هاست پرسرعت
خودرو

نمایشگاه پکن 2024 – سدان های برقی نیسان ایپوک و ایوو رونمایی شدند

نمایشگاه پکن 2024 – سدان های برقی نیسان ایپوک و ایوو رونمایی شدند

شرکت نیسان از فرصت برگزاری نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ برای نمایش دو سدان جدید و برقی و پلاگین هیبریدی با نام‌های ایپوک و ایوو استفاده کرده است.
نمایشگاه پکن 2024 – سدان های برقی نیسان ایپوک و ایوو رونمایی شدند

خوشبختانه این رویداد خودرویی مهم کاملاً در قرق شاسی بلندها و کراس اورها نیست و پس از رونمایی مزدا ۶ برقی جدید با طراحی دیفرانسیل عقب نوبت به نیسان رسیده تا یک جفت سدان برقی و پلاگین هیبریدی را معرفی نماید. ایپوک یک سدان تمام برقی است درحالی‌که مدل ایوو از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند و البته هیچ نکته مشترکی بین آن و سدان مشهور میتسوبیشی وجود ندارد.

این دو سدان با همکاری دانگ فنگ چین توسعه یافته‌اند و نسخه‌های تولیدی آن‌ها نیز در آینده معرفی خواهد شد. ماکوتو اوچیدا مدیرعامل نیسان در خلال کنفرانس خبری خود اظهار داشت ایپوک و ایوو بسیار به واقعیت نزدیک هستند چراکه فرایند توسعه نسخه نهایی آن‌ها قبلاً شروع شده و قرار است مدل ایپوک ظرف یک سال آینده راهی بازار شود و مدل ایوو نیز اندکی بعدتر به برادر خود ملحق گردد.

به نظر می‌رسد هر دو سدان ابعاد مشابهی دارند اما شاید طراحی مدل ایوو جذاب‌تر باشد چراکه از خط سقف خمیده و عناصر طراحی برجسته‌تری سود می‌برد. نیسان فقط طراحی کابین مدل ایوو را به نمایش گذاشته و در آن شاهد طرح مینیمالیستی مشابه تسلا هستیم چراکه تمامی کنترل‌های اصلی در یک نمایشگر بزرگ تبلت مانند خلاصه می‌شوند. برخلاف تسلا مدل ۳ هنوز هم پشت آمپرهای دیجیتالی وجود دارند که اندکی بزرگ‌تر از نمایشگرهای اکثر خودروهای امروزی به چشم می‌آیند.

اگرچه نام ایوو ما را به یاد سدان های پرفورمنس می‌اندازد اما نیسان می‌گوید ایوو محصولی عالی برای آخر هفته‌ها و خلق لحظاتی خاص با کل خانواده است. این دو خودرو باید در بازاری رقابتی به مصاف برندهای دیگر بروند مخصوصاً اینکه بازار چین پر از سدان های متنوع و جذاب است. برای مثال می‌توانیم به فولکس‌واگن پاسات پرو جدید اشاره کنیم که منحصراً برای چینی‌ها تولید می‌شود.

البته نیسان نمی‌تواند فرصت برگزاری نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ را از دست بدهد و به همین خاطر چندین شاسی‌بلند را نیز به نمایش گذاشته است. مدل برقی اپیک و شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی اِرا از همان زبان طراحی سدان های این خودروساز سود می‌برند و در سه سال آینده راهی بازار خواهند شد. شاسی‌بلند اپیک از ویژگی شارژ دو جهته برخوردار است درحالی‌که مدل اِرا به سیستم تعلیق بادی، صندلی‌های جاذبه صفر و سیستم چهار چرخ محرک تجهیز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا