نینتندو به افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 واکنش نشان داد

نینتندو به افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 واکنش نشان داد

نینتندو همانند مایکروسافت در واکنش به افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 اعلام کرد که هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت کنسول خود ندارد.

شرکت سونی اخیراً از افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 در تعداد زیادی از مناطق جهان خبر داده است. سونی علت اصلی این افزایش قیمت را بالا رفتن نرخ تورم اعلام نمود. به دنبال این خبر، مایکروسافت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش قیمت کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس ندارد. حال نینتندو نیز به‌تازگی موضع مشابهی با مایکروسافت اتخاذ کرده است.

در بیانیه‌ی اخیر نینتندو نقل قولی از شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa) آمده است که در هشتاد و دومین مجمع عمومی سالانه سهامداران در ژوئن ارائه شد که تاکید می‌کند قیمت‌های کنسول نینتندو در حال حاضر ثابت مانده است.

بیانیه‌ی کامل شرکت نینتندو به شرح زیر است:

شونتارو فوروکاوا در ماه ژوئن و در طی هشتاد و دومین مجمع عمومی سالانه سهامداران اظهار داشت:

“در حالی که ما نمی‌توانیم در مورد استراتژی‌های قیمت‌گذاری اظهار نظر کنیم، اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت سخت افزار خود به دلیل تورم یا افزایش هزینه‌های خرید در کشورهای مختلف نداریم. ما استراتژی‌های قیمت‌گذاری آینده خود را با رایزنی دقیق و مستمر تعیین خواهیم کرد.”

همان‌طور که آقای فوروکاوا اظهار داشت، در حالی که قیمت نهایی کنسول برای مصرف کنندگان همیشه توسط خرده‌فروشان تعیین می شود، اما نینتندو هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت تجاری سخت افزار خود ندارد.

هر دو مدل کنسول پلی استیشن 5 در بریتانیا با 30 پوند و در کشورهای اروپایی با 50 یورو افزایش قیمت مواجه شده‌ است. سایر نقاط جهان مانند، ژاپن، چین، استرالیا، مکزیک و کانادا نیز شاهد افزایش قیمت خواهند بود؛ اما ایالات متحده در حال حاضر شامل افزایش قیمت نمی‌شود.

جیم رایان (Jim Ryan)، رییس پلی‌استیشن، افزایش قیمت‌ پلی استیشن 5 را ناشی از «تورم بالای جهانی و همچنین روند نامطلوب ارز، تأثیر بر مصرف‌کنندگان و ایجاد فشار بر بسیاری از صنایع» عنوان کرد و اظهار نمود که این یک «تصمیم دشوار» بوده است. با این حال، شرکت داده و تحلیل Ampere Analysis پیش‌بینی کرده است که افزایش قیمت پلی استیشن 5 تاثیر زیادی بر روی فروش کلی آن نخواهد داشت.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل