هاست پرسرعت
خودرو

نیسان اسکای لاین R34 پاول واکر در فیلم سریع و خشن حراج می‌شود

نیسان اسکای لاین R34 پاول واکر در فیلم سریع و خشن حراج می‌شود

فیلم سینمایی سریع و خشن یکی از خبرسازترین فیلم‌های چند سال اخیر محسوب می‌شود و اخیراً یک دستگاه نیسان R34 اسکای لاین رانده شده توسط پاول واکر فقید در این فیلم حراج می‌شود.

در حراجی پیش روی بونهامس خریداران شانس تصاحب یکی از ستاره‌های سریع و خشن را خواهند داشت. این نیسان R34 اسکای لاین GT-R که مشاهده می‌کنید نقش مهمی در چهارمین نسخه از فیلم را بر عهده داشت و پاول واکر فقید نیز پشت فرمان آن نشسته بود. خودروی موردبحث جزو مدل‌هایی است که شرکت کایزو وارد آمریکا کرد. با استفاده از خلأ قانونی کایزو توانست اسکای لاین یاد شده را به عنوان خودروی کیت و بدون پیشرانه وارد آمریکا کرده و سپس اقدام به تکمیل خودرو نماید.

پاول واکر مدل موردبحث را بر اساس سلیقه خود سفارش داد. ظاهراً او درخواست اعمال برخی تغییرات همچون اینترکولر بخش جلو، فنرهای کم ارتفاع‌تر نیسمو، اگزوز NE-1 نیسمو، رینگ‌های ۱۹ اینچی ولک ریسینگ RE30 و کالیپرهای ترمز ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب را کرده بود. با بهبود اینترکولر و اگزوز شاهد افزایش قدرت خودرو به حدود ۵۵۰ اسب بخار هستیم هرچند خود نیسان قدرت R34 اسکای لاین را به‌صورت رسمی ۲۷۶ اسب بخار اعلام کرده است. البته همان‌طور که می‌دانید ژاپنی‌ها در برهه‌ای از زمان قدرت خودروهای خود را به خاطر توافق موسوم به جنتلمن‌ها کمتر اعلام می‌کردند.

داخل کابین نیز می‌توانیم مواردی همچون نمایشگرها و هدآپ دیسپلی را مشاهده کنیم. از دیگر ویژگی‌های بخش داخلی نیسان R34 اسکای لاین می‌توان به فرمان اسپرت مومو و gsxr‌های V نیسان اشاره داشت. صندلی‌های ثابت خودرو نیز تغییر نکرده‌اند زیرا واکر آن‌ها را برای ارائه بهترین موقعیت رانندگی سفارش داده بود. خودروی یاد شده در فیلم حضوری پررنگ داشت و برای صحنه‌های حادثه‌ای از مدل‌های ارزان‌تر GT-T استفاده شد.

جالب آنکه پس از فیلم‌برداری دولت آمریکا این GT-R را توقیف کرد زیرا اختلاف‌نظرهایی درباره روش واردات خودروهای یاد شده توسط کایزو به آمریکا وجود داشت و برخی افراد آن را غیرقانونی می‌دانستند. بنا به گفته مدیران برگزار کننده حراجی، این مشکل در سال ۲۰۱۲ حل و فردی آن را به آلمان صادر کرد و حتی در یکی از نمایشگاه‌ها نیز اسکای لاین به نمایش درآمد. بونهامس می‌گوید GT-R یاد شده قابل راندن است اما توصیه می‌کند خریدار جدید بررسی‌های فنی را پیش از رانندگی انجام دهد چراکه خودرو به مدت زیادی حالت نمایشگاهی داشته است. نکته دیگر اینکه فقط افرادی که فرایند تأییدیه ویژه‌ای را پشت سر گذاشته باشند مجوز ارائه پیشنهاد خرید برای نیسان R34 اسکای لاین را خواهند داشت. حراجی یاد شده همچنین قیمت تخمینی فروش خودرو را اعلام نکرده است اما تا چند روز دیگر شاهد چکش خوردن آن در بروکسل بلژیک خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا