هاست پرسرعت
خودرو

هر آنچه از جانشین لامبورگینی اونتادور می‌دانیم؛ طراحی و مشخصات و قیمت

هر آنچه از جانشین لامبورگینی اونتادور می‌دانیم؛ طراحی و مشخصات و قیمت

سوپراسپرت جدید لامبورگینی برای جای‌گزینی اونتادور، بمب خبری سال ۲۰۲۳ است. در این مطلب، رندرهای گرفیکی الهام‌گرفته از تصاویر جاسوسی و آخرین اطلاعات فنی منتشر شده برای این خودرو را بررسی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

با نگاهی منصفانه به عملکرد اونتادور در مقایسه با رقبای هم‌نسلش، متوجه خواهیم شد که این محصول، مشابه مورسیه‌لاگو و دیابلو تاریخ‌ساز و استثنایی نبود. اونتادور توانست نیازهای مخاطبان ثروتمند خود را پاسخ دهد و عملکردی تحسین‌برانگیز در تست‌های فنی مختلف داشته باشد؛ اما یک سوپراسپرت حیرت‌انگیز و فراتر از زمان خود محسوب نشد. از سویی دیگر، ظاهرا جانشین اونتادور با قوای محرک هیبرید و طراحی مدرن، آغازگر فصلی تازه برای لامبورگینی خواهد بود تا باعث سربلندی طرفداران گاو خشمگین شود.

طرحی جانشین لامبورگینی اونتادور

تصاویر جاسوسی از جای‌گزین اونتادور، تاکید بر چراغ‌های باریک و سه‌گانه را نشان می‌دهند که حالت ستاره‌ی سه‌پر دارد. این سبک، اصطلاحا هزاره سوم (Terzo Millennio) نام‌گذاری شده و قبلا در لامبورگینی سیان یا مدل‌های مفهومی وجود داشته است. حجم‌دهی مثلثی شکل روی کاپوت جلو و حفره‌ی نزدیک چراغ‌ها دیده می‌شود. نصب اگزوزهای دوقلو در محل بین چراغ‌های عقب نیز، قطعی به نظر می‌رسد.

جانشین لامبورگینی اونتادور

نام جانشین لامبورگینی اونتادور

برخلاف اوروس یا هوراکان (اوراکان) که پیش از رونمایی رسمی، نام‌گذاری شده بودند؛ هنوز اطلاعات رسمی برای جای‌گزین اونتادور منتشر نشده است.

روُئِلتو (Revuelto) با مفهوم ساختارشکن و انقلابی، نام تجاری ثبت شده توسط لامبورگینی است که تا امروز برای هیچ‌کدام از محصولات استفاده نشده. این نام برخلاف سنت لامبورگینی، برگرفته از گاو‌های اسپانیایی محسوب نمی‌شود اما از نظر فرهنگی، واژه‌ای متعلق به مردم اسپانیا و غیرایتالیایی است. همچنین، بعضی کارشناسان معتقدند روُئِلتو برای سوپراسپرت تمام برقی لامبورگینی استفاده خواهد شد و مختص جانشین اونتادور نخواهد بود.

مشخصات فنی جانشین لامبورگینی اونتادور

بهترین خبر برای علاقه‌مندان لامبورگینی، تولید جانشین اونتادور با پیشرانه‌ی V12 است. البته موتور تنفس طبیعی با ساختار ۱۲ سیلندر و مصرف سوخت بالا، به دلیل محدودیت‌‌های زیست محیطی استاندارد اروپا، بازنشسته خواهد شد تا فناوری هیبرید، قدرت مورد نیاز را فراهم کند. لامبورگینی از سال ۲۰۲۴ به بعد، فقط خودروهای هیبرید و تمام برقی تولید خواهد کرد.

جای گزین لامبورگینی اونتادور

جانشین اونتادور، قطعا پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی نخواهد بود. این خودرو با موتور ۶/۵ لیتر V12 در عقب وسط، احتمالا با دو موتور برقی روی محور جلو تولید خواهد شد تا حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. جانشین اونتادور باید سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۵ ثانیه یا کمتر داشته باشد. همچنین نهایت سرعت ۳۲۰ تا ۳۵۰ کیلومتر برساعت برای این خودرو، لازم است.

قیمت جانشین لامبورگینی اونتادور

هم‌اکنون برای اونتادور آلتیمائه در اروپا، ۵۰۰ هزار دلار پرداخت می‌شود. فراری SF90 به عنوان پرچمدار سوپراسپرت‌های امروزی، آستانه قیمت ۵۱۶ هزار دلار دارد. با این شرایط، می‌توان قیمت ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دلار را برای جانشین لامبورگینی اونتادور پیش‌بینی کرد.

زمان رونمایی از جانشین لامبورگینی اونتادور

براساس اطلاعات منتشر شده تا این لحظه، رونمایی رسمی از خودروی مذکور، در اولین روزهای سال ۱۴۰۲ مصادف با اواخر ماه مارس ۲۰۲۳، انجام خواهد شد. با این فرض، حدود یک ماه تا معرفی جدیدترین لامبورگینی تولید انبوه باقی مانده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا