هاست پرسرعت
فناوری

همکاری انویدیا و جگوار برای تولید خودروهای اتوماتیک تعریف‌شده با نرم‌افزار

همکاری انویدیا و جگوار برای تولید خودروهای اتوماتیک تعریف‌شده با نرم‌افزار

شرکت خودروسازی جگوار لندرور و شرکت تولیدکننده تراشه انویدیا خبر از آغاز شراکتی داده‌اند که سبب خواهد شد تا همه خودروهای جدید جگوار و لندرور از سال 2025 با پایه پلتفرم تعریف‌شده نرم‌افزاری Nvidia Drive ساخته شوند.
 
به گزارش gsxr و به نقل از زددی‌نت، دنی شارپیو نایب رییس امور خودرویی انویدیا توضیح داد که یک راهکار فول-استک بر مبنای Drive Hyperion این شرکت ارائه خواهد کرد، که معماری رایانش خودروی خودروان است که دارای یک کامپیوتر AV متمرکز خواهد بود که بر مبنای پلتفرم Drive Orin ساخته شده است.
 
وی گفت: «این پلتفرم 254 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) عملکرد ارائه خواهد کرد … و شامل یک مجموعه متنوع و افزونه‌ای از سنسورهای پیرامونی خودرو برای سیستم‌های بسیار خودکارسازی‌شده و کاملا خودران است».
 
شارپیو اضافه کرد که این ناوگان جدید توسط این سیستم عامل جگوار لندرور اداره خواهد شد و از پشته‌های نرم‌افزاری Nvidia AV و Drive IX بهره‌گیری خواهد نمود.
 
همچنین، جگوار لندرور از راهکارهای دیتاسنتر ساخته شده با Nvidia DGX برای آموزش مدل AI استفاده خواهد کرد و از Drive Sim در [ابزارهای تجاری] Omniverse برای آنچه شارپیو شبیه‌سازی دقیق فیزیکی آنی نامید استفاده خواهد کرد.
 

همکاری انویدیا و جگوار برای تولید خودروهای اتوماتیک تعریف‌شده با نرم‌افزار

شارپیو گفت: «این معماری اعتبارسنجی راستی‌آزمایی انتها به انتها (کاربر به کاربر) امکان ارائه خدمات رانندگی نوآورانه، دستیاری‌شده، و خودکار را در طی عمر خودرو از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری بیسیم فراهم خواهد آورد».
 
برای جگوار لندرور، این تعامل با انویدیا بخشی از استراتژی «تجدید تصویر» این خودروساز برای تبدیل شدن به یک «کسب‌وکار اول برقی» است.
 
فرانسوا دوسا مدیر استراتژی و توسعه پایدار در جگوار لندرور گفت: «این خودروهای نسل‌بعدی طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های فعال ایمنی، خودکارسازی‌شده رانندگی و پارک کردن را ارائه خواهد کرد. این سیستم قابلیت‌های هوش مصنوعی، از جمله پایش راننده و سرنشینان و همچنین صنعتی‌سازی پیشرفته محیط خودروها، را فراهم خواهد آورد».
 
«در نتیجه، ما قادر به ارائه تجربیات و خدمات نسل‌بعدی ایمنی و مبتنی بر هوش مصنوعی به مشتریانمان خواهیم شد».
 

همکاری انویدیا و جگوار برای تولید خودروهای اتوماتیک تعریف‌شده با نرم‌افزار – مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا