هاست پرسرعت
خودرو

همه آنچه که باید درباره مادا ۹ اولین ابر خودروی افغانستان بدانیم!


Notice: Undefined index: host in /home/gsxr/domains/gsxr.ir/public_html/wp-content/plugins/jannah-optimization/inc/lazyload.php on line 133

همه آنچه که باید درباره مادا ۹ اولین ابر خودروی افغانستان بدانیم!

حتماً شما هم در هفته‌های اخیر اخبار مربوط به اولین ابر خودروی افغانستان یعنی مادا ۹ را در gsxr دنبال کرده‌اید. در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی عمیق‌تر به این خودرو داشته باشیم تا ببینیم آینده آن چه خواهد بود.

اول از همه اینکه مادا ۹ فقط یک رندر دیجیتالی در فضای مجازی نبوده و محصولی واقعی است که می‌تواند با اتکا به قوای محرکه خود حرکت کند. همین ویژگی باعث می‌شود این خودرو از محصولاتی همچون آرِس S1 و SP اتوموتیو کیئوس جدا شده و وضعیت بهتر و روشن‌تری داشته باشد؛ اما جدای از همین عبارت “حرکت با اتکا به قوای محرکه خود” چیز دیگری درباره مادا ۹ که نشان دهد به خط تولید نزدیک است وجود نخواهد داشت!

تاکنون چندین ویدئوی کوتاه از اولین ابر خودروی افغانستان منتشر شده که حضور افراد زیادی در اطراف آن را نشان می‌دهد. فقط در یکی از ویدئوها می‌توانیم حرکت مادا ۹ با سرعت بسیار کم را ببینیم. برخلاف جزئیاتی که به آن اشاره شد، مادا ۹ فاقد کوچک‌ترین مشخصات و اطلاعات فنی بوده است. این خودرو ساخت برندی با نام اِنتاپ است که مدیرعامل آن فردی به نام محمدرضا احمدی است و ظاهراً ادعا می‌کند این خودرو از ۵ سال پیش تاکنون در حال توسعه بوده و کارهای نهایی آن فقط در عرض ۲ هفته به پایان رسیده است.

البته او این اظهارات را چندین ماه پیش بیان کرده بود و رسانه‌ها از آن زمان تاکنون منتظر انتشار اطلاعاتی همچون مشخصات قوای محرکه، قیمت و پرفورمنس هستند. شایعاتی وجود دارند که می‌گویند مادا ۹ از متریال کامپوزیتی سبک‌وزن، شاسی فریم لوله‌ای و سیستم تعلیق پوشراد استفاده می‌کند. این شرکت با انتشار ویدئویی در کانال یوتیوب خود ادعا کرده بود مادا ۹ با استفاده از شاسی و پیشرانه ۴ سیلندر تویوتا تولید می‌شود. شایان ذکر است شرکت‌های زیادی در دنیا با انتشار رندرها و تولید نسخه‌های پیش‌تولیدی از خودروهای جدید امیدوار هستند سرمایه‌گذاری پیدا شود تا بتواند چندین نمونه از این دست خودروها را تولید کند. با توجه به شواهدی که وجود دارد، به نظر می‌رسد مادا ۹ هم در همین دسته قرار می‌گیرد و شاید به‌صورت انبوه راهی خط تولید نشود مخصوصاً اینکه شرایط حاکمیتی کنونی این کشور نیز پایدار و بی حاشیه نیست. البته امیدواریم این گمانه‌زنی‌ها اشتباه بوده و اولین ابر خودروی افغانستان در نهایت راهی جاده‌ها شود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا