هاست پرسرعت
بازی

هفت فیلمی که باید بعد از بازی استارفیلد ببینید

هفت فیلمی که باید بعد از بازی استارفیلد ببینید

بازی استارفیلد بطور کامل منتشر شده و هایپ برای این بازی بسیار بالا است.

تبلیغات

این اولین IP استودیو بازی بتسدا طی دو دهه گذشته است و یکی از بزرگترین بازی‌های انحصاری اکس باکس است که از این نسل تاکنون منتشر شده است. این بازی بسیار بزرگ را بتسدا خلق کرده است. با وجود هزار سیاره قابل کاوش، توانایی خلق شخصیت و مسیریابی، کشتی‌های فضایی قابل کاستوم و موارد دیگر، این بازی همانی است که طرفداران ژانرعلمی‌تخیلی سال‌ها رویایش را در سر داشتند.
اگر شما از آندسته افرادی هستید که دوست دارید جدای از مدیوم بازی، سینما را نیز از منظر این گیم تجربه کنید، می‌توانید فیلم‌های علمی‌تخیلی و درباره فضا جذابی را ببینید که در این مقاله به معرفی هفت از آن‌ها می‌پردازیم.
گرچه تمامی این فیلم‌ها که علمی‌تخیلی هستند، از نظر ژانر متفاوت بوده و برخی از آن‌ها ترسناک نیز می‌باشند و برخی دیگر احساسی هستند. در این لیست برای همه علاقمندان چیزی وجود دارد که راضی‌شان کند.

اگر به مستند علاقمند هستید، Unknkwn: Cosmic Time Machine پیشنهاد پیت هاینس است که داستان فضانوردان واقعی را روایت می‌کند.

Moon (2009)

هفت فیلمی که باید بعد از بازی استارفیلد ببینید

فیلم Moon داستانِ مردی به نام سم بل با هنرنمایی سم راکول است که سال‌ها در ایستگاه فضایی در ماه زندگی می‌کند. او روزهای پایانی قراردادش را سپری می‌کند و آماده‌ی بازگشت به خانه است اما یک روز متوجه حضور فرد دیگری در آنجا می‌شود. سم وقتی با این فرد ارتباط برقرار می‌کند می‌فهمد که او کلونی از خودش است. این مسئله راز و رمز زیادی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود وی بخواهد قبل از بازگشت به خانه حلش کند. این فیلم با بازی سم راکول ارزش دیدن داشته و نمونه بارزی از نمایش بی‌انتها بودن فضاست.
بتسدا برای کاوش‌های بسیار عجیب و علاقه‌اش به فیلم‌ها شناخته شده و بعید نیست بازی استارفیلد به فیلم Moon بی‌شباهت نباشد.

Alien (1979)

هفت فیلمی که باید بعد از بازی استارفیلد ببینید

گرچه استارفیلد بازی ترسناکی نیست، بتسدا برای استفاده از صحنه‌های ترسناک شناخته شده است. فیلمی بهتر از Alien نمی‌تواند حس ترس از یک موجود ناشناخته و بخش کاوش نشده‌ی جهان را القا کند.
اگر به هر نحوی با فیلم ناآشنا هستید باید بگوییم که گروهی از افراد که در سفینه فضایی به نام ناسترومو حضور داشتند، ماموریت مرموزی را استارت می‌زنند. متاسفانه آن‌ها بیگانه عظیم‌الجثه‌ای را با خودشان سوار می‌کنند و جهنم را به چشم می‌بینند. این فیلم علمی‌تخیلی و ترسناک به گونه‌ای ساخته شده که تا چند دهه دیگر هم قابلیت نمایش دارد. اگر به دنبال چیزی غیر از آنچه در این لیست می‌بینید هستید، و همچنان به دنیای تخیلی علاقه دارید، فیلم Alien را از دست ندهید. این فرنچایز، دنباله‌های بسیاری داشته و سری‌های دیگری از آن در دست ساخت است.

Oblivion (2013)

هفت فیلمی که باید بعد از بازی استارفیلد ببینید

فیلم Oblivion اولین همکاری تام کروز و جوزف کاسینسکی، کارگردان Top Gun: Maverick است. این فیلم علمی‌تخیلی داستان جک هارپر با بازی تام کروز است که یکی از آخرین افراد روی زمین از جنگ انسان با بیگانگان است. افراد نجات یافته در حال تخیله زمین توسط یک کشتی هستند اما هارپر قصد دارد روی سیاره بماند و جنگش با ماشین‌ها را ادامه دهد. گرچه فقط دو هفته تا ملحق شدن به دیگران زمان دارد، سفینه‌ای را پیدا می‌کند که سرنشینش زنی است که پیش‌تر خوابش را دیده و همه‌ی دنیایش زیر و رو می‌شود.

فیلم Oblivion به خوبی این احساس سرگردانی روی سیاره واژگون شده را نشان می‌دهد. شماری از صحنه‌های اکشن نمایشگر خطرناک بودن این ویرانه، برای فردی مثل هارپر هستند که لاشخورها برایش دام پهن کرده و در کمینش هستند در حالیکه او در حال کاوش است. این چیزی است که قبلا در بازی Fallout دیدیم اما اکنون می‌توان در استارفیلد هم انتظارش را داشت.

Ad Astra (2019)

هفت فیلمی که باید بعد از بازی استارفیلد ببینید

فیلم Ad Astra از نظر گستردگی فضا برای روایت داستان انسان کمی شبیه فیلم Interstellar است. گاهی در آینده‌ای که خیلی هم دور نیست، روی مک‌براید با بازی برد پیت زمین را در جستجوی پدرش که ۳۰ سال پیش ناپدید شده ترک می‌کند. سفر نسبتا تنهایش، او را به آنطرف منظومه شمسی می‌برد جایی که با دزدان فضایی، مسافران فضا و خطرات کهکشانی دیگر مواجه می‌شود.
اگر به فیلم‌هایی همچون Interstellar علاقمند هستید، این فیلم را هم نگاه کنید. این فیلم برای سیاره ماه هم تبلیغات کرده و آن را مثل فلوریدا نشان می‌دهد که می‌توانید برای تعطیلات بروید. با توجه به شهرهای تخیلی که در استارفیلد می‌بینیم، Ad Astra قطعا شما را وارد همچین دنیایی می‌کند.

Solo: A Star Wars Story (2018)

هفت فیلمی که باید بعد از بازی استارفیلد ببینید

فیلم Solo: A Star Wars Story فیلمی است که برخلاف دیگر سری‌های جنگ ستارگان می‌باشد. این فیلم بجای مبارزات بزرگ یا تمرکز روی یکی از جنگ‌های اصلی، جنایت دنیای برجسته و علمی‌تخیلی‌اش را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه استارفیلد این امکان را بوجود می‌آورد که در دنیای زیرزمینی جنایت غوطه‌ور شوید، زمانی بهتر از الان برای دیدن ماجراجویی‌های یکی از دوست‌داشتنی‌ترین قاچاقچیان فضا، هان سولو، نیست. البته به فیلم علاقمند نشوید چون دنباله‌اش حالا حالاها ساخته نخواهد شد.

The Martian (2015)

هفت فیلمی که باید بعد از بازی استارفیلد ببینید

فیلم The Martian داستان فضانوردی به نام مارک واتنی با بازی مت دیمون است که بدون هیچ منبع غذایی در مریخ گیر افتاده است. اگر از این دست آدم‌هایی هستید که عاشق ساخت RPG یا شهرسازی مثل فال‌اوت ۴ هستید، این فیلم مناسب شماست. واتنی مجبور است راهی پیدا کند تا روی مریخ غذا درست کند و محیط را به نحوی با خودش سازگاری دهد. برخلاف اینکه مریخ لوکیشن هیجان‌انگیزی برای فیلم‌سازی نیست چون مخروبه است، این فیلم درام جالبی است.

Interstellar (2014)

هفت فیلمی که باید بعد از بازی استارفیلد ببینید

تاد هاوارد، کارگردان استارفیلد، بارها گفته فیلم Interstellar روی ساخت RPG جدید تاثیر داشته است. هاوارد حتی از نویسنده فیلم، جاناتان نولان، برای مجموعه تلویزیونی فال‌اوت کمک گرفته است. فیلم تحسین شده کریستوفر نولان؛ درام علمی‌تخیلی عمیقا احساسی با بازی متیو مک‌کانهی درباره ناسا است که گروهی از محققان و فضانوردان را به فضا می‌فرستد تا چاله سیاه را پیدا کنند. از نظر تئوری، این چاله سیاه به آن‌ها در زمان قحطی و نابودی بشریت، خانه جدیدی روی زمین می‌دهد.
جدا از تلاش برای جستجوی فضا و دیگر سیارات، اتفاق ناگواری می‌افتد. بسیاری از سیارات شبیه هم هستند و یک سیاره آب دارد و یک ساعت آنجا بودن معادل هفت سال زندگی در زمین است؛ یعنی هرچه بیشتر آنجا بمانی، زمان کمتری برای نجات بقیه روی زمین خواهی داشت. این فیلم فوق‌العاده است و یکی از بهترین‌ فیلم‌های فضا در عصر مدرن می‌باشد.

منبع: کامیک‌بوک

YohanaSina7294BehzaadکوروشArtin_GamearStalkerXerexplayامیر حسینᏁᎥᎷᏗ ᏕᏂᏗᎷᏕxoyap77Behzad zargaryfarshadxKhafimario人Acker益man人Final seyedDanielStarfieldآریا حمیدیانmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا