در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو در ایران شامل تندر ۹۰ دندهای و اتوماتیک، ساندرو دندهای و اتوماتیک و مگان دندهای و اتوماتیک را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
آنچه در این مطلب میخوانید:
رنو از دیرباز در کشور ما حضور دارد و محصولاتش همواره به استهلاک کم شناخته شدهاند. از تندر ۹۰ گرفته تا ساندرو و مگان، اکثر خودروهای این برند فرانسوی هزینه نگهداری پایینتری در مقایسه با هموطن خود یعنی پژو داشتهاند و با استقبال خریداران نیز روبرو بودهاند. البته قیمت قطعات یدکی این خودروها در کشور ما بالاتر از سایر خودروهاست و شاید مالکان در درازمدت با چنین مشکلی دستوپنجه نرم کنند. همچنین عدم تولید تندر ۹۰، ساندرو و مگان باعث شده است برخی قطعات به سختی پیدا شوند و به همین خاطر خریداران مدلهای کارکرده و دستدوم میبایست نسبت به چنین موضوعی دقت لازم را داشته باشند. در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخهای رسمی اعلامی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تقدیم شما میکنیم.
| ردیف | شرح خدمات | تندر ۹۰ | تندر ۹۰ اتوماتیک | ساندرو دندهای | ساندرو اتوماتیک | مگان دندهای | مگان اتوماتیک |
| ۱ | تعمیر کامل موتور | ۴۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۴۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۵۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۵۷,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۳۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۳۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۳۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۳۰,۴۰۰,۰۰۰ | ۴۱,۶۰۰,۰۰۰ | ۴۱,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ |
| ۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ |
| ۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۸ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۱۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۹,۲۵۰,۰۰۰ | ۹,۲۵۰,۰۰۰ | ۹,۲۵۰,۰۰۰ |
| ۹ | تعویض فشنگی روغن | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۱۰ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۷,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۱۱ | تعویض تسمه تایمینگ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۱۲ | تعویض تسمه دینام | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۱۳ | تعویض تسمه کولر | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۱۴ | باز و بستن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۱۵ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۱۶ | تعویض کاتالیست | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
| ۱۷ | باز و بست کوئل جهت تعویض شمع | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۱۸ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
| ۱۹ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۲۰ | تعویض ترموستات | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۲۱ | تعویض رادیاتور آب با باز و بست سپر جلو | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰
|
۵,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۲۲ | تعویض منبع انبساط | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۲۳ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
| ۲۴ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۲۵ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۲۶ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۲۷ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۲۸ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
| ۲۹ | تعویض شینگ بخاری بلند | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
| ۳۰ | تعویض فشنگی آب با هواگیری | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ |
| ۳۱ | تعویض دسته موتور راست | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۳۲ | تعویض دسته موتور بالا چپ (زیر باتری) | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۳۳ | تعویض دسته موتور شاتونی و پاببن درجا | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ |
| ۳۴ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی |
| ۳۵ | تعویض پمپ بنزین برقی | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۳۶ | تعویض فیلتر بنزین | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
| ۳۷ | تعویض لوله رفت بنزین | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۳۸ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۳۹ | تعویض منبع کنیستر | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۴۰ | تعمیر کامل گیربکس | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۵,۲۰۰,۰۰ | ۲۸,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۴۱ | تعویض کیت کلاچ | ۹,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۷,۷۰۰,۰۰۰ | ۹,۳۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۲ | تعویض سیم کلاچ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۴۳ | تعویض قیفی گیربکس | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۱۲,۳۵۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۴ | تعویض لیور دنده | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۵ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۱۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۱۲,۳۵۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۶ | تعویض سنسور کیلومتر | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۷ | تعمیر پمپ کلاچ بالا | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۸ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۸,۵۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۴۹ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۵۰ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
| ۵۱ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
| ۵۲ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
| ۵۳ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
| ۵۴ | تعویض رام زیر موتور | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۵۵ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۵۶ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۵۷ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
| ۵۸ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۵۹ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۶۰ | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ | ۰ |
| ۶۱ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۶۲ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۶۳ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۶۴ | میزان فرمان دستی | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
| ۶۵ | میزان فرمان با دستگاه | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۶۶ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۶۷ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۶۸ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۶۹ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۷۰ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۷۱ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۷۲ | تعویض منبع هیدرولیک | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۷۳ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۷۴ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۷۵ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۷۶ | تعویض پایه دینام | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۷۷ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۷۸ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۷۹ | تنظیم غربیلک فرمان | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۸۰ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۸۱ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۸۲ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۸۳ | تعویض فشنگی هیدرولیک | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۸۴ | تعویض بوستر و باز و بستن gsxr و تلسکوپی | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۸,۵۵۰,۰۰۰ | ۸,۵۵۰,۰۰۰ |
| ۸۵ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۷,۴۵۰,۰۰۰ | ۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۹,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۸۶ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۸۷ | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
| ۸۸ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۸۹ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۹۰ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۹۱ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۹۲ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ |
| ۹۳ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۹۴ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ | ۰ |
| ۹۵ | تعویض دیسک چرخ عقب هر طرف | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
| ۹۶ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ |
| ۹۷ | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۹۸ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ |
| ۹۹ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۱۰۰ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
| ۱۰۱ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
| ۱۰۲ | تعویض سیم ترمز دستی بلند | ۰ | ۰ | ۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۱۰۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه اجرت و تعمیرات خودروهای رنو میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی خودروهای رنو
در جدول زیر مشخصات فنی تندر ۹۰، ساندرو و مگان ذکر شده است:
| تندر ۹۰ | ساندرو دندهای | ساندرو اتوماتیک | مگان | |
| طول (میلیمتر) | ۴۲۴۷ | ۴۰۲۰ | ۴۰۲۰ | ۴۴۹۸ |
| عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | ۱۷۴۰ | ۱۷۴۶ | ۱۷۴۶ | ۱۷۷۷ |
| ارتفاع (میلیمتر) | ۱۵۳۴ | ۱۵۳۴ | ۱۵۳۴ | ۱۴۶۰ |
| وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۱۰۰ | ۱۱۰۵ | ۱۱۴۶ | ۱۳۸۵ |
| مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۸۲ | ۶.۷ | ۸.۳ | ۷.۸ |
| ظرفیت باک (لیتر) | ۵۰ | ۵۰ | ۵۰ | ۶۰ |
| نوع گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک | ۴ سرعته اتوماتیک |
| نوع موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ |
| حجم موتور (سیسی) | ۱۵۹۸ | ۱۵۹۸ | ۱۵۹۸ | ۱۹۹۸ |
| حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۱۰۵ | ۱۰۵ | ۱۰۵ | ۱۳۲ |
| حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ | ۱۷۵ | ۱۷۰ | ۱۹۵ |
| سیستم فرمان | هیدرولیک | هیدرولیک | هیدرولیک | الکتریکی |
قیمت خودروهای رنو
همانطور که گفته شد تولید تمامی مدلهای تندر ۹۰، ساندرو و مگان متوقف شده است و بنابراین نمیتوان نسخههای صفرکیلومتر آنها را از کارخانه خریداری کرد اما نمونههای کارکرده و دستدوم آنها در بازار بسته به مدل، کارکرد و تمیزی بین ۳۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خریدوفروش میشوند.
مزایا و معایب خودروهای رنو
محصولات این خودروساز فرانسوی در کشور ما به استهلاک کم و کیفیت بالا نسبت به سایر خودروهای موجود شناخته میشوند. از جمله مزایای تندر ۹۰ میتوان به فضای کابین و بار زیاد، کیفیت پیشرانه و گیربکس بالا، هزینههای نگهداری پایین و ایمنی مناسب در مقایسه با خودروهای قدیمی بازار اشاره کرد. از طرف دیگر تندر ۹۰ طراحی کاملاً ساده و معمولی داشته و در مقایسه با رقبا نیز از تجهیزات کم رنج می برد. همچنین با توجه به جدول بالا می توان گفت هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو نیز جزو نقاط ضعف این محصولات هستند. موارد یاد شده کموبیش درباره دو محصول دیگر رنو یعنی ساندرو و مگان نیز صدق میکنند اما در زمان خرید باید دقت داشت که چند سالی از قطع تولید این خودروها میگذرد و بنابراین احتمال دارد برای پیدا کردن برخی قطعات با مشکلاتی روبرو شوید.






