هاست پرسرعت
خودرو

نیسان ماکسیما سال ۲۰۲۵ در قالب سدانی برقی بازخواهد گشت

نیسان ماکسیما سال ۲۰۲۵ در قالب سدانی برقی بازخواهد گشت

هرچند تا پایان امسال تولید ماکسیمای بنزینی پایان خواهد یافت اما جانشین الکتریکی آن در سال ۲۰۲۵ روی خط تولید خواهد رفت.

چند وقت پیش نیسان رسماً اعلام کرد که در پایان سال جاری به تولید سدان ماکسیما پایان می‌دهد ولی برای دیدن جانشین الکتریکی این خودرو نیازی نیست زیاد منتظر بمانیم زیرا انتظار می‌رود ماکسیمای الکتریکی سال ۲۰۲۵ معرفی شود. پیش‌بینی می‌شود این خودرو برخی از ویژگی‌های کانسپت IMs سال ۲۰۱۹ را قرض بگیرد یعنی خودرویی که نیسان آن را یک سدان اسپرت بلندقامت توصیف کرده بود. این توصیف بسیار به تویوتا کراون نزدیک است.

نیسان ماکسیما سال ۲۰۲۵ در قالب سدانی برقی بازخواهد گشت

توسعهٔ جانشین ماکسیما نشان می‌دهد که نیسان همچنان به سدان‌ها متعهد است حتی با وجودی که اکثر خودروسازان از این کلاس خارج شده و روی شاسی‌بلندها تمرکز کرده‌اند. قرار دادن یک سدان الکتریکی آینده‌نگر در صدر سبد محصولات نیسان این تصور را ایجاد می‌کند که شرکت ژاپنی قصد ندارد فعلاً از سدان‌ها دست بکشد. ماکسیما الکتریکی روی پلت‌فرم CMF-EV ساخته خواهد شد که در کراس‌اوور آریا به کار رفته و به‌طور مشترک توسط رنو و میتسوبیشی هم استفاده می‌شود. این پلت‌فرم تا سال ۲۰۳۰ زیربنای بیش از ۱۲ خودروی الکتریکی خواهد بود.

نیسان ماکسیما سال ۲۰۲۵ در قالب سدانی برقی بازخواهد گشت

ازآنجایی‌که نسخهٔ پایهٔ آریا ۲۰۱۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، عجیب نخواهد بود اگر نسخهٔ پایهٔ ماکسیما هم چنین مشخصاتی داشته باشد. بااین‌حال، چون قرار است ماکسیما سدان اسپرتی باشد، می‌توان انتظار دیدن مشخصات کانسپت IMs یعنی ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را هم در آن داشت. قرار است تولید این سدان الکتریکی ژاپنی سال ۲۰۲۵ در می‌سی‌سی‌پی آغاز شود. قیمت پایهٔ ماکسیما الکتریکی باید نزدیک به آریا باشد که از حدود ۴۵ هزار دلار شروع می‌شود. ازجملهٔ رقبای این ماشین در بازار هم می‌توان به ب‌ام‌و i4، هیوندای آیونیک ۶ و تسلا مدل ۳ اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا