هاست پرسرعت
خودرو

همکاری تویوتا مزدا و سوبارو برای بهبود پیشرانه‌های درون‌سوز

همکاری تویوتا مزدا و سوبارو برای بهبود پیشرانه‌های درون‌سوز

شرکت‌های ژاپنی تویوتا، مزدا و سوبارو با همکاری یکدیگر به دنبال بهبود پیشرانه‌های بنزینی خواهند بود.
همکاری تویوتا مزدا و سوبارو برای بهبود پیشرانه‌های درون‌سوز

این سه خودروساز مشهور متعهد شدند با همکاری یکدیگر پیشرانه‌های احتراقی را با تمرکز بیشتر برمحصولات هیبریدی و سوخت‌های کربن خنثی داشته باشند. اتحاد برندهای ژاپنی یک‌بار دیگر تائید می‌کند تویوتا، مزدا و سوبارو به دنبال بهینه‌سازی پیشرانه‌های درون‌سوز با استفاده از موتورهای برقی و باتری‌های جدید هستند. این اتحاد درست در نقطه مقابل روند کنونی صنعت خودروست چراکه اکثر برندها به دنبال تولید محصولات برقی خواهند بود.

سه خودروساز موردبحث می‌گوید علت اصلی این تصمیم به درک عمیق آن‌ها از سلیقه و سبک زندگی متنوع مصرف‌کنندگان و همچنین اعتقاد به آینده پیشرانه‌های درون‌سوز است. ژاپنی‌ها همچنین برای تحقق هدف کربن خنثی خود ایجاد تحول در ابعاد پیشرانه‌های درون‌سوز را نیز دنبال خواهند کرد. بنا به گفته تویوتا، مزدا و سوبارو، پیشرانه‌های جمع‌وجور باعث کاهش ابعاد وسایل نقلیه می‌شوند که این امر روی آیرودینامیک و مصرف سوخت آن‌ها تأثیر مثبت دارد. درعین‌حال با چنین تلاش‌هایی می‌توان استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه را نیز پاس کرد. همچنین باید دانست پیشرانه‌های جدید این سه خودروساز کاملاً بنزینی نخواهند بود زیرا ژاپنی‌ها به دنبال سوخت‌های جایگزین همچون سوخت‌های مصنوعی و هیدروژن نیز هستند. ماساهیرو مورو مدیرعامل مزدا می‌گوید:

ما به ارائه محصولات جذاب به مشتریان با بهبود پیشرانه‌های درون‌سوز در عصر برقی‌ها و همچنین دنبال کردن راه‌های مختلف برای دستیابی به هدف کربن خنثی ادامه خواهیم داد.

آتسوشی اوساکی مدیرعامل سوبارو نیز می‌گوید هدف کربن خنثی باید اولویت اصلی در ژاپن باشد:

از آنجایی که ما به بهبود تکنولوژی برقی سازی محصولات ادامه می‌دهیم، باید تمرکز خود را پیشرانه‌های درون‌سوز را نیز افزایش دهیم تا این محصولات بتوانند از سوخت‌های کربن خنثی در آینده استفاده کنند.

کوجی ساتو مدیرعامل تویوتا نیز اظهار می‌دارد استراتژی این سه برند باعث می‌شود مشتریان گزینه‌های متنوعی در اختیار داشته باشند. او همچنین برنامه‌های شرکت‌های موردبحث را رقابتی دوستانه می‌داند. ساتو می‌گوید:

به منظور ارائه گزینه‌های گوناگون به مشتریان و دستیابی به هدف کربن خنثی باید با چالش پیشرانه‌های در حال تکامل روبرو شویم.

البته تویوتا علیرغم این برنامه‌ها همچنان در حال حمایت از خودروهای برقی است و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰ خودروی برقی جدید را عرضه کند. ژاپنی‌ها می‌خواهند تا آن سال حدود ۳.۵ میلیون خودروی بدون آلایندگی را در سال به فروش برسانند. ۱۰ خودرو از ۳۰ خودروی یاد شده تا سال ۲۰۲۵ به سبد محصولات تویوتا در اروپا خواهند پیوست. از جمله این خودروها می‌توان به کراس اور کانسپت اوربان اشاره کرد که سال قبل معرفی شد. خودروهای کوچک همچون آیگو از قوای محرکه برقی استفاده نخواهند کرد زیرا هزینه باتری آن‌ها بسیار بالاست. مزدا نیز در حال سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری برای برقی سازی محصولات خود تا سال ۲۰۲۸ است و سوبارو نیز می‌خواهد تا آن زمان ۸ خودروی برقی را راهی بازار کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا