هاست پرسرعت
خودرو

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

مرسدس بنز بیش از یک قرن است که به ساخت خودروهای لوکس، نوآوری و حضور در مسابقات شهرت دارد و از این تاریخچهٔ غنی، در اینجا لیستی از نمادین‌ترین بنزهای تاریخ را گردآوری کرده‌ایم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

مرسدس بنز ۵۴۰K سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۰

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

۵۴۰K که در نمایشگاه پاریس ۱۹۳۶ رونمایی شد، جانشین SSK به‌حساب می‌آمد. این خودرو که توسط «فردریک گایگر» افسانه‌ای طراحی شده بود، در نسخه‌های کابریولت دو یا چهارنفره و همین‌طور کوپهٔ چهارنفره و لیموزین هفت‌نفره تولید شد. هر دستگاه از این خودرو به سفارش خریدار ساخته می‌شد. ۵۴۰K به یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری هشت سیلندر خطی سوپرشارژ مجهز بود که ۱۷۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

مرسدس بنز ۳۰۰d آدناور سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۲

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

مرسدس بنز ۳۰۰d درواقع جد S کلاس امروزی محسوب می‌شود. این خودرو به‌افتخار اولین صدراعظم جمهوری فدرال آلمان «کنراد آدناور» که برای ترددهای دولتی از شش دستگاه ۳۰۰d استفاده می‌کرد، آدناور لقب گرفته بود. این سدان لوکس مرسدس که برای رقابت با بنتلی S1 و رولزرویس سیلور کلود ساخته شد، به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی به همراه یک گیربکس سه سرعته اتوماتیک مجهز بود.

مرسدس بنز ۳۰۰SL سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۳

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

۳۰۰SL خودروی اسپرت دونفره‌ای بود که ابتدا از سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷ به‌صورت کوپه با درهای گالوینگ و سپس از ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۳ در نسخهٔ رودستر ساخته شد. این خودرو در فوریهٔ ۱۹۵۴ در نمایشگاه موتوراسپرت در نیویورک رونمایی شد. ازآنجایی‌که مرسدس قصد جذب خریداران آمریکایی را داشت، ترجیح داد ۳۰۰SL را بجای اروپا، ابتدا در ایالات‌متحده معرفی کند. این ماشین با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی M198 و گیربکس چهار سرعتهٔ دستی، به حداکثر سرعت ۲۶۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

مرسدس بنز ۶۰۰ سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

۶۰۰ جایگزین مرسدس W189 یا همان آدناور شد و به‌عنوان پرچم‌دار جدید این برند، نشان‌دهندهٔ اوج مهندسی خودرو بود. این سدان لوکس در آن سال‌ها به انتخاب بسیاری از سلبریتی‌ها و رهبران سیاسی تبدیل شد. ۶۰۰ در نسخه‌های سدان چهاردر کوتاه و لیموزین چهاردر کشیده با نام پولمن ساخته می‌شد که دومی اغلب توسط سران کشورها مورداستفاده قرار می‌گرفت. زیر کاپوت خودرو هم پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V8 با نام M100 قرار داشت که به تک میل‌سوپاپ روی سرسیلندر و سیستم انژکتوری چندنقطه‌ای ساخت بوش مجهز بود.

مرسدس بنز ۲۳۰SL پاگودا سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۱

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

۲۳۰SL با کد W113 در نمایشگاه ژنو ۱۹۶۳ به‌عنوان جایگزینی برای دو مدل ۳۰۰SL و ۱۹۰SL معرفی شد. این خودرو به دلیل طراحی خاص سقف فلزی جداشوندهٔ خود، پاگودا لقب گرفت که نام ساختمان‌های مذهبی کشورهای شرق آسیا بود. ۲۳۰SL به یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی ۲.۳ لیتری مجهز بود و با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شد. پاگودا ترکیبی عالی از خودروهای اسپرت و گرند تورر و مظهر ثروت و قدرت در دههٔ ۶۰ محسوب می‌شد.

مرسدس بنز SL R107 سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۹

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

SL نسل R107 در سال ۱۹۷۱ جایگزین پاگودا شد و موفقیتی باورنکردنی برای مرسدس به دنبال داشت. این خودرو پس از G کلاس، دومین محصول تاریخ مرسدس با بیشترین زمان ماندن روی خط تولید محسوب می‌شود. R107 که هم به‌صورت کوپه و هم رودستر تولید می‌شد، در ابتدا با پیشرانه‌های ۳.۵ لیتری و ۴.۵ لیتری V8 به بازار آمد اما بعداً موتورهای دیگری مثل ۳ لیتری شش سیلندر خطی و ۵.۵ لیتری V8 هم برای آن ارائه شد.

مرسدس بنز ۱۹۰E سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۳

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

۱۹۰E که در سال ۱۹۸۲ در نمایشگاه پاریس رونمایی شد، در اصل سلف C کلاس امروزی محسوب می‌شد که همچنان خودروی بسیار محبوبی در سبد محصولات مرسدس است. ۱۹۰E با پیشرانه‌های مختلفی از ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی گرفته تا ۲.۵ لیتری پنج سیلندر دیزلی به بازار عرضه شد اما گل سرسبد این خانواده، مدل ۱۹۰E 2.3-16 و بعداً ۲.۵-۱۶ کاسورث بود. این مدل‌ها پیش از آنکه مرسدس در اواخر دههٔ ۹۰ میلادی AMG را بخرد، مدل‌های پرفورمنس این شرکت محسوب می‌شدند.

مرسدس بنز ۵۰۰E سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

۵۰۰E که نسخهٔ پرفورمنس E کلاس نسل W124 بود، درواقع پدربزرگ E63 امروزی به‌حساب می‌آید. به دلیل بدنهٔ پهن‌تر، امکان ساخت این خودرو در خط تولید E کلاس وجود نداشت و به همین دلیل، مرسدس تولید ۵۰۰E را به پورشه سپرد. زیر کاپوت این سدان اسپرت، نیروگاه ۵ لیتری V8 با نام M119 قرار گرفته بود که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد و در کنار گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک خودرو را ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

مرسدس بنز C36 AMG سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۰

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

C36 که بر اساس نسل دوم C کلاس ساخته شده بود، رسماً اولین محصول مرسدس با نشان AMG محسوب می‌شود. این خودرو اولین همکاری مشترک بین مرسدس و AMG بود و به همین دلیل بخش مهمی از تاریخ این برند آلمانی محسوب می‌شود. C36 همچنین شروع نام‌گذاری جدیدی برای مرسدس با استفاده از حروف قبل از اعداد بود. این سدان اسپرت از یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر خطی با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور گرفته شده بود. این پیشرانه در اصل نسخهٔ تقویت‌شدهٔ موتور ۳.۲ لیتری E کلاس W124 محسوب می‌شد. C36 با پرفورمنس چشمگیری که داشت، به تهدید بزرگی برای ب‌ام‌و M3 تبدیل شد.

مرسدس بنز SLS AMG سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴

نمادین‌ترین محصولات تاریخ مرسدس بنز

SLS اولین خودروی مرسدس بود که از ابتدا کاملاً توسط AMG طراحی و ساخته شد. این سوپرکار موتور جلو تجلی نگاه به آینده و درعین‌حال ادای احترام به گذشته بود. SLS که به‌عنوان جانشین SLR مک‌لارن در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد، توسط طراح محبوب «مارک فترسون» طراحی شده بود. این ماشین از پیشرانهٔ M156 استفاده می‌کرد که اولین موتور هشت سیلندری محسوب می‌شد که به‌طور مستقل توسط AMG طراحی شد. این ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی نیروی خود را به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه تحویل می‌داد که به‌صورت ترنس‌اکسل در عقب نصب شده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۸ رای

منبع

Drive.com.au

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا