نقدها و نمرات بازی A Plague Tale: Requiem منتشر شدند
نقدها و نمرات بازی A Plague Tale: Requiem منتشر شدند
با نزدیک شدن به انتشار A Plague Tale: Requiem، نقدها و نمرات این بازی مورد انتظار از سوی وبسایتهای معتبر منتشر شدند.
gsxr نیز ساعاتی پیش همراه با پایان امبارگوی بازی، نقد و بررسی A Plague Tale: Requiem را منتشر کرد که خلاصهای از آن را در ادامه مطالعه میکنید:
gsxr 9/10
بازی A Plague Tale: Requiem، یک داستان احساسی، غافلگیر کننده و سرشار از لحظات تلخ و شیرین را به مخاطب خود ارائه میدهد. دنیای بازی در عین زیبایی، بسیار بیرحم و واقعگرایانه است که به دنبال این موضوع، گیمر در هر لحظه نگران اعضای خانوادهای میشود که سرگذشت آن را دنبال میکند. اگر از طرفداران بازیهای داستان محور هستید و برایتان ارائهی یک داستان فوقالعاده بر مبارزات بازی اولویت دارد، این اثر حکم یک رویا را برای شما خواهد داشت.
محمدرضا نوروزی
در ادامه، نمرات و خلاصهای از نقدهای منتشر شده را مطالعه میکنید:
The Enemy 10/10
A Plague Tale: Requiem یک بلوغ و رشد قابل توجه را نشان میدهد. این یک ادامه است که عصارۀ بازی اول را دریافت میکند، آن را گسترش میدهد و داستان آن، مثل بازی اول، شما را به مکانهایی غیرقابل باور و شگفتانگیز میبرد. تمامی این پیشرفتها، با معرفی المانهای جدید گیمپلی صورت میگیرد.
God is Geek 9/10
استودیوی Asobo با A Plague Tale: Requiem یک عنوان فوقالعاده را به ارمغان آورده است. با یک ادامه در بهترین شکل ممکن طرف هستیم که بر پایههای اثر قبلی میافزاید، آن را گسترش میدهد و در عین حال، مسیر خاص خودش را پیش میگیرد.
IGN 8/10
بازی A Plague Tale: Requiem، ادامهای شگفتانگیز برای یکی از بازیهای ماجراجویی مورد علاقۀ من است که از هر لحاظ آن را فراتر میبرد. بازی تلاش زیادی در این زمینه نمیکند که از نظر مکانیکهای گیمپلی، خود را از بازی اول متمایز کند؛ اما با یک داستان غمانگیز، اما عالی، گرافیک فوقالعاده و لحظاتی که پر از موشهای سهمگین هستند، یک تجربۀ فراموش نشدنی را به ارمغان میآورد. ای کاش این ادامه کمی در زمینۀ سندباکس مخفیکاری جاهطلبانهتر بود و ریسکهای بیشتری میکرد. در هر صورت، با یک ادامۀ ارزشمند طرف هستیم.
Gamespot 7/10
این جایی است که حس آشنایی به مخاطب القاء میشود، همانطور که بازی اول این حس را القاء میکرد. A Plague Tale: Requiem در همان زمینههایی پیروز و سربلند است که بازی اول پیروز و سربلند بود. اکشن-مخفیکاری بازی به وسیلۀ ابزارهایی که در اختیار مخاطب قرار میدهد، بهبود پیدا کرده و از طرفی مقیاس بزرگتری دارد تا بتوان در حین عبور از دشمنهای انسانی و موشها، کمی اکتشاف کرد. موشها همچنان فراموشنشدنیترین بخش بازی هستند، مخصوصا که حالا در تعداد بیشتری حاضر میشوند. عشق زیادی در Requiem جریان دارد، اگرچه مشکلات گیمپلی همچنان در تار و پود چنبره زدهاند. بازیهای مخفیکاری بهتری در بازار وجود دارند، اما مواردی مانند محیط منحصر به فرد، داستانسرایی ویژه و فرانسۀ موشزدۀ قرن 14، میتوانند هیجانانگیز ظاهر شوند.
VGC 4/10
بازی A Plague Tale: Requiem یک ماجراجویی پیچیده است که از مشکلات تکنیکال پرفورمنس و گیمپلی تکراری و خستهکننده رنج میبرد. اگرچه بخش مخفیکاری میتواند لذتبخش باشد و پازلهایی که از المانهای جمعیت موشها بهره میبرد، درگیرکننده است، اما همچنان نمیتواند ایدههای خود را به اوج برساند و از آنها بهره ببرد. در کنار همهی اینها، هوشمصنوعی بد همراهان تنها زمانی منطقی به نظر میرسد که کاراکترها با یکدیگر صحبت میکنند.