هاست پرسرعت
فناوری

هشدار در مورد خطرات هوش مصنوعی پزشکی برای سلامت انسان

هشدار در مورد خطرات هوش مصنوعی پزشکی برای سلامت انسان

به گفته این تیم پزشکی، استفاده از هوش مصنوعی در زمینه‌هایی مانند رادیولوژی برای بررسی سریع داده‌ها و تصاویر پزشکی افزایش یافته است، اما این وضعیت می‌تواند به تغییرات آب و هوایی و اثرات فاجعه بار بر سلامت مردم تاثیر مستقیم بگذارد.

این مطالعه که بر رادیولوژی تمرکز دارد، می‌گوید: «طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، تغییرات آب و هوایی بزرگ‌ترین تهدید سلامتی است که بشریت با آن مواجه است.

کیت هانمن، معاون پژوهشی و دانشیار دانشگاه تورنتو، گفت: «تصویربرداری پزشکی انتشار گازهای گلخانه‌ای زیادی را تولید می‌کند، اما ما اغلب به تأثیر محیطی ذخیره‌سازی داده‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی مرتبط فکر نمی‌کنیم.

وی افزود: «توسعه و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی، مقادیر زیادی انرژی مصرف می‌کند و نیازهای ذخیره‌سازی داده‌ها در تصویربرداری پزشکی و هوش مصنوعی به‌طور چشمگیری در حال افزایش است».

 

هشدار در مورد خطرات هوش مصنوعی پزشکی برای سلامت انسان

هانمن ادامه داد: “ما باید تعادل را ایجاد کنیم، به اثرات مثبت دست یابیم و در عین حال اثرات منفی را به حداقل برسانیم. بهبود نتایج بیماران، هدف نهایی ما است، اما ما می خواهیم این کار را با مصرف انرژی کمتر و تولید زباله کمتر انجام دهیم.”

توسعه مدل‌های هوشمند برای استفاده در مراقبت‌های بهداشتی مستلزم جمع‌آوری حجم عظیمی از داده‌ها، علاوه بر میلیاردها تصویر پزشکی است که هر ساله ایجاد می‌شود. تمام این داده‌ها باید در مراکز سرور ذخیره شوند.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که هوش مصنوعی باید به گونه‌ای طراحی شود که کارآمد باشد، از سخت‌افزاری استفاده کند که به انرژی کمتری نیاز دارد، و اطمینان حاصل شود که داده‌ها، فشرده شده و در صورت زائد بودن حذف می‌شوند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا