هاست پرسرعت
بازی

نسخه پلی استیشن ۴ بازی Quantum Error نیاز به طراحی کاملا متفاوتی داشت

نسخه پلی استیشن ۴ بازی Quantum Error نیاز به طراحی کاملا متفاوتی داشت

صاحب و موسس استودیوی TeamKill Media گفته که آن‌ها پس از نزدیک شدن به پایان توسعه Quantum Error به این نتیجه رسیدند که راهی برای تبدیل کردن آن به یک بازی عالی برای پلی استیشن ۴ ندارند.

تبلیغات

وقتی بازی Quantum Error برای اولین بار معرفی شد، سازنده آن یعنی استودیوی TeamKill Media گفت که این بازی برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ در دست توسعه است و نسخه نسل هشتمی آن مدتی پس از عرضه بازی برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد. با این وجود اوایل امسال این استودیو اعلام کرد که نسخه پلی استیشن ۴ این شوتر ترسناک کیهانی لغو شده است. دلیل این تصمیم نیاز داشتن بازی به پایین آوردن بیش از حد کیفیت برای اجرا روی پلی استیشن ۴ اعلام شد.

حال موسس و صاحب استودیوی TeamKill Media یعنی مایکا جونز (Micah Jones) در مصاحبه‌ای با GamingBolt در مورد نسخه پلی استیشن ۴ لغو شده بازی Quantum Error با جزئیات بیشتری صحبت کرده است. او گفت که با نزدیک شدن به پایان روند توسعه بازی، توسعه‌دهندگان به این نتیجه رسیدند که عرضه آن برای پلی استیشن ۴ یک پورت ساده نخواهد بود:

در اوایل سال ۲۰۲۰، ما برای نسخه پلی استیشن ۵ بازی تاییدیه گرفتیم و تشویق شدیم که نسخه پلی استیشن ۴ بازی را هم توسعه دهیم. در ادامه سال هم به ما گفته شد که بازی را به پلتفرم ایکس باکس بیاوریم. ما تیم کوچکی از برادران با یک کامپیوتر برای توسعه اصلی و یک کامپیوتر دوم برای طراحی مراحل هستیم. وقتی به پایان توسعه بازی نزدیک شدیم به این نتیجه رسیدیم که چیزی که ما ساخته بودیم برای پلی استیشن ۴ مناسب نبود، پس با سونی تماس گرفتیم تا نسخه پلی استیشن ۴ بازی را لغو کنیم. این یک پورت ساده نبود، بلکه باید بازی را از نو طراحی می‌کردیم.

جونز در ادامه کمی بیشتر در مورد میزان تغییراتی که برای آوردن بازی به پلی استیشن ۴ لازم بود صحبت کرد. به گفته او برای انجام این کار به اضافه کردن ۱۵۰ صفحه بارگذاری، حذف Nanite، کاهش نرخ فریم، پایین آوردن کیفیت بافت‌ها و سایه‌ها و طراحی ساختاری جدید برای باس فایت‌ها و کات‌سین‌ها نیاز بود:

برای یک نسخه پلی استیشن ۴، این بازی نیازمند ساختار کاملا متفاوتی از جمله ۱۵۰ صفحه بارگذاری که روی نسخه پلی استیشن ۵ حاضر نیستند بود. خبری از نورپردازی کلی بازی هم نبود که ظاهر آن را کاملا عوض می‌کرد. کیفیت همه چیز از جمله سایه‌ها باید پایین می‌آمد و نرخ فریم هم باید کاهش می‌یافت. بازی به صورت کلی از نظر ظاهر و گیم‌پلی اثر متفاوتی می‌بود. باس فایت‌ها و کات‌سین‌ها باید ساختار کاملا جدیدی می‌گرفتند تا صفحات بارگذاری را در آن‌ها گنجانده شود. خبری از Nanite در بازی نبود. بسیاری از اشیا در بازی غیر قابل استفاده بودند. بازی ما تقریبا ۹۰ گیگابایت است و اگر یک نسخه پلی استیشن ۴ می‌ساختیم، این اندازه حتی بیشتر می‌بود.

وی افزود:

بازی‌های زیبا و شگفت‌انگیزی برای پلی استیشن ۴ ساخته شده‌اند، اما مسئله اینجاست که این بازی‌ها برای پلی استیشن ۴ ساخته شده‌اند. ما صرفا نمی‌توانستیم که یک سری ویژگی را خاموش کنیم و به نسخه پلی استیشن ۴ برسیم. برای بازیکنان پلی استیشن ۴ عادلانه نبود اگر ما صرفا سعی می‌کردیم تا کیفیت پروژه کنونی خود را برای یک نسخه پلی استیشن ۴ پایین بیاوریم. بازی کیفیتی معادل عناوینی که با استفاده از تکنیک‌های توسعه بازی برای پلی استیشن ۴ عالی هستند نداشت. اگر ما زمان یا تیم‌های لازم برای ساخت یک نسخه پلی استیشن ۴ مجزا را داشتیم این کار شدنی بود.

بازی Quantum Error در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۲ آبان ۱۴۰۲) برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه بازی برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC در دسترس نیست. جونز گفته که نسخه ایکس باکس سری اس بازی در وضعیت غیر قابل قبولی است و به همین سبب خبری از عرضه همزمان نسخه ایکس باکس نیست.

justgamexbvafadarDARKSIRENIliyaMuhammadAlimeysambHELLO.BROTHERArshia.1گیمرِ روان شناسShark Gamer𝕀𝕟𝕗𝕖𝕣𝕟𝕠 インフェルノRED DEAD & STARFIELD ❌ مخالف بازنشستگی سوسمار ❌Stalkerگیمر دهه شصتیLove GameHardcore gamerRoyalknightSpider-ManBioshock𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا