هاست پرسرعت
خودرو

همه چیز درباره فونیکس

همه چیز درباره فونیکس

می‌دانیم برخی شرکت‌های تولیدی یا خدماتی بزرگ در حوزه‌های مختلف، با وجود اینکه امکان فعالیت تحت لوای یک نام تجاری را دارند، اما فعالیت یا محصولات خود را به چند زیرمجموعه تقسیم کرده و با برندهای گوناگونی در بازار کار می‌کنند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

این سیاست کاری که از صنایع غذایی و شوینده گرفته تا صنعت خودرو رایج است به دلایل مختلفی انجام می‌شود که بی‌تردید جلب نظر مشتریانی از اقشار مختلف جامعه با علایق و سلایق گوناگون و صد البته شرایط مالی متفاوت یکی از آنهاست. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این مقدمه چه ارتباطی با موضوع بحث ما دارد؟ به آن هم خواهیم پرداخت!

ورود خودروهای چینی به کشور

امروزه با نگاهی گذرا به خیابان‌های شهرمان، شاهد رشد تعداد ماشین‌های چینی در آن‌ها هستیم. با در نظر گرفتن این موضوع که در بدو واردات این خودروها طرفداران زیادی نداشتند، این حجم از گستردگی و تنوع عجیب به نظر می‌رسد. با نگاهی موشکافانه، دلایلی که باعث می‌شد افراد جامعه از خرید خودروی چینی امتناع کنند می‌توان به ترس نیافتن قطعات یدکی، عدم وجود تعمیرکاران متبحر، کیفیت پایین این محصولات در گذشته و هزینه نسبتاً زیاد در مقایسه با سایر خودروهای خارجی اشاره کرد. پس چه چیزی تغییر کرد که بازار خودروی ایران مملو از خودروهای ساخت کشور چین نظیر محصولات مدیران خودرو شد؟

شاید بتوان اعمال تحریم و عدم فعالیت رسمی برخی نام‌های اروپایی، ژاپنی و کره‌ای را یکی از عوامل افزایش محبوبیت خودروهای چینی دانست. در شرایطی که با بسته شدن ورودی خودروهای مذکور قیمت آن‌ها افزایش می‌یافت، بسیاری از هموطنانمان ترجیح دادند تا با خرید خودروی چینی از سواری یک اتومبیل به‌روز بهره‌مند شوند. این در حالیست که توأمان هم کیفیت و آپشن‌های این محصولات بهبود می‌یافت و هم با روی کار آمدن نمایندگی‌های متعدد این کمپانی‌ها، دغدغه یافتن تعمیرکار، قطعات و خدمات پس از فروش از بین رفت.

همه چیز درباره فونیکس

محصولات چری در ایران

در سال ۱۹۹۷ بود که شرکت چری به عنوان یکی از کمپانی‌های چینی خوشنامی که به آن اشاره شد فعالیت خود را در صنعت خودروسازی ایران آغاز کرد. نمود این شروع، ورود خودروی MVM110 به کشورمان بود. اگرچه روند تولید محصولات این شرکت در ایران نیز به خوبی دنبال می‌شد، اما تحریم‌های اعمال شده علیه ایران با ایجاد محدودیت‌های جدیدی همراه بود؛ محدودیت‌هایی که تغییرات اندکی را در روند تولید محصولات چری در کشور ایجاد کردند.

به عنوان مثال این تغییرات به صورت عدم استفاده از نام «چری» و معرفی برندهای جدید برای خودروهای مونتاژ داخل خودنمایی کرد. در سال ۱۴۰۰ مدیران خودرو به عنوان عرضه‌کننده خودروهای چری در ایران، نام‌ ام وی ام را برای تولیدات خود برگزید. عنوانی تجاری که بعدتر به همراه فونیکس و اکستریم سه تفنگدار این غول خودروسازی در ایران شدند.

فونیکس

می‌دانیم که Fownix در زبان انگلیسی با املایی دیگر (Phoenix) به معنی ققنوس است. عنوانی که افراد بسیاری آن را یک نامگذاری ذوقی دانسته و محصولات این برند را همچون ققنوسی می‌دانند که از خاکستر فعالیت‌های چری در ایران برخاسته است. به طور مختصر فونیکس را می‌توان برند محصولات لوکس و پر امکانات مدیران خودرو دانست.

این خودروها در انواع SUV (شاسی بلند)، CUV (کراس اوور یا نیمه شاسی) و سدان‌ به تولید و فروش می‌رسند. در همین رابطه از مهمترین محصولات فونیکس می‌توان به فونیکس FX، خانواده تیگو ۸ (پرو، پرومکس و پرومکس +e)، خانواده تیگو ۷ (پرومکس و پرو پریمیوم)، آریزو ۸ و خانواده آریزو ۶ (پرو و GT) اشاره کرد.

ویژگی‌های خودروهای فونیکس

زمانی که در خصوص ویژگی‌های خودروهای فونیکس صحبت می‌کنیم، باید توجه داشته باشیم که بودجه تخصیص داده شده برای خرید آن قابل مقایسه با محصولی آلمانی نیست. در نتیجه منصفانه است تا در بررسی‌های خود محدوده قیمت خودروهایی که قرار است با آن قیاس شوند را هم در نظر داشته باشیم؛ فلذا می‌توان گفت که این محصولات در زمره پرآپشن‌ترین خودروهای بازار ایران قرار می‌گیرند.

زمانی که به بررسی امکانات خودرویی نظیر تیگو ۸ پرومکس می‌پردازیم، می‌بینیم که شامل لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی، ایمنی و کمک راننده (ADAS) می‌باشد که لذت و راحتی رانندگی را دوچندان می‌کند. امکاناتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه یا انواع و اقسام رادارها بقدری به‌روز هستند که گاهی کمپانی‌های خودروساز تراز اول جهان، چری را به سرقت اطلاعات خود متهم می‌کنند. این در حالیست که باید طراحی چشم نواز، استفاده از مواد مرغوب و معماری داخلی خلاقانه آن را نیز به موارد فوق اضافه کنیم.

فراموش نکنیم که مدیران خودرو یکی از پیشگامان ورود خودروهای پلاگین هیبریدی (تأمین انرژی اولیه هم با برق شهری و هم بنزین) نیز می‌باشند. امری که رد آن را در تاکسیرانی پایتخت و ورود تاکسی‌های برقی به سطح شهر نیز می‌توان یافت. در نتیجه این مجموعه عزم خود را جزم کرده است تا بهترین محصولات ممکن را با منصفانه‌ترین بهای تمام‌شده به دست مشتریانش برساند.

همه چیز درباره فونیکس

ثبت نام فونیکس

نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که خرید خودرو در کشورمان ایران برای عده فراوانی حکم سرمایه‌گذاری را دارد؛ به ویژه زمانی که این خودرو شرایطی خریداری می‌شود و در بلند مدت سود قابل توجهی به همراه دارد.

به همین منظور ثبت نام محصولات مدیران خودرو نیز از یک سو با استقبال متقاضیان زیادی همراه است و از سوی دیگر تعداد خودروهای تولید شده محدود می‌باشد. در نتیجه لازم است تا به منظور منصفانه بودن روند فروش، این کار طی ثبت نام و قرعه‌کشی انجام شود.

اگرچه همه افراد می‌توانند این کار را به شخصه انجام دهند، اما پیشنهاد می‌شود با برقراری ارتباط با یک نمایندگی (به عنوان مثال نمایندگی ۲۴۶ مدیران خودرو حیدری) اطلاعات خود را به نمایندگان فروش مجموعه داده و بدین طریق شانس خود برای خرید اتومبیل مورد نظرتان را افزایش دهید. ناگفته نماند این ورود اطلاعات از طریق وبسایت نمایندگی مذکور نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

پس از اینکه نام شما به عنوان یک خریدار مشخص شد، درصد مشخصی از مبلغ خودرو که پیشتر به شما گفته می‌شود (مثلاً ۵۰%) به همراه چک‌های تضمین اخذ و اتومبیل مذکور در زمانی مشخص (معمولاً ۳ ماه کاری) به شما تحویل داده می‌شود.

همه چیز درباره فونیکس

خدمات نمایندگی‌های فونیکس

به عنوان ابتدایی‌ و مهم‌ترین وظیفه یک نماینده خودروساز، می‌توان به فروش محصول اشاره کرد. این خدمت شامل شرح مشخصات دقیق خودرو، مقایسه گزینه‌های مشتری (چه محصولات مدیران خودرو و چه غیر آن‌ها) و تشریح نقاط قوت و ضعف هر یک می‌شود. جمله کارکنان یک نمایندگی فونیکس در جهت ارتقای اطلاعات خود تلاش می‌کنند تا در روند تصمیم‌گیری مشتری، شانه به شانه ایشان را همراهی کنند.

ناگفته نماند با وجود استانداردهای مشخص و سختگیرانه از سوی مدیران خودرو، با وجود داشتن حداقل‌هایی از سوی همه نمایندگی‌ها، برخی از آن‌ها به دلیل داشتن زیرساخت‌های بیشتر و بهتر ارائه‌دهنده خدمات متنوع و مشتری‌پسندانه‌تری هم هستند که در این میان می‌توان به نمایندگی ۲۴۶ مدیران خودرو اشاره کرد. جایی که بواسطه تعداد شعب بیشتر نسبت به سایر همکاران، داشتن یک شعبه مختص فونیکس (شعبه بهشتی) و فضای زیاد در دسترس برای فروش یا ارائه خدمات (تست درایو یا تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای)، عملکرد درخشان‌تری نسبت به سایر نمایندگی‌ها دارد.

نمایندگی فونیکس با ارائه طرح‌هایی نظیر فروش اقساطی یا طرح تعویض خودروهای کارکرده با نو، روند خرید و تأمین بودجه را برای مشتریان خود آسان‌تر می‌کنند. بدین ترتیب در صورت درخواست خرید شرایطی، از اتلاف زمان به منظور گرفتن وام از بانک‌ها معاف می‌شوید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا