هاست پرسرعت
موبايل

هشدار: از محافظ صفحه نمایش مایع استفاده نکنید

هشدار: از محافظ صفحه نمایش مایع استفاده نکنید

اگرچه گوشی‌های هوشمند به شیشه‌های ضدخش مجهز هستند، اما هنوز نمی‌توانند در برابر خراش‌های ناشی از مواد سخت مانند شن، کلید یا سکه مقاومت کنند. برای جلوگیری از این امر، بسیاری از افراد از برچسب‌های صفحه نمایش برای افزودن یک لایه حفاظتی اضافی استفاده می‌کنند.

به گزارش gsxr، در میان انواع محافظ صفحه نمایش موجود در بازار، چسبی به نام چسب UV مایع وجود دارد که گزینه خوبی برای گوشی‌های منحنی به حساب می‌آید. زیرا پیوند محکمی بین صفحه نمایش گوشی و برچسب محافظ پلاستیکی ایجاد می‌کند.

این استیکرهای مایع اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. با این حال، استفاده از این ابزارهای محافظتی می‌تواند خطرات دیگری را ایجاد کند که ممکن است باعث اختلال در عملکرد برخی از ویژگی‌های تلفن هوشمند شود.
 

ژل محافظ مایع

امروزه گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش خمیده به طور فزاینده ای محبوب شده‌اند. صفحه نمایش خمیده جلوی گوشی را سه بعدی کرده و همچنین تا حدودی در دست گرفتن آن را آسان می‌کند. اما یک مشکل در این نوع گوشی وجود دارد و آن این است که به راحتی نمی‌توان محافظ صفحه نمایش را روی آن چسباند. برای حل این مشکل، چیزی که به عنوان محافظ صفحه نمایش مایع وجود دارد. این محافظ در واقع ژلی است که روی صفحه ریخته می‌شود، سپس محافظ پلاستیکی شفاف بالای آن قرار می گیرد و  با استفاده از اشعه ماوراء بنفش خشک می‌شود.

 

هشدار: از محافظ صفحه نمایش مایع استفاده نکنید

 

خسارات احتمالی

مشکل اصلی در محافظ مایع، در فرآیند اعمال آن نهفته است. این ژل ممکن است هنگام قرار گرفتن روی صفحه نمایش به قسمت‌های مختلف گوشی مانند کلیدهای فیزیکی، پورت شارژ، سوراخ بلندگو و پوشش باتری، به‌طور تصادفی رسوخ کند. این اتفاق ممکن است به مشکلات مختلفی از جمله ری‌بوت شدن ناگهانی، خرابی دکمه‌ها، ایجاد نویز در بلندگو، کنده شدن پوشش باتری و غیره منجر شود. نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آسیب ناشی از نشت محافظ مایع می‌تواند گارانتی گوشی هوشمند را نیز باطل کند.
 

هشدار شرکتی

کمپانی چینی شیائومی هشداری را نسبت به استفاده از محافظ صفحه نمایش با چسب مایع صادر کرد و به کاربران توصیه کرد برای محافظت از صفحه نمایش گوشی هوشمند در برابر خط و خش، جایگزین‌هایی مانند چسب شیشه‌های حرارتی، چسب معمولی یا فیلم‌های الکترواستاتیک را در نظر بگیرند.

شایان ذکر است که هیچ برند دیگری از گوشی های هوشمند هنوز هشدار یا توصیه مشابهی در مورد محافظ صفحه نمایش مایع صادر نکرده است، بلکه شرکت‌ها مشکلات دیگری را که گوشی‌ها می‌توانند در معرض آن قرار گیرند برجسته کرده‌اند.

اخیرا، اپل هشداری صادر کرد و از کاربران آیفون خواست که گوشی‌ها را در کیسه برنج قرار ندهند، این شرکت همچنین توصیه کرد از قرار دادن اشیاء خارجی مانند سواب پنبه یا دستمال کاغذی در کانکتور شارژ یا استفاده از منبع حرارت خارجی برای خشک کردن خودداری کنید و خاطرنشان کرد که این روش‌ها می‌تواند آسیب بیشتری به آیفون وارد کند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا