هاست پرسرعت
بازی

نقدها و نمرات بازی Pentiment منتشر شدند

نقدها و نمرات بازی Pentiment منتشر شدند

Pentiment یک بازی در ژانر ماجرایی است که توسط استودیوی Obsidian توسعه یافته و به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر شده است. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به نقدها و نمرات بازی بیندازیم.

Pentiment یک بازی داستان‌محور در ژانر نقش‌آفرینی ماجرایی است. این بازی شما را به باواریای قرن شانزدهم می‌برد و شما باید به عنوان یک هنرمند به نام Andreas Maler پرده از راز یک قتل بردارید. داستان بازی در مجموع 25 سال را روایت می‌کند و قاتل واقعی هرگز به صورت رسمی مشخص نمی‌شود. در عوض این بازیکن است که باید با توجه به مدارک جمع‌آوری شده یک نفر را محکوم کند. سبک هنری منحصر به فرد بازی ترکیبی از دست‌نویس‌های قرون وسطایی، چاپ‌های اولیه و حکاکی روی چوب است.

بازی Pentiment توسط تیم بسیار کوچکی در استودیوی Obsidian توسعه یافته است. در واقع تیم توسعه‌ی ابتدایی بازی تنها متشکل از 2 نفر بود که در ادامه به 13 نفر گسترش یافت. خریداری شدن Obsidian توسط مایکروسافت در سال 2018 به گسترش بازی کمک زیادی کرد و شاهد اضافه شدن ویژگی‌هایی مثل Text to Speech و ترجمه‌ی حرفه‌ای برای بازیکنان غیر انگلیسی زبان بودیم. با توجه به نمرات بازی به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری مایکروسافت جواب داده است و شاهد یک بازی عالی هستیم.

IGN 10/10

به عنوان یک بازی 15 الی 20 ساعته‌ی ماجرایی درگیرکننده، یک داستان کارآگاهی هوشمندانه و جشنواره‌ای از هنرهای قرون وسطایی، Pentiment کاملا سربلند است. مشکلات چندانی با این بازی ندارم و دوست دارم آن را حداقل یکی دو بار دیگر برای رفتن مسیرهای دیگر تجربه کنم. سادگی بازی، عدم وجود مبارزات یا پازل‌ها هرگز برای آن به مشکل تبدیل نمی‌شوند. چرا که جزئیات ریز روایت و جهان آن شدیدا درگیرکننده هستند. حرف بیشتری در مورد Pentiment ندارم. جز اینکه آن را شدیدا توصیه می‌کنم.

Windows Central 10/10

گیم‌پلی Pentiment یا به زبان بهتر عدم وجود آن ممکن است برخی بازیکنان را پس بزند، اما کسانی که به جهانی پر جزئیات در گذشته، روایتی انسانی و احساسی و یک راز قتل درگیرکننده علاقه دارند بدون شک عاشق بازی خواهند شد.

DualShockers 9.5/10

Pentiment مثال درخشانی از تعهد به یک ایده‌ی خلاقانه بدون فکر کردن به قرار گرفتن در بازار امروز بازی‌های ویدیویی است. نتیجه؟ یکی از بهترین بازی‌های امسال.

Destructoid 9/10

Pentiment یک روایت جذاب است که شما را مجبور به گرفتن تصمیماتی دشوار و سپس نمایش عواقب آن تصمیمات می‌کند. بازی در مورد راز یک قتل است، اما در عین حال در مورد دو دهه از زندگی شهروندان شهری کوچک به نام Tassing است. این بازی مسحورکننده بوده و با عشق و علاقه‌ی زیادی طراحی شده است. کسانی که به دنبال داستانی درگیرکننده و تاریخی هستند نباید آن را از دست بدهند.

تبلیغات

Pure Xbox 9/10

Pentiment یکی از هوشمندانه‌ترین و منحصر به فردترین عناوینی است که اخیرا تجربه کرده‌ام. شاید سبک هنری فوق‌العاده‌ی بازی در ابتدا شما را جذب کند، اما بدون شک این روایت دقیق و درگیرکننده‌ی بازی در کنار جهان پر از جزئیات آن است که در نهایت باعث سربلندی‌اش می‌شود. با داستانی پر از فراز و نشیب، تاریخچه‌ای گسترده، طیف عظیمی از شخصیت‌های جذاب و چندین غافلگیری در جریان راه، باید هر چه سریع‌تر این بازی را تجربه کنید.

XboxEra 8.7/10

Pentiment قرار نیست بازی محبوبی باشد، اما مطمئن که در میان عده‌ی کمی به یک اثر کلاسیک تبدیل خواهد شد. این بازی یک اثر هنری خیره‌کننده و تحسین برانگیز است که تا زمانی که آن را به یاد داریم کیفیت خود را حفظ خواهد کرد.

Hardcore Gamer 8/10

Pentiment یک ماجرایی کوتاه و عالی از سوی Obsidian است که از نقاط قوت خود آگاه است و به بازیکنان رازهای جذاب زیادی برای حل کردن می‌دهد. در حالی که روایت بازی در مواقعی دچار مشکل می‌شود، در مجموع با یک ماجرای درگیرکننده در دوره‌ای پر تنش از تاریخ طرف هستیم.

Hobby Consolas 7.3/10

Pentiment یک ماجراجویی گرافیکی بی‌نظیر است. ما عاشق جهان قرون وسطایی و داستان بازی هستیم. با این حال این بازی ریتم کندی دارد و تمام بازیکنان از مکانیک‌های ساده‌ی دیالوگ‌محور آن لذت نخواهند برد.

GameSpot 6/10

Pentiment می‌خواهد تا بین یک کتاب تاریخی و یک داستان تاریخی قرار بگیرد و نه به نگاهی دقیق به تاریخ و نه به یک داستان رضایت‌بخش تبدیل می‌شود. این در نهایت به ضرر بازی تبدیل می‌شود و به جز چندین شخصیت مانگدار نظر چندان مثبتی نسبت به بازی ندارم. اینکه خود بازیکن چقدر کم در بهترین لحظات بازی درگیر می‌شود به تجربه‌ی کلی بازی ضربه می‌زند.

Pentiment
میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک
نقدها و نمرات بازی Pentiment منتشر شدند
میانگین نمرات بازی در وبسایت اپن‌کریتیک
Rebel2292M2CianBehzaaadFernando77امیر حسینImmortal SpartanعلیP.morganمیام رو خطتHaj ClankDARKSIRENmehmehHollow knightChris redfieldالماس حرمسرای زئوس(Mmfb)🏴🏴🏴BlackCityParham_Sh...Eternal...گیمر غمگینmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا