هاست پرسرعت
بدافزار

هشدار به آیفون‌داران: این بدافزار حساب بانکی‌تان را خالی می‌کند!

هشدار به آیفون‌داران: این بدافزار حساب بانکی‌تان را خالی می‌کند!

گروهی از متخصصان امنیت سایبری در شرکت Group-IB گزارش داده‌اند که تروجان معروف GoldDigger موجود در اندروید، اکنون با اضافه کردن ویژگی‌های جدید، تبدیل به نسخه‌ای شده که iOS را نیز هدف قرار می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، GoldPickaxe پس از نصب بر روی آیفون یا دستگاه اندرویدی، می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعات حساس کاربران، امکان سرقت پول از حساب‌های بانکی و برنامه‌های مالی آنان را فراهم کند.

در حال حاضر این بدافزار تنها کاربران ویتنامی و تایلندی را هدف گرفته است، اما انتظار می‌رود در صورت موفقیت، به زودی کشورهای دیگر از جمله کشورهای انگلیسی‌زبان نیز هدف قرار گیرند.

برخلاف تروجان‌های اندرویدی که معمولاً از طریق برنامه‌های مخرب یا حملات فیشینگ منتشر می‌شوند، وارد کردن بدافزار به سیستم‌عامل محصولات اپل به‌دلیل ماهیت بسته آن دشوارتر است. با این حال هکرها همواره راه‌هایی برای نفوذ به آیفون و آیپد می‌یابند.

برای مقابله با این تهدید، کارشناسان امنیتی توصیه کرده‌اند کاربران آیفون هرگز برنامه‌ای را از طریق پلتفرم تست برنامه‌های اپل یعنی TestFlight نصب نکنند، زیرا هکرها از همین پلتفرم برای توزیع بدافزار GoldPixaxe.IOS استفاده کرده‌اند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا