیل، رنجروور با استفاده از قدرت و گشتاور بیشتر خود، دیفندر را مغلوب می‌کند. سپس رنجروور در دومین چالش که آزمایش سیستم کمکی پایین رفتن از شیب‌ها است نیز پیروز می‌شود. البته در اینجا اشتباه راننده هم در باخت دیفندر بی‌تأثیر نبود. چالش‌های بعدی هم شامل آزمایش قدرت مانور، کشش و تعلیق می‌شد. هردو خودرو به‌آسانی از یک مسیر جنگلی تنگ عبور می‌کنند اما در اینجا عملکرد دیفندر کمی بهتر است.

نبرد شاسی بلندهای آفرود انگلیسی؛ لندروور دیفندر V8 سوپرشارژ یا رنجروور P530 توئین توربو

در چالش بررسی انعطاف‌پذیری شاسی نیز رنجروور به مشکل خورد و رکاب آن خراشیده شد. این در حالی است که دیفندر ۴ میلی‌متر فاصله کمتری از زمین نسبت به رنجروور دارد اما زوایای حمله و فرار آن بهتر هستند. به‌طورکلی، این دو شاسی‌بلند بریتانیایی در آفرود بسیار شبیه به هم هستند و تفاوت‌های آن بیشتر به حالات رانندگی برمی‌گردد. البته در کل بردن شاسی‌بلندهای شش‌رقمی به آفرود کار خطرناکی است زیرا ریسک آسیب دیدن آن‌ها زیاد خواهد بود ولی دیفندر و رنجروور خودروهای بسیار توانمندی هستند که برای بی‌راهه نوردی طراحی شده‌اند و آفرود با آن‌ها لذت خاص خود را خواهد داشت.

نبرد شاسی بلندهای آفرود انگلیسی؛ لندروور دیفندر V8 سوپرشارژ یا رنجروور P530 توئین توربو

مقایسه مشخصات فنی

رنجروور P530

لندروور دیفندر V8

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۳۰ اسب بخار ۵۲۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۵۱۰ کیلوگرم ۲۶۰۳ کیلوگرم
قیمت ۱۲۴,۲۷۵ دلار ۱۱۲,۷۷۵ دلار

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا