هاست پرسرعت
امنيت

نصب نرم‌افزار تشخیص چهره در مدارس آمریکا

نصب نرم‌افزار تشخیص چهره در مدارس آمریکا

کلیرویو قصد دارد از میلیاردها عکسی که از نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی جمع آوری می‌کند، برای تشخیص هویت میلیون‌ها نفر در آمریکا و سراسر جهان استفاده کند و این امر امنیت و حریم شخصی افراد را به خطر می‌اندازد.

به گزارش gsxr از مهر، انتشار این خبر به بحث‌های جدید درباره اخلاقیات استفاده از داده‌های مورد مناقشه برای طراحی سیستم‌های هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره دامن می‌زند.

استفاده شرکت کلیرویو از عکس‌های در دسترس عموم برای ارتقای هوش مصنوعی فناوری تشخیص چهره این شرکت، به دقیق‌تر شدن آن کمک می‌کند. بریتانیا و ایتالیا Clearview را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین حفظ حریم خصوصی از طریق جمع آوری تصاویر آنلاین بدون جلب رضایت کاربران، جریمه کردند و این شرکت در این ماه با فعالان حقوق مدنی در ایالات متحده در مورد اتهامات مشابه به توافق رسید.

کلیرویو علیرغم همه اعتراض‌ها در درجه اول به پلیس آمریکا کمک می‌کند تا افراد را از طریق تصاویر رسانه‌های اجتماعی شناسایی کند، اما این تجارت به دلیل تحقیقات نظارتی و اعتراض‌های عمومی در معرض تهدید است. با این حال این مساله موجب نشده تا کلیرویو برای حضور در مدارس و افزودن خدمات خود به دیگر اپلیکیشن‌ها تلاش نکند.

یکی از این اپلیکیشن‌ها واله نام دارد که قصد دارد از فناوری مذکور برای تطبیق دادن عکس‌های سلفی با عکس‌های شناسه بارگذاری شده توسط افراد استفاده کند. هدف از این کار صرفه جویی در هزینه‌ها و افزایش سرعت و دقت اعلام شده است. برخی مدارس آمریکا نیز در این زمینه برنامه‌هایی مشابه دارند. در عین حال خطر سرقت و سوءاستفاده از این اطلاعات توسط کلاهبرداران، دولت و شرکت‌های ثالث همیشه وجود دارد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا