هاست پرسرعت
بازی

نگرانی اروپا پیرامون انحصاری شدن Call of Duty و محتویات اکتیویژن بلیزارد

نگرانی اروپا پیرامون انحصاری شدن Call of Duty و محتویات اکتیویژن بلیزارد

به نظر می‌رسد که اتحادیۀ آنتی‌تراست و کنترل بازار اروپا در حال نظرسنجی ناشران، توزیع‌کنندگان و استودیوهای بازی‌سازی حول قرارداد اکتیویژن بلیزارد است.

اتحادیۀ آنتی‌تراست و کنترل بازار اروپا برای تحقیق و بررسی هر چه دقیق‌تر تصاحب اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) از سوی مایکروسافت، در حال نظرسنجی از سازندگان، ناشران و توزیع‌کنندگان صنعت گیم است تا در مورد نگرانی‌های آن‌ها آگاه شود و تصمیمی بهتر را اتخاذ کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی Reuters، اروپا قصد دارد تصمیم مقدماتی خود را تا 17 آبان (8 نوامبر) امسال اعلام کند؛ اما نظرسنجی تا 10 اکتبر به پایان خواهد رسید. انتظار می‌رود که بعد از تصمیم مقدماتی، کمیسیون اروپا تحقیقات 4 ماهۀ خود را آغاز کند.

تبلیغات

نظرسنجی ارسال شده به سازندگان و ناشران مختلف شامل 100 سوال می‌شود که موضوعات زیر را پوشش می‌دهند:

  • آیا این قرارداد روی قدرت چانه‌زنی سازندگان و ناشرانی که قصد دارند بازی‌های کنسولی و PC خود را روی پلتفرم و سرویس مایکروسافت عرضه کنند، تاثیر می‌گذارد؟
  • فرنچایز Call of Duty تا چه اندازه برای دارندگان پلتفرم و فراهم‌کنندگان سرویس‌های اشتراکی مهم است؟
  • اگر مایکروسافت تصمیم بگیرد که بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را در انحصار ایکس باکس، گیم پس و سرویس ابری خود قرار دهد، آیا جایگزین‌های قابل قبول و کارا برای این آثار در بازار وجود دارد؟
  • آیا انحصاری شدن محتویات، به مایکروسافت برتری قابل توجهی روی PC می‌دهد؟
  • آیا غنای کاربری (تعداد کاربران) آثار اکتیویژن، در زمینۀ توسعه، نشر و توزیع، برتری قابل توجهی را به مایکروسافت می‌دهد؟
  • آیا این قرارداد چشم‌انداز جذابیت سرویس‌های ابری گیمینگ را تغییر می‌دهد؟

روز گذشته، سازمان نظارتی برزیل بدون اعمال هیچ‌گونه محدودیتی، قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت را تایید و تصویب کرد. سازمان CADE در ادامه متذکر شد که محتوای انحصاری به شدت برای رقابت در بازار کنسولی اهمیت دارد و یکی از دلایل اصلی رهبری پلی استیشن و نینتندو در بازارهای مختلف محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که تکلیف قرارداد اکتیویژن بلیزارد تا ماه مارس سال 2023 مشخص شود.

VahidvhDARKSIRENگیمری عادیMishsarmanPorfosor🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷دروازه بان جهنم🌚🗿🤝O2متین🇮🇷🇮🇷🇮🇷MMYKINGDota2KHEDER_Pro_GamerکاکاسنگیامینTitanfallMr.BeanMr.BadGuyعلیTlou part 2 game of the centurymahdi12345more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا