هاست پرسرعت
ارتباطات

نقش همراه اول در ارتقاء شمار کاربران اینترنت پرسرعت تلفن همراه

نقش همراه اول در ارتقاء شمار کاربران اینترنت پرسرعت تلفن همراه

تقاضا برای بهره‌وری و استفاده از اینترنت پرسرعت به شکل روزافزونی در کشورمان در حال افزایش است، و این موضوع قطعا حاصل گسترش کمی و کیفی خدمات و سرویس‌های مبتنی بر اینترنت است که از سوی دستگاه‌های مختلف در حال ارائه است، ضمن اینکه نیاز بیشتر به کسب اطلاعات، آموزش و سرگرمی نیز خود انگیزه‌ای مضاعف برای این موضوع است. در کنار همه این موارد، تاکید دولت بر گسترش دولت الکترونیکی و نیز اقتصاد دیجیتال نیز نشانگر اهمیت توجه به اینترنت پرسرعت است.
این مسئله‌ایست که آمارها و ارقام نیز به خوبی آن را تایید می‌کند،‌ و مطابق آمارهای منتشره از سوی مراجع رسمی، سیر کلی موضوع پهنای باند در کشور، صعودیست و آینده بهتری را در پیش رو نشان می‌دهد.
 
وضعیت پهن‌باند در سه ماهه سوم 1399
به عنوان یک مثال دقیق، مقایسه آماری از وضعیت ارتباطات پهن‌باند سیار در دو دوره مشابه اخیر، به خوبی می‌توان مسیر حرکت این روند را مشاهد نمود، و ضمن آن، سرویس‌دهندگان فعال‌تر و موفق‌تر را نیز شناسایی کرد.
بر طبق آمار ارائه شده از سوی رگولاتوری ارتباطات(سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) کشورمان در حوزه ارتباطات پهن‌باند اعم از نسل سه و چهار، در پایان سه ماهه سوم سال 1399 مجموعا بیش از هفتاد و هفت میلیون مشترک داشته است که در نتیجه، ضریب نفوذ این فناوری به عددی فراتر از نود و دو درصد رسیده است که قطعا شایان توجه است.
همچنین با نگاهی به جزئیات این جداول می‌توان دید که سهم هر اپراتور ارائه دهنده خدمات پهن‌باند در این میان چقدر است. در این میان اپراتور همراه اول با نزدیک به 39 میلیون مشترک پهن‌باند(3G و 4G) بیشترین سهم را دارا بوده، پس از آن ایرانسل با نزدیک 37 میلیون مشترک و در قابتی تنگاتنگ با همراه اول، توانسته رتبه دوم را از آن خود نماید.
رایتل نیز رتبه سوم را به دست آورده است.

 

نقش همراه اول در ارتقاء شمار کاربران اینترنت پرسرعت تلفن همراه

 
وضعیت پهن‌باند در سه ماهه سوم 1400
از سوی دیگر گزارش جدید رگولاتوری در خصوص دوره مشابه امسال، وضعیت پهن‌باند در کشور و همچنین سهم اپراتورها را نشان می‌دهد.
مطابق این جدول، تعداد کاربران اینترنت پهن‌باند در پایان سه ماهه سال 1400 شاهد افزایش حدود 14 میلیون مشترک در یکسال‌ بوده و به بیش از 91 میلیون مشترک رسیده است که بسیار جالب توجه است.
با این افزایش، ضریب نفوذ فناوری پهن‌باند در کشور نیز به عددی بیش از یکصد و نه درصد جهش کرده است.
این آمار به ما می‌گوید که همراه اول توانسته مشترکان خود را به بیش از 48 میلیون برساند، ضمن آنکه ایرانسل نیز به حدود 39 میلیون مشترک رسیده است.
 

نقش همراه اول در ارتقاء شمار کاربران اینترنت پرسرعت تلفن همراه

نکته جالب توجه در مقایسه این دو جدول اینست که نقش مطلق در افزایش تعداد مشترکان پهن‌باند و همچنین ضریب نفوذ این فناوری در کشور، از آن همراه اول است، چرا که از حدود چهارده میلیون افزایش شمار کاربران اینترنت پرسرعت همه اپراتورها، حدود ده میلیون فقط متعلق یه اپراتور اول کشور بوده است.
به عبارت دقیق‌تر، حدود هفتاد و یک درصد از افزایش شمار کاربران اینترنت کشور توسط همراه اول صورت گرفته است.
 

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا