هاست پرسرعت
خودرو

نبرد هیجان‌انگیز و بسیار نزدیک پورشه ۹۱۱ GT3 و کوروت Z06 در پیست

نبرد هیجان‌انگیز و بسیار نزدیک پورشه ۹۱۱ GT3 و کوروت Z06 در پیست

شورلت کوروت Z06 و پورشه ۹۱۱ GT3 در پیست اتوبان کانتری رقابت کاملی باهم داشته و زمان‌های بسیار نزدیکی را ثبت کرده‌اند.

شورلت کوروت همواره به خاطر ارائهٔ پرفورمنسی فراتر از قیمتش شهرت داشته است و این موضوع در مورد Z06 جدید هم صدق می‌کند که با وجود قیمتی بیش از صد هزار دلار توان رقابت بسیار خودروهایی بسیار گران‌تر از خود را دارد. حال در ویدئوی جدیدی از Savagegeese، این کوروت جذاب در برابر پورشه ۹۱۱ GT3 قرار گرفته تا ببینیم کدام‌یک سوپراسپرت بهتری است.

نبرد هیجان‌انگیز و بسیار نزدیک پورشه ۹۱۱ GT3 و کوروت Z06 در پیست

این دو خودرو در یک پیست به مصاف هم رفته‌اند تا مشخص شود کدام‌یک سریع‌تر است. کوروت Z06 از پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، در سینهٔ پورشه هم یک پیشرانهٔ تنفس طبیعی قرار گرفته اما دو سیلندر کمتر دارد و با ۴ لیتر حجم ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این رقابت، کوروت با ثبت زمان یک دقیقه و ۲۷.۲۴ ثانیه، به‌سختی و با اختلافی بسیار جزئی توانست پورشه را که موفق به ثبت زمان یک دقیقه و ۲۷.۳۲ ثانیه شد را شکست دهد.

نبرد هیجان‌انگیز و بسیار نزدیک پورشه ۹۱۱ GT3 و کوروت Z06 در پیست

در این آزمایش سعی شده شرایط رانندگی بین دو خودرو یکسان باشد و به همین دلیل در هردو از یک نوع لاستیک استفاده شده است. هرچند اعداد نشان می‌دهد که Z06 در یک دور پیست سریع‌تر از GT3 بوده اما هرکدام از این دو سوپراسپرت در بخش‌هایی از مسابقه بهتر از دیگری بودند. ۹۱۱ در پیچ‌ها سریع‌تر عمل می‌کرد اما کوروت در مسیرهای مستقیم سریع‌تر شتاب می‌گرفت و برتری پورشه در پیچ‌ها را خنثی می‌کرد. رانندهٔ مسابقهٔ حرفه‌ای «بریت کیسی جونیور» پس از اینکه در پیست «اتوبان کانتری کلاب» پشت فرمان هردو خودرو نشست اظهار داشت که پورشه در پیست نسبت به کوروت چابک‌تر احساس می‌شود اما سیستم فرمان Z06 سریع و دقیق است.

تایم زنی به این خودروها در پیست آسان بوده و پس از چند دور تمرین می‌توان رکورد را بهتر کرد اما همان‌طور که در ویدئو ذکر می‌شود، بسیاری از خریداران Z06 و GT3 بیشتر وقت خود را ظرف رانندگی در جاده‌های عمومی می‌کنند یعنی جایی که راحتی روزمره اهمیت خواهد داشت و در این بخش کوروت نسبت به GT3 که سواری خشکی دارد راحت‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا