هاست پرسرعت
فناوری

نسخه جدید چت جی‌پی‌تی به ذهن انسان نزدیک می‌شود

نسخه جدید چت جی‌پی‌تی به ذهن انسان نزدیک می‌شود

اوپن‌ای‌آی، شرکت سازنده برنامه مشهور چت‌جی‌پی‌تی که بر اساس مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی، از مقاله علمی و ادبی گرفته تا شعر و کدهای محاسباتی تولید می‌کند، از نسخه جدید این برنامه رونمایی کرد.

به گزارش gsxr و به نقل از ایندیپندنت، از همان اواخر نوامبر که چت‌جی‌پی‌تی عرضه شد، خیلی‌ها در انتظار انتشار جی‌پی‌تی-۴ (GPT-4) بودند و اینک بسیاری از کاربران که با نسخه‌ قبلی این برنامه کار کرده بودند، از قابلیت‌های خیره‌کننده این برنامه هوش مصنوعی شگفت‌زده شده‌اند.

اینسایدرپیپر در گزارشی که به همین مناسبت منتشر کرد، به نقل از وب‌سایت شرکت اوپن‌ای‌آی، می‌نویسد که جی‌پی‌تی-۴ جدیدترین نقطه عطف در تلاش اوپن‌ای‌آی به منظور پیشرفت در یادگیری عمیق است.

با به‌روزرسانی نسخه قدیمی چت‌جی‌پی‌تی، اینک جی‌پی‌تی-۴ پاسخ‌های متنی دقیق‌تری ارائه خواهد داد و داده‌های ورودی تصویری و متنی این فناوری را به شکل گسترده‌ای پیش می‌برد. به عنوان مثال، اگر کاربری، تصویری از داخل یخچال برای آن ارسال کند، جی‌پی‌تی-۴ نه تنها آنچه را در تصویر وجود دارد به‌درستی شناسایی می‌کند، بلکه آنچه را می‌توان با آن مواد تهیه کرد، نیز پیشنهاد خواهد داد.

اوپن‌ای‌آی اعلام کرد که در حال همکاری با یک شرکت همکار به نام «بی مای آیز» است تا مراحل پیشرفت‌های بعدی فراهم شود.

 

نسخه جدید چت جی‌پی‌تی به ذهن انسان نزدیک می‌شود

مایکروسافت که پشتیبانی مالی اوپن‌ای‌آی را بر عهده دارد، اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که میلیاردها دلار تامین مالی این شرکت را بر عهده خواهد گرفت. شرکت سازنده ویندوز همچنین به‌سرعت این فناوری را در موتور جست‌وجوی بینگ، مرورگر اج و سایر محصولات خود ادغام کرد.

این موضوع به رقابت جدی با گوگل که نسخه‌های خود از فناوری هوش مصنوعی را ارائه کرده بود، منجر شد و در این میان، آمازون، بایدو و متا نیز تلاش کردند از این فناوری عقب نمانند.

اوپن‌ای‌آی همچنین اعلام کرد که نسخه جدید این برنامه در مقایسه به نسخه قبلی، درباره خطای عملکردی یا دروغ و توهین یا اصطلاحا «توهم»، به‌مراتب کمتر گزارش دریافت می‌کند.

به گفته اوپن‌ای‌آی، برای ساخت و توسعه جی‌پی‌تی-۴ شش ماه زمان صرف شده است تا ایمن‌تر و هماهنگ‌تر شود. جی‌پی‌تی-۴ به میزان ۸۲ درصد کمتر به درخواست‌های محتوای غیرمجاز پاسخ می‌دهد و ۴۰ درصد بیشتر احتمال دارد که پاسخ‌های واقعی بدهد.

سم آلتمن، بنیان‌‌گذار این شرکت، اذعان کرد که به رغم پیش‌بینی‌ها، جی‌پی‌تی-۴ هنوز ناقص و محدود است و همچنان در نخستین استفاده از آن، تاثیرگذارتر از زمانی به نظر می‌رسد که وقت بیشتری را با آن سپری کنید.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا