هاست پرسرعت
خودرو

نرخ جدید بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۳۰ درصدی اعلام شد

نرخ جدید بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۳۰ درصدی اعلام شد

بر اساس آنچه قوه قضاییه اعلام کرده است نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ رشد ۵۰ درصدی داشته و بیمه مرکزی نیز حق بیمه جدید شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۲ را با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ اعلام کرده است.

لوگوی بیمه مرکزی

به گزارش ایسنا، قوه قضائیه چهارشنبه هفته قبل نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ را ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که این رقم در ماه‌های حرام به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. بر این اساس شورای عالی بیمه عصر روز گذشته برگزار شد و اعضای آن با افزایش ۳۰ درصدی تعرفه حق بیمه شخص ثالث برای سال آینده موافقت کردند. البته میزان بیمه شخص ثالث برای گروه‌های مختلف ماشین (دو سیلندر، چهار سیلندر، موتورسیکلت و…) و سایر خودروها مثل ماشین‌آلات کشاورزی و… متفاوت است. برای مثال حق بیمه پایه سالیانه خودروی سواری کم‌تر از ۴ سیلندر سه میلیون و ۴۷ هزار تومان و برای خودروی بیش از ۴ سیلندر چهار میلیون و ۷۴۷ هزار تومان است.

شایان ذکر است قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱ نرخ دیه را در ماه‌های غیر حرام یا عادی، ۶۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام، معادل ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. شایان ذکر است نرخ دیه تنها عامل مؤثر بر حق بیمه شخص ثالث خودروها نیست و فاکتورهای دیگری همچون نوع و مدل ماشین از جمله تعداد سیلندر، سال ساخت، نوع کاربری اعم از تاکسی، تعهدات مازاد نسبت به بیمه پایه، میزان تخفیف، جریمه و… نیز روی حق بیمه شخص ثالث تأثیر دارند. در جدول زیر می‌توانید نرخ جدید بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۲ را مشاهده فرمایید. بر اساس آنچه اعلام شده است، بیمه شخص ثالث خودروهای سواری در سال ۱۴۰۲ از ۳ میلیون و ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. به این مبالغ میزان مقرر مالیات بر ارزش‌افزوده نیز اضافه می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا