هاست پرسرعت
خودرو

نخستین اتوبوس “متروباس” وارد حمل و نقل پایتخت شد

نخستین اتوبوس “متروباس” وارد حمل و نقل پایتخت شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود نخستین اتوبوس “متروباس” به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت خبر داد.

به گزارش gsxr و به نقل از تسنیم، علیزاده در جلسه امروز ستاد استقبال از مهر با اشاره به تمهیدات اتوبوسرانی اظهار کرد: از امروز ۲۰۴۷ دستگاه اتوبوس شاغل جاری در سطح معابر فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه بعد از پنج سال از ورود چهار دستگاه اتوبوس ۲۵متری متروباس روز گذشته تست گرم یک دستگاه اتوبوس ۲۵متری در خط خاوران ـ آزادی با موفقیت انجام شد، گفت: سه دستگاه اتوبوس متروباس تا پایان مهر ماه خدمت‌رسانی به مردم را انجام خواهند داد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: در ۶ پهنه در قالب ۶ سامانه خدمت‌رسانی ویژه به مردم خواهیم داشت و برای دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه علوم و تحقیقات خط ویژه‌ای در نظر گرفته شد.

متروباس چیست؟

اتوبوس‌‌‌های سه‌‌‌کابین یا به تعبیر دقیق‌‌‌تر ناوگانی شامل سه اتوبوس متروباس نام دارد. این خودروهای وارداتی که ظرفیت جابه‌‌‌جایی ۳۰۰ نفر را دارند، قرار است به شرط انتقال تکنولوژی از کشور ترکیه به تعداد بالا خریداری شوند.

نخستین اتوبوس “متروباس” وارد حمل و نقل پایتخت شد

استانبول، شهر متروباس‌ها!

اما تجربه استفاده از متروباس‌ها در استانبول چگونه است؟ استانبول یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است که مانند اغلب شهرهای بزرگ و توریستی دیگر، سیستم‌های حمل‌ونقل متنوعی دارد که بسته به نیاز و شرایط، می‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد.

یکی از بهترین وسایل نقلیه عمومی در استانبول متروباس است. متروباس‌ها در استانبول در واقع همان اتوبوس‌های تندرویی هستند که در خطوط ویژه تردد می‌کنند.

نخستین اتوبوس “متروباس” وارد حمل و نقل پایتخت شد

متروباس در سال ۲۰۰۷ و پس از دو سال ساخت، در این شهر افتتاح شد. طول خط متروباس در استانبول ۵۰کیلومتر است که ۴۵ ایستگاه را پوشش می‌دهد. متروباس در استانبول هر روز هفته از جمله آخر هفته‌ها، به ‌صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و فقط در برخی ساعات ممکن است فاصله بین دو سرویس تغییر کند.

متروباس‌هایی که در این مسیرها جابه‌جایی مسافران را انجام می‌دهند، دارای ظرفیت بالای مسافر و مجهز به سیستم سرمایشی در تابستان و گرمایشی در زمستان هستند. متروباس نسبت‌به سایر وسایل نقلیه عمومی دارای ایمنی و راحتی بیشتری برای معلولان بوده و طراحی آن امکان استفاده را برای تمام گروه‌های جامعه میسر کرده است.

متروباس‌ها مجهز به صفحه نمایش هستند که نام ایستگاه‌ها را پیش از رسیدن به آن اعلام می‌کنند. پس از خروج از گیت و خارج شدن از ایستگاه، با تماس کارت با دستگاه‌های کارتخوان، مسافر اگر ایستگاه‌های کمتری را طی کرده می‌تواند بقیه هزینه سفر را پس بگیرد. در واقع هزینه سفر از کارت مسافر، به اندازه مسیر طیشده کسر شده و مابقی مبلغ به کارت وی بازگردانده می‌شود. این وسیله نقلیه در روز حدودا هشتصد هزار نفر را در ‌استانبول جابه‌جا می‌کند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا