هزینه اجرت و تعمیرات خودروهای چینی در سال 1404

هزینه اجرت و تعمیرات خودروهای چینی در سال 1404
با گسترش حضور خودروهای چینی در کشورمان اطلاع از هزینه اجرت و تعمیرات آنها در سال ۱۴۰۴ اهمیت بالایی دارد.
خودروسازان چینی در سالهای اخیر پیشرفت فوقالعادهای داشتهاند و این موضوع در محصولات مونتاژی و وارداتی کشورمان کاملاً مشخص است. برندهایی مانند چری، جک، لیفان و زیرمجموعههای داخلی آنها همچون ام وی ام به گزینههای محبوب خریداران ایرانی تبدیل شدهاند و بسیاری از افراد، این خودروها را به دلیل طراحی بهروزتر، آپشن های بیشتر و کیفیت بهتر نسبت به خودروهای داخلی دوست دارند. البته موضوعی که از سالهای قبل وجود داشته و همچنان نیز به چشم میخورد چالش تأمین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش و هزینههای بالای تعمیر این دسته از خودروهاست که باعث میشود آگاهی از میزان اجرت و تعمیرات خودروهای چینی اهمیت زیادی داشته باشد. در این نوشتار به بررسی هزینه تعمیرات خودروهای چینی مطرح بازار در سال ۱۴۰۴ میپردازیم.
بیشتر بخوانید:
هزینه اجرت و تعمیرات خودروهای چینی بازار در سال ۱۴۰۴
ذکر این نکته ضروری است که قیمتهای درج شده در این جداول زیر بهصورت تقریبی هستند و ممکن است بسته به نوع خودرو، میزان مهارت تعمیرکار و منطقه تعمیرگاه متفاوت باشند. همچنین هزینهها فقط شامل اجرت تعمیرکار هستند و شامل هزینه خود قطعه نمیشوند. جداول زیر شامل اجرت تعمیر موتور، گیربکس و جلوبندی خودروهای چینی هستند.
اجرت تعمیر ام وی ام
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۱۰ تا ۲۵ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۵ تا ۱۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۵ تا ۱۰ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو لیفان
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۱۵ تا ۲۵ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۵ تا ۲۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۵ تا ۱۸ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو برلیانس
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۲۰ تا ۴۰ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۱۰ تا ۲۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۵ تا ۲۰ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو جیلی
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۱۸ تا ۴۰ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۸ تا ۲۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۵ تا ۲۰ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو هایما
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۲۰ تا ۵۰ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۱۰ تا ۴۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۱۰ تا ۴۰ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو جک
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۲۰ تا ۴۰ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۸ تا ۳۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۱۰ تا ۴۰ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو لاماری
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۲۰ تا ۳۵ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۱۵ تا ۴۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۱۰ تا ۴۰ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو فیدلیتی
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۲۰ تا ۶۵ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۲۰ تا ۵۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۵ تا ۵۰ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو فونیکس
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۲۵ تا ۷۰ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۲۰ تا ۶۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۱۰ تا ۴۵ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو دانگ فنگ
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۴۰ تا ۷۰ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۱۵ تا ۶۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۸ تا ۱۵ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو چری
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۲۰ تا ۲۵ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۱۰ تا ۴۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۱۰ تا ۲۰ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو چانگان
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۳۰ تا ۵۰ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۱۰ تا ۵۰ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۱۰ تا ۲۰ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو بسترن
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۲۰ تا ۴۰ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۱۰ تا ۳۵ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۱۰ تا ۲۰ میلیون |
اجرت تعمیر خودرو ام جی
نوع خدمت | اجرت تعمیرکار (تومان) |
تعمیر موتور | ۲۰ تا ۳۵ میلیون |
تعمیر گیربکس | ۸ تا ۳۵ میلیون |
تعمیر جلوبندی | ۱۰ تا ۲۰ میلیون |
مالکان توجه داشته باشند که علت بازه گسترده برای اجرت تعمیر خودروهای چینی به تفاوت در نوع خودرو، مهارت تعمیرکار و همچنین شدت خرابی موتور و گیربکس و جلوبندی مربوط است و به همین خاطر بهطور دقیق نمیتوان رقمی را برای این کار تعیین کرد مگر اینکه از سوی نهادهای ذیربط نرخ نامه رسمی مربوط به این خودروها نیز تدوین و منتشر شود که در آن صورت مطلب پیش روی شما نیز بهروزرسانی خواهد شد.
چرا تعمیر خودروهای چینی گران است؟
دلایل متنوعی برای هزینههای بالای تعمیر خودروهای چینی وجود دارد که یکی از اصلیترین آنها وابستگی این خودروها به واردات و کمبود قطعات یدکی است که باعث میشود نوعی بازار انحصاری برای لوازمیدکی به وجود آید و فروشندگان نیز قیمتهای دلخواه خود را پیشنهاد کنند. موضوع دیگر به پیچیدگی فنی خودروهای چینی مدرن مربوط میشود و برای مثال در اکثر این خودروها از توربوشارژر، سیستم تزریق سوخت مستقیم و گیربکسهای اتوماتیک استفاده شده که هزینه تعمیر آنها بالاست و طبیعی است که اجرت و دستمزد تعمیرکار نیز بالا باشد. نهایتاً باید گفت برخی برندهای چینی بهصورت بسیار محدود در کشورمان حضور دارند و خدمات پس از فروش آنها نیز اکثراً به مراکز استانها و شهرهای بزرگ محدود شده است که همین امر میتواند تعمیر خودروهای چینی را گران سازد.
همچنین بخوانید: مزایا و معایب خودروهای چینی در بازار ایران
چگونه در تعمیر خودروهای چینی صرفهجویی کنیم؟
مهمترین نکته در این خصوص نگهداری منظم از خودرو و توجه به سرویسهای دورهای همچون تعویض روغن است. با توجه به اینکه قیمت قطعات خودروهای چینی گران است به همین خاطر شاهد وجود برخی محصولات متفرقه و ارزانتر در بازار هستیم اما توصیه میکنیم حتماً از قطعات اصلی با گارانتی استفاده کنید تا هم از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوید و هم درگیر تبعات احتمالی آتی نشوید. نکته مهم دیگر نیز انتخاب تعمیرگاه مجاز و ماهر است که نرخ نامههای اتحادیه را رعایت کرده و خدمات باکیفیتی به مشتریان ارائه میکند.
نتیجهگیری
در سالهای اخیر خودروهای چینی حضور فزایندهای در کشورمان پیدا کردهاند و اکثر خودروهای وارداتی چند ماه اخیر نیز از مبدأ چین به کشورمان ارسال شدهاند. طبیعی است که این خودروها با گذشت زمان به تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشند و به همین خاطر ما نیز تلاش کردیم تا هزینه اجرت و تعمیرات خودروهای چینی در سال ۱۴۰۴ را تقدیم شما عزیزان نماییم. با سرویس و نگهداری به موقع خودرو و استفاده از قطعات اصلی و باکیفیت میتوانید از هزینههای تعمیر خودروی چینی خود بکاهید. از شما عزیزان تقاضا میکنیم اگر تجربهای در خصوص تعمیر موتور و گیربکس خودروی چینی خود دارید حتماً آن را با ما و کاربران gsxr به اشتراک بگذارید.