هاست پرسرعت
بازی

نقدها و نمرات فیلم Tár

نقدها و نمرات فیلم Tár

منتقدان نظرات خود درباره فیلم Tár با بازی کیت بلانشت در نقش اصلی را اعلام کردند و نمرات بسیار خوبی به آن داده‌اند.

فیلم تار (Tár) اثری در ژانر درام و موسیقی به شمار می‌رود که تاد فیلد (Todd Field) کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشته است. این فیلم داستان نوازنده و آهنگساز مشهور لیدیا تار را روایت می‌کند که با ساخت سمفونی‌ای توانست حرفه خودش را ارتقاء بدهد. نقش اصلی این فیلم را کیت بلانشت (Cate Blanchett) بازی می‌کند.

فیلم «تار» در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ روی پرده سینماها اکران شده و حالا نیز منتقدان نظرات و نقدهای خود درباره این فیلم را منتشر کرده‌اند. در وب سایت راتن تومیتوز تاکنون ۲۶ نقد برای این فیلم منتشر شده که امتیاز ۱۰۰ درصد را برای آن به همراه داشته است. منتقدان در وب سایت متاکریتیک نیز ۱۶ نقد را به ثبت رسانده‌اند که امتیاز ۹۲ از صد را برای این فیلم به ارمغان آورده است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر در مورد این فیلم قرار دارد.

نظر منتقدان درباره فیلم Tár

  • راتن تومیتوز | ۲۶ نقد – امتیاز ۱۰۰ درصد
  • متاکریتیک | ۱۶ نقد – امتیاز ۹۲ از صد

«100/100 Vanity Fair | منتقد: ریچارد لاوسون»

فیلم «تار» یک اثر بسیار سرگرم‌کننده و خیره‌کننده است که به لطف طراحی تولید مارکو بیتر روسر (Marco Bittner Rosser) و فیلمبرداری فلوریان هوفمایستر (Florian Hoffmeister) بسیار زیبا و تماشایی به نظر می‌رسد و موسیقی متن ساخته هیلدور گودنادوتیر (Hildur Guðnadóttir) به خوبی روی آن نشسته است. کیت بلانشت نیز توانسته نافذترین نقش‌آفرینی خود در چند سال اخیر را در این فیلم به نمایش بگذارد.

«100/100 The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

فیلم «تار» یک نقطه اوج دیگر در کارنامه هنری کیت بلانشت را رقم می‌زند. تاد فیلد پس از ۱۶ سال از اثر قبلی خود توانسته فیلمی جذاب و تماشایی خلق کند و باید امیدوار باشیم که برای دیدن فیلم بعدی او ۱۶ سال دیگر منتظر نمانیم.

تبلیغات

«100/100 Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

فیلم «تار» مهیج و خیره‌کننده است و این موضوع را می‌توان در درام، نوآوری و چشم‌انداز آن به خوبی مشاهده کرد. این فیلم به خوبی توانسته داستانی بی‌رحمانه اما صمیمی از هنر، عشق، شیفتگی و قدرت را به نمایش در بیاورد.

«91/100 Collider | منتقد: برایان فورمو»

جزییات به کار گرفته شده در نحوه آشکار شدن اطلاعات از طریق نقش‌آفرینی مرکزی فیلم باعث شده تا این اثر برجسته و تماشایی باشد. این فیلم از طریق نقش‌آفرینی بازیگران توانسته داستانی جذاب را برای ما بازگو کند.

«80/100 Vulture | منتقد: بیلج ایبیری»

از همان سکانس آغازین اکثر بیننده‌ها می‌دانند که داستان فیلم «تار» به کدام سمت پیش می‌رود اما این به معنای آن نیست که فیلم نمی‌تواند ما را شگفت‌زده و شوکه کند. کیت بلانشت توانسته با نقش‌آفرینی خود این فیلم را از اثری معمولی و نسبتا جالب به اثری بسیار زیبا و تماشایی تبدیل کند. این بازیگر توانسته انرژی و حسی به این فیلم اضافه کند که در بخش‌های دیگر فیلم اصلا وجود ندارند.

فیلم «تار» در تاریخ ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱) روی پرده سینماها اکران می‌شود.

DARKSIRENمهدى قانع‌پسندامیرعلی قربان‌پورmarioBehzaaadSTARM2Cian

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا