هونگچی گووی؛ سدان لوکس چینی با قیمت 990 هزار دلار

هونگچی گووی؛ سدان لوکس چینی با قیمت 990 هزار دلار

شرکت هونگچی اعلام کرد سدان لوکس گووی را با قیمت ۹۹۰ هزار دلار راهی بازار چین می‌کند.


این سدان سطح بالا به سری محصولات گل آفتاب‌گردان طلایی تعلق دارد و با قیمت ۹۹۰ هزار دلار در دسترس خریداران خواهد بود. در حقیقت محصولات گل آفتاب‌گردان طلایی هونگچی گران‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای این برند هستند. گووی جایگزین L5 محسوب می‌شود و در کنار خودروهای گویائو، گویا و گویوئه سبد محصولات لوکس این برند را تشکیل می‌دهد.

ابتدا بهتر است به طراحی ظاهری هونگچی گووی بپردازیم. در بخش جلوی خودرو یک جلوپنجره بزرگ و کلاسیک را می‌بینیم که با چراغ‌های گرد همراه شده و ظاهری کاملاً رترو به این خودرو بخشیده‌اند. هونگچی می‌گوید در طراحی چراغ‌ها از سنت‌های چینی الهام گرفته است. همچنین دیگر نکته قابل‌توجه در بخش جلوی گووی به کاپوت طویل آن مربوط می‌شود. لوگوی هونگچی در جلوی خودرو حالت تاشو دارد و چراغ‌ها نیز از واحدهای کریستال مانند تشکیل شده‌اند تا هویت خاصی به خودرو ببخشند. شایان ذکر است لوگوی خودرو ۲۳.۵ درجه به سمت جلو خم شده که این زاویه نشان دهنده زاویه محور زمین است. طول/عرض/ارتفاع گووی به ترتیب برابر با ۵۹۸۰/۲۰۹۰/۱۷۱۰ میلی‌متر است و فاصله بین محوری آن به ۳۷۳۰ میلی‌متر می‌رسد. با وزن ۳۱۵۰ کیلوگرمی، این سدان لوکس در دسته محصولات بزرگ و سنگین‌وزن قرار می‌گیرد.

در مقایسه با هونگچی L5 ژیژون ادیشن چند سال قبل، طول گووی ۴۲۵ و فاصله بین محوری آن ۲۹۵ میلی‌متر افزایش یافته است. نیروبخش این خودروی جدید نیز پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۳۸۸ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متر است. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌ها می‌شود. هونگچی حداکثر سرعت این خودرو را ۲۲۰ کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت آن را ۱۵.۲ لیتر در صد کیلومتر اعلام کرده است.

وقتی وارد کابین شوید شاهد استفاده از چرم و تریم های تزئینی متنوع از جمله لوگوی آفتاب‌گردان طلایی روی فرمان، دسته‌دنده و استراحت گاه دست خواهید بود. در حال حاضر چینی‌ها جزئیات کامل کابین را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده‌اند اما با نگاهی به این بخش می‌توانیم غربیلک فرمان دو پره، دو نمایشگر مربوط به پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی را مشاهده کنیم. زیر نمایشگر مرکزی نیز تنظیمات مربوط به سیستم تهویه قرار دارد. در کنسول مرکزی خودرو نیز دکمه‌های فیزیکی زیادی وجود دارد که کاملاً این بخش را شلوغ نشان می‌دهد. علاوه بر این باید گفت هونگچی گووی از طراحی صندلی ۲+۲ سود می‌برد و در ردیف دوم شاهد صندلی‌های مستقل به همراه استراحت گاه دست هستیم. این صندلی‌ها دارای تنظیمات برقی، گرم‌کن و سردکن و ماساژور هستند. روی استراحت گاه دست ردیف دوم صندلی‌ها نیز پانل کنترل برخی عملکردها وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل