هاست پرسرعت
فناوری

هزینه‌کرد برای ذخیره‌سازی ابری سازمانی تا سال 2028 دو برابر می‌شود

هزینه‌کرد برای ذخیره‌سازی ابری سازمانی تا سال 2028 دو برابر می‌شود

بر اساس تحقیقات Omdia، مخارج ذخیره‌سازی ابری سازمانی تا سال 2028 بیش از 2 برابر خواهد شد و به 128 میلیارد دلار خواهد رسید، که این نسبت به رقم 57 میلیارد دلار در سال گذشته نشانگر افزایش است. این شرکت درآمدهای دیتاسنتر IaaS و PaaS را برای گزارش سالانه Storage Data Services خود مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.
 
به گزارش gsxr و به نقل از سیودایو، AWS با کسب 30٪ از کل درآمد میداندار حوزه ذخیره‌سازی بوده است، و پس از آن مایکروسافت با 22٪ و گوگل کلاود با 14٪ قرار گرفته‌اند. دنیس هان، تحلیلگر ارشد موسسه Omdia، گفت: بخش ابری آمازون به لطف پیشتازی چشمگیرش در ذخیره‌سازی اشیا، که همه‌جا حاضرترین مخزن داده در فضای ابری است، 38 درصد از سهم ظرفیت مصرف‌شده را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین پیش‌بینی گارتنر، سهم درآمد ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا (Hyperscaler) تقریباً همراستا با تازه‌ترین تقسیم فصلی از کل درآمد خدمات ابری، به عنوان یک دسته هزینه‌های فناوری اطلاعات که امسال به حدود 700 میلیارد دلار خواهد رسید، بود. امدیا انتظار دارد هزینه‌کرد ذخیره‌سازی ابری در سال 2024 به 70 میلیارد دلار برسد.
 
امدیا برای امسال انتظار دارد که بازار سالانه 18 درصد رشد کند زیرا شرکت‌ها در بخش داده‌ای فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده‌اند.
 

هزینه‌کرد برای ذخیره‌سازی ابری سازمانی تا سال 2028 دو برابر می‌شود

هان گفت: «به طور کلی، حوزه‌های آنالیتیکس (تجزیه‌وتحلیل) و هوش مصنوعی مولد یک موهبت واقعی برای فضای ابری خواهند بود – کما اینکه تجزیه‌وتحلیل هم‌اکنون اینچنین است. ۷۰ درصد از پروژه‌های هوش مصنوعی، داده‌ها را بررسی می‌کنند، آنها را اصلاح و کاتالوگ‌بندی می‌کنند و سعی می‌کنند آنها را مرتب‌سازی نمایند.»
 
استقبال از هوش مصنوعی باعث تغییر الگوهای مصرف فضای ذخیره‌سازی ابری می‌شود، زیرا شرکت‌ها داده‌ها را برای تغذیه ابزارها و اپلیکیشن‌های مدل زبان بزرگ جمع‌آوری می‌کنند. هان گفت: «استنتاج، نسبت به آموزش LLM، تأثیر بسیار بیشتری بر ذخیره‌سازی خواهد داشت».
 
همه فضای ذخیره‌سازی یکسان نیستند. بر اساس تجزیه و تحلیل امدیا، ذخیره‌سازی اشیاء با 70٪ از ظرفیت کل ابر بخش غالب در این حوزه است، اما تنها یک سوم هزینه ذخیره‌سازی را تشکیل می‌دهد. این ارزان‌ترین نوع ذخیره‌سازی است که بیشتر برای مدیریت داده‌ها و انبارداری استفاده می‌شود.
 
ذخیره‌سازی بلوک و فایل هر کدام حدود یک سوم ظرفیت ذخیره‌سازی ابری را تشکیل می‌دهند و گران‌تر و بسیار تخصصی‌تر هستند. ذخیره‌سازی بلوک برای دیتابیس، سیستم‌های هوش تجاری و بارهای‌کاری کانتینری‌شده بهینه شده است، در حالی که فایل از ابزارهای همکاری اداری و محیط‌های مزرعه سرور پشتیبانی می‌کند.
 
هان گفت که انتظار دارد هوش مصنوعی مولد مصرف ذخیره‌سازی فایل را تسریع کند. این، چارچوب ذخیره‌سازی ترجیحی برای تولید تقویت‌شده بازیابی و یک روش رایج برای تنظیم LLMها با دامنه‌های مشخص است. همچنین گران‌ترین گزینه ذخیره‌سازی ابری به شمار می‌رود.
 

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا