همکاری تویوتا و بی ام و برای ایجاد انقلابی در حملونقل هیدروژنی!

همکاری تویوتا و بی ام و برای ایجاد انقلابی در حملونقل هیدروژنی!
بامو و تویوتا، رسماً برای تولید پیشرانهای انقلابی با سوخت سلول هیدروژنی دستبهدست هم دادهاند تا قوانین حملونقل پایدار را بازنویسی کنند.
هیبریدهای دیروز یا خودروهای برقی امروز را فراموش کنید؛ تویوتا و بامو روی هیدروژن شرطبندی بزرگی میکنند و هدفشان ارائه راندمان بالا بدون انتشار آلایندگی و ایجاد تحولی عظیم در نحوه تأمین انرژی خودروها است. باوجوداینکه تویوتا میرای در حال حاضر در جادهها در حال حرکت است و نمونه اولیه بامو iX5 هیدروژنی نظرها را به خود جلب کرده است، این همکاری صرفاً برای پیشرفت تکنولوژی قوای محرکهٔ هیدروژنی نیست بلکه برنامهای حسابشده برای برطرف کردن نقطهضعف اصلی حملونقل سبز یعنی زیرساخت و هزینه است.
درحالیکه برخی از افراد در مورد اینکه آیا هیدروژن میتواند از برتری برق پیشی بگیرد تردید دارند، بامو و تویوتا وعده دادهاند که هزینههای تولید را کاهش و ایستگاههای سوختگیری را در سراسر جهان گسترش خواهند داد. درنتیجه، این همکاری فقط به دنبال ساخت یک پیشرانه نیست بلکه ایجاد یک انقلاب را در دنیای هیدروژن در نظر دارد. بامو قصد دارد از طریق همکاری با تویوتا تا سال ۲۰۲۸ خودروهای هیدروژنی را روی خط تولید ببرد اما این همکاری قدرتمند فقط به ساخت خودرو نمیپردازد و دو شرکت آیندهٔ قوای محرکهٔ هیدروژنی پیل سوختی را تغییر خواهند داد. در طول سالها، هر دو خودروساز روی فناوری هیدروژن سرمایهگذاری زیادی کردهاند و حالا در حال برنامهریزی برای ایجاد ایستگاههای سوختگیری هیدروژنی بهمنظور افزایش قابلیت استفاده از این ماشینهای سبز هستند.
بامو و تویوتا قصد ایجاد ایجاد شبکهای از جایگاههای هیدروژنی را دارند اما یک مانع در این مسیر وجود خواهد داشت. آیا این شبکهٔ جایگاهها بهاندازهٔ کافی سریع توسعه پیدا خواهد کرد که با تقاضا مطابقت داشته باشد؟ در حال حاضر، رانندگان به سمت خودروهای برقی در حال حرکت هستند و بهراحتی خودروهای خود را در خانه یا جایگاههای عمومی شارژ میکنند درحالیکه قوای محرکهٔ هیدروژنی به ایجاد زیرساختهای گسترده و پرهزینهای نیاز دارد. بااینحال، به اعتقاد تویوتا و بامو تا سال ۲۰۴۰ خودروهای هیدروژنی از خودروهای پلاگینهیبریدی و الکتریکی خواهند گرفت. هرچند این ادعا کمی بلندپروازانه به نظر میرسد اما اگر هیدروژن را در مسیر توسعه بدانیم، قطعاً این دو غول خودروسازی آلمان و ژاپن پیشگام آن خواهند بود.