هاست پرسرعت
خودرو

نگاهی به بی‌ ام و آلپینا B7 توربو کوپه کلاسیک با قیمت ۱۰۰ هزار دلار

نگاهی به بی‌ ام و آلپینا B7 توربو کوپه کلاسیک با قیمت ۱۰۰ هزار دلار

آلپینا B7 توربو کوپه مدل ۱۹۷۸ یکی از خاص‌ترین خودروهای کلاسیک بی‌ام‌و است. این محصول ظاهر ویژه و پیشرانه تقویت‌شده دارد.

بی ام و آلپینا B7 توربو ۱۹۷۸ که در تصاویر مشاهده می‌کنید برای فروش عرضه شده و گزینه‌ای ایده آل برای طرفداران محصولات این شرکت خواهد بود. جدای از تیراژ تولید پایین و طراحی زیبا، این سری ۶ کد E24 به دلیل شماره سریال B7-001 خود خاص‌تر از سایر مدل‌ها به نظر می‌رسد. خودروی موردبحث پس از ترک کارخانه به عنوان سفیر تبلیغاتی آلپینا عمل کرد و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۱۹۷۸ حضور یافت. بعدها آلپینا B7 توربو کوپه روی جلد چند مجله خودرویی رفت و در نهایت به دست یک کلکسیونر شخصی رسید. نهایتاً در سال ۲۰۲۲ مالک فعلی آن را خریداری کرد. رنگ بدنه گرافیت متالیک آلپینا با نشان‌های این برند همراه شده و با رنگ نقره‌ای و طلایی خود کاملاً خودنمایی می‌کند.

البته در مجموع طراحی ظاهری خودرو را می‌توان ساده‌تر از آن چیزی دانست که نشان می‌دهد هرچند اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب در ایجاد حس اسپرت نقش مهمی دارند. خروجی‌های اگزوز متفاوت و نشان‌های آلپینا به دیگر رانندگان نشان می‌دهند که این یک سری ۶ عادی نیست. رینگ‌های ۱۶ اینچی مخصوص آلپینا هم با لاستیک‌های میشلن ۲۰۵/۵۵ و ۲۲۵/۵۰ همراه شده‌اند و نیروی توقف نیز از طریق سیستم ترمز ارتقا یافته با دیسک‌های ترمز در تمامی چرخ‌ها تأمین می‌شود.

اما قبل از آنکه به کابین بپردازیم بهتر است درباره قوای محرکه آلپینا B7 توربو کوپه صحبت کنیم. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری M30B30 بی ام و در آن زمان ۱۷۳ اسب بخار قدرت داشت اما آلپینا با نصب سیستم تزریق سوخت جدید، توربوی KKK با بوست قابل تنظیم و پیستون‌های متفاوت کمپانی ماهله قدرت را به ۲۵۰ تا ۳۰۰ اسب بخار رساند. همان‌طور که انتظار می‌رود نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخ‌های عقب می‌شود.

اگرچه قدرت خودروی موردبحث نسبت به نسخه استاندارد بسیار بیشتر شده اما خروجی آن در مقایسه با محصولات جدید آلپینا اصلاً به چشم نمی‌آید. برای مثال B8 گرن کوپه ۶۱۲ اسب بخار قدرت دارد و در عرض ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و توانایی ثبت حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را نیز دارد. آلپینا B7 توربو موردبحث علیرغم کارکرد ۱۸۴ هزار کیلومتری در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و اخیراً نیز فرایند بازسازی سبکی را پشت سر گذاشته است. جدای از تعویض روغن‌موتور و ضدیخ، سیستم تهویه مطبوع و ترمز نیز ارتقا یافته‌اند. داخل کابین نیز تمرکز ویژه‌ای روی راننده وجود دارد که چنین چیزی در آن دوران کاملاً معمول بود.

از جمله تغییرات آلپینا در کابین B7 توربو می‌توان به صندلی‌های اسپرت پارچه‌ای، شیفتر دنده چوبی آلپینا و پلاک ویژه نشان دهنده سریال خودرو اشاره کرد. سرعت شمار هم تا عدد ۳۰۰ درجه بندی شده و شیشه‌های برقی هم جزو دیگر تجهیزات آن هستند. البته نمایشگر لمسی با ارتباط بلوتوث به خودرو اضافه شده که شاید باب میل برخی افراد نباشد. فروشنده می‌گوید B7 توربو تست‌های آلایندگی کالیفرنیا را پشت سر نگذاشته و خریداران باید این موضوع را در نظر بگیرند. شایان ذکر است فرایند فروش خودرو در هفت روز آینده به پایان می‌رسد و بالاترین پیشنهاد نیز فعلاً به حدود ۱۰۰ هزار دلار رسیده است که رقم قابل‌توجهی خواهد بود اما معمولاً محصولات کلاسیک آلپینا خیلی فروخته نمی‌شوند. همچنین قیمت این خودرو ارزان‌تر از M850i کوپه صفرکیلومتر و جدید است. خریدار این آلپینا کلکسیونی از مجلات و تبلیغات و اسناد مربوط به B7 توربو را دریافت خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا