هاست پرسرعت
خودرو

نظرسنجی: ناامیدکننده‌ترین خودروهای رونمایی شده در سال ۲۰۲۲

نظرسنجی: ناامیدکننده‌ترین خودروهای رونمایی شده در سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ خودروهای زیادی معرفی شدند که برخی از آن‌ها بسیار جذاب بودند اما از دید شما، ناامیدکننده‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ کدامند؟

سال ۲۰۲۲ سالی پر از فراز و نشیب در بازار خودرو بوده است. در این سال خودروهای بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی مثل فورد برانکو رپتور، شورلت کوروت Z06، پورشه ۹۱۱ GT3 RS، آستون‌مارتین DBX707، تویوتا GR کرولا و… به بازار عرضه شدند و تحسین همگان را برانگیختند؛ اما در مقابل، ناامیدکننده‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ کدام‌ها بودند؟ قطعاً نامزدهای زیادی برای این عنوان وجود دارد ولی ما صرفاً به چند مدل از خودروهایی که واقعاً علاقه‌مندان را ناامید کردند اشاره می‌کنیم.

نظرسنجی: ناامیدکننده‌ترین خودروهای رونمایی شده در سال ۲۰۲۲

یکی از این خودروها هیوندای سانتا کروز است. زمانی که این پیکاپ معرفی شد به نظر می‌رسید یک پیروزی بزرگ برای سازندهٔ کره‌ای باشد زیرا هیچ رقیبی نداشت و می‌توانست خلأ بزرگی در بازار را پر کند اما خیلی زود فورد ماوریک با قیمت ارزان‌تر و مصرف سوخت کمتر به بازار آمد و تمام برنامه‌های هیوندای را خراب کرد. خودروی بعدی می‌تواند مرسدس C63 AMG جدید باشد که به دلیل جایگزینی پیشرانهٔ V8 با نمونهٔ چهار سیلندر کوچک، وزن سنگین و کاهش خشونت و سرکشی موردانتقاد قرار گرفته است.

نظرسنجی: ناامیدکننده‌ترین خودروهای رونمایی شده در سال ۲۰۲۲

علاوه بر این، برخی مدل‌های جدید ب‌ام‌و مثل M2 و XM را هم به دلیل طراحی ناخوشایند و وزن سنگین می‌توان در این لیست قرار داد اما قطعاً خودرویی که ناامیدی زیادی را به بار آورد نسل جدید سوبارو WRX بود. طراحی بیرونی نه‌چندان جالب با روکش‌های پلاستیکی فراوان، افزایش قدرت بسیار جزئی نسبت به نسل قبلی و حذف نسخهٔ STI این سدان اسپرت ژاپنی را به یکی از ناامیدکننده‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ تبدیل کرده‌اند.

نظرسنجی: ناامیدکننده‌ترین خودروهای رونمایی شده در سال ۲۰۲۲

نسل جدید هوندا آکورد نیز با طراحی بسیار ساده و حذف پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو می‌تواند یکی دیگر از نامزدها باشد. به نظر می‌رسد هوندا بخش سدان‌های میان سایز را در حال نابودی می‌داند و به همین دلیل وقت و سرمایهٔ زیادی را صرف نسل جدید آکورد نکرده است. خودروی بعدی فولکس‌واگن ID.Buzz است. هرچند قیمت این خودرو برای بازار ایالات‌متحده اعلام نشده اما در اروپا قیمت آن از ۶۴,۵۸۰ یورو آغاز می‌شود که برای ونی که با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۲۵ کیلومتر برد از کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی ۵۲ هزار دلاری ضعیف‌تر است قیمت بسیار گرانی محسوب می‌شود.

و نهایتاً به ناامیدکننده‌ترین خودروی سال ۲۰۲۲ یعنی تویوتا bZ4X و برادر دوقلوی آن سوبارو سولترا می‌رسیم. این کراس‌اوورها که اولین تلاش دو برند ژاپنی در بخش خودروهای الکتریکی بودند، اصلاً جالب عمل نکردند. ابتدا به خریداران گفته شد که ممکن است bZ4X در هوای سرد نتواند از شارژ سریع بهره ببرد. سپس در ماه ژوئن به دلیل احتمال در رفتن چرخ از جای خود برای این کراس‌اوور برقی فراخوان داده شد. یافتن راه‌حل برای این مشکل آن‌قدر طول کشید که تویوتا پیشنهاد خرید خودروهای معیوب از مالکین را داد. اخیراً نیز آزمایش‌های اروپایی نشان داده‌اند که bZ4X تنها نیمی از شعاع حرکتی اعلامی را ارائه می‌کند و تویوتا پاسخ داده که این موضوع را بررسی می‌کند.

نظرسنجی: ناامیدکننده‌ترین خودروهای رونمایی شده در سال ۲۰۲۲

این‌ها تنها چند نمونه از خودروهای ناامیدکنندهٔ سال ۲۰۲۲ بودند اما نظر شما در این رابطه چیست؟ شما کدام خودروهای این سال را ناامیدکننده میدانید؟ لطفاً در بخش نظرات به این سؤال پاسخ دهید.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا