هوندا S660 موگن، رودستر اسپرت با 64 اسب بخار قدرت!

هوندا S660 موگن، رودستر اسپرت با 64 اسب بخار قدرت!

هوندا S660 با کیت تیونینگ موگن با قیمت ۳۰ هزار پوند برای فروش گذاشته شده درحالی‌که در پیشرانه هیچ تغییری را تجربه نکرده است.

موگن طی سال‌ها تقریباً برای همهٔ محصولات هوندا از CR-V گرفته تا NSX قطعات تیونینگ ارائه کرده اما هیچ‌کدام از این خودروها به‌اندازهٔ رودستر کوچک S660 خصوصاً با این رنگ زرد روشن، چشمگیر نبوده‌اند. این خودرو توسط شرکت بریتانیایی تورک GT برای فروش گذاشته شده است. این S660 مدل ۲۰۱۶ است و با رنگ زرد کارنیوال از کارخانه خارج شده اما هرگز یک S660 معمولی نیست زیرا به طیف کاملی از قطعات موگن مجهز شده است. این قطعات، رودستر کوچک هوندا را به خودرویی تبدیل کرده‌اند که مثل سوپراسپرت‌ها سرها را به سمت خود می‌چرخاند.

تغییرات بیرونی S660 موگن شامل کاپوت، جلوپنجره، گلگیرها و رکاب‌های جدید می‌شود که با رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ ۱۵ اینچی در جلو و ۱۶ اینچی در عقب همراه است. پشت این رینگ‌ها هم کیت تعلیق اسپرت با کمک‌فنرهای پرفورمنس پنهان شده است. دیفیوزر موگن و اسپویلر کربنی هم نمای جذاب‌تری به عقب خودرو بخشیده‌اند اما یکی از بهترین ویژگی‌های این خودرو کاور فیبر کربنی پیشرانه‌ای است که پشت صندلی‌ها قرار دارد. در داخل خودرو هم شاهد دسته‌دندهٔ موگن، کف‌پوش‌های موگن و غربیلک فرمان چرمی قرمز و نارنجی با بخش بالایی کربنی و نوشتهٔ موگن هستیم. به گفتهٔ تورک GT، قیمت مجموع این قطعات به ۲۰,۵۷۷ پوند می‌رسد.

یکی از قسمت‌های S660 که تغییری نداشته، پیشرانهٔ ۶۵۸ سی‌سی کوچک سه سیلندر توربو است که زیر کاور فیبر کربنی گران‌قیمتی پنهان شده است. این پیشرانه همچنان همان ۶۴ اسب بخار قدرتی را تولید می‌کند که در نمونه‌های معمولی S660 می‌بینیم زیرا این خودرو در دستهٔ کی کارها قرار می‌گیرد و باید با قوانین این خودروها مطابقت داشته باشد. بااین‌حال، این S660 موگن حداقل بجای گیربکس CVT سفارشی به گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز است. گیربکس CVT نه‌تنها از تعامل راننده با خودرو می‌کاهد بلکه ردلاین را هم ۷۰۰ rpm کاهش می‌دهد درحالی‌که نسخهٔ دستی می‌تواند تا ۷,۷۰۰ rpm دور بگیرد.

این S660 زردرنگ ۳۴ هزار کیلومتر کار کرده و سال گذشته در غرفهٔ تورک GT در فستیوال سرعت گودوود به نمایش درآمد و حالا با قیمت ۳۰ هزار پوند برای فروش گذاشته شده است. این رقم برای یک خودروی بسیار کوچک با قدرت اندک بسیار زیاد به نظر می‌رسد زیرا در ژاپن می‌توان یک S660 معمولی را با نصف این قیمت خرید. بااین‌حال، این S660 موگن برای کسانی که خواهان جلب‌توجه سوپراسپرت‌ها هستند اما پول خرید آن را ندارند گزینهٔ مناسبی به‌حساب می‌آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل