هنسی HPE1000، کوروت ZR1 هزار اسب بخار که پنج سال قبل از C8 ساخته شد!

هنسی HPE1000، کوروت ZR1 هزار اسب بخار که پنج سال قبل از C8 ساخته شد!
درحالیکه این روزها کوروت C8 ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت به تیتر اول رسانههای خودرویی تبدیل شده، هنسی در سال ۲۰۱۹ کوروتی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت ساخته بود.
طی روزهای اخیر، شورلت کوروت C8 ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور در رسانههای خودرویی غوغا به پا کرده است. بااینحال، هنسی با یادآوری نسخه ارتقاءیافته کوروت C7 ZR1 با ۱۰۰۰ اسب بخار، نشان داد که این قدرت پیشتر هم به دست آمده بود. C7 ZR1 در زمان عرضه در سال ۲۰۱۹ با ۷۵۵ اسب بخار و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور از موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT5، قدرتمندترین کوروت تاریخ بود. این خودرو با پیشرانه هشت سیلندر سوپرشارژ، محرک عقب و قیمت پایه ۱۲۵ هزار دلار، استاندارد جدیدی برای سوپراسپرتهای موتور جلو تعریف کرد؛ اما هنسی این اعداد را کافی ندانست و با پروژهای جسورانه، قدرت را ۳۳ درصد افزایش داد.
هنسی با این کار، خروجی موتور C7 ZR1 را به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۰ نیوتن متر گشتاور رساند. البته هنسی با ارتقای خودروها به ۱۰۰۰ اسب بخار غریبه نیست اما افزایش ۳۳ درصدی قدرت C7 ZR1 که حتی در حالت استاندارد نیز به خاطر غیرقابلکنترل بودن و واکنش سریع به کوچکترین بیاحتیاطی معروف بود، اقدامی مرگبار به نظر میرسید. این نسخه با نام کامل Corvette ZR1 3ZR ZTK HPE1000، مجموعهای از ارتقاهای گسترده را تجربه کرده بود.
سیستم ورودی هوای جدید، پولی سوپرشارژ ارتقاءیافته، هدرزهای استیل، میلسوپاپ سفارشی، سرسیلندرهای پورت و پولیش، ارتقاء فنرهای سوپاپ، سوپاپها و پوشرادها، کاتالیزورهای پربازده و بهبود گیربکس اتوماتیک هشت سرعته، همگی در کنار هم این کوروت را به یک هیولای واقعی تبدیل کردهاند. در سال ۲۰۱۹، وقتی پکیج HPE1000 معرفی شد، هنسی این خودرو را روی داینو تست کرد و نتایجی مبهوتکننده را به نمایش گذاشت زیرا با سوخت اکتان ۹۳، روی چرخهای عقب ۹۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۴۵ نیوتن متر گشتاور ثبت شد.
وقتی حدود شش سال پیش هنسی از یک کوروت ۷۵۵ اسب بخاری هیولایی هزار اسبی بیرون کشیده است، کنجکاویم ببینم چقدر طول میکشد تا مردان دیوانهٔ تگزاسی نسخه ارتقاءیافته C8 ZR1 را معرفی کنند و قدرت ۱۰۶۴ اسب بخاری این مدل را چقدر افزایش خواهند داد؟