هاست پرسرعت
خودرو

هنرنمایی جذاب بوگاتی بولاید در فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۳

هنرنمایی جذاب بوگاتی بولاید در فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۳

بوگاتی بولاید به عنوان ابر خودروی تحسین‌برانگیز این خودروساز در فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۳ حضور یافت تا عملکرد باورنکردنی خود را در مسیری ۲.۵ کیلومتری را به نمایش بگذارد.

انتظار می‌رود بولاید اوایل سال آینده میلادی راهی بازار شود و گوودوود ۲۰۲۳ اولین حضور عمومی این خودرو در بریتانیا پس از گذشت یک ماه از تست‌های آن در لمان محسوب می‌شود. راننده بولاید در این گردهمایی مشهور اندی والاس راننده رسمی بوگاتی بوده که سابقه قهرمانی در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا، ۱۲ ساعته سبرینگ و ۲۴ ساعته لمان را دارد و از او به عنوان دارنده تاج سه‌گانه مسابقات استقامتی نام می‌برند. والاس پس از پیمودن مسیر گوودوود می‌گوید:

راندن چنین خودروی برگرفته از موتور اسپرت در فستیوال سرعت گوودوود که مسیر آن به تماشاچیان نزدیک است تجربه‌ای بسیار ویژه و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود

نسخه نهایی بولاید که در بازار عرضه خواهد شد چندی پیش معرفی شده و قبل از رسیدن به دست مشتریان فاز تست نهایی را پشت سر می‌گذارد. علاوه بر تست‌های مفصل در لمان، بولاید در پایگاه هوایی نیز رؤیت شده، جایی که سرانجام می‌تواند توانایی‌های کامل پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری خود با ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت را به نمایش بگذارد. این هیولا از بدنه فیبر کربن ویژه استفاده کرده و تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد. به این ترتیب بولاید ۵۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از شیرون استاندارد خواهد بود. وزن پایین‌تر به همراه قدرت بالای پیشرانه ۱۶ سیلندر باعث می‌شود بولاید نسبت قدرت به وزن زیر ۱ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار را داشته باشد. نهایتاً باید گفت در کل ۴۰ دستگاه از این خودرو با قیمت ۴.۳ میلیون دلار تولید خواهد شد و همه آن‌ها نیز قبلاً به فروش رفته‌اند. بوگاتی سال‌های قبل محصولات شاخص دیگری را نیز راهی گوودوود کرده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به تایپ ۳۵ مسابقه‌ای، EB110 و نسخه‌های متنوع ویرون و شیرون اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا