هیوندای سانتافه کارکرده بخریم یا نه؟ بررسی ارزش خرید انواع مدلها در 1404

هیوندای سانتافه کارکرده بخریم یا نه؟ بررسی ارزش خرید انواع مدلها در 1404
هیوندای سانتافه کارکرده طرفداران زیادی در بین خریداران دارد و ما نیز میخواهیم به بررسی مدلهای مختلف موجود در بازار کشورمان بپردازیم.
تا قبل از ممنوعیت چند ساله واردات خودرو به کشورمان، محصولات کیا و هیوندای جزو محبوبترین خودروهای وارداتی به کشورمان بودهاند و این موضوع بهطور خاص درباره سانتافه صدق میکند، کراس اوری کرهای که همچنان نیز بازار خرید و فروش داغی دارد. اولین بار پای سانتافه ۲۰۰۷ نسل دوم به کشورمان باز شد و پس از آن نیز شاهد عرضه نسل بعدی در بازار بودیم تا اینکه نهایتاً در مدل ۲۰۱۸ بود که سانتافه صفرکیلومتر از بازار خداحافظی کرد. همانطور که گفتیم سانتافه بازار دستدوم پررونقی دارد اما همچون هر خودروی کارکرده دیگری خریداران با چالشهایی در زمینه استهلاک و قیمت این خودرو روبرو خواهند شد. بد نیست بدانید در آینده سانتافه ۲۰۲۵ نیز توسط هرمس خودرو عرضه خواهد شد. در مقاله پیش رو شاهد بررسی کامل مشخصات، مزایا و معایب، راهنما و ارزش خرید هیوندای سانتافه کارکرده خواهید بود.
آشنایی با هیوندای سانتافه کارکرده و دلیل طرفداران زیاد در بازار
سانتافه جزو مهمترین محصولات هیوندای به شمار میرود و اولین نسل آن سال ۲۰۰۱ در بازارهای جهانی عرضه شده است. با اینکه نسل اول این خودرو خیلی در معرض توجه قرار نگرفت اما آنچه واقعاً نام سانتافه را بر سر زبانها انداخت نسل دوم این خودرو بود که سال ۲۰۰۷ معرفی شد و به کشورمان نیز راه یافت. این خودرو از پلتفرم CM هیوندای استفاده میکند و با موتورهای ۶ سیلندر ۲.۷ و ۳.۵ لیتری در کشورمان قابل انتخاب است. با اینکه مدل ۲.۷ لیتری به دلیل وزن نسبتاً بالای خودرو شتاب گیری کندی دارد و خیلی باب میل خریداران نیست اما نسخه ۳.۵ لیتری آن محبوبیت زیادی دارد. با ورود نسل سوم سانتافه به کشورمان محبوبیت این کراس اور کرهای به اوج خود رسید چراکه طراحی ظاهری و کابین زیبا و هماهنگ باعث شدند سانتافه انتخاب اول بسیاری از خریداران باشد.
نسل سوم سانتافه از پلتفرم DM استفاده میکند و با اینکه موتور ضعیف ۴ سیلندر دارد اما به خاطر طراحی و تجهیزات نسبتاً کامل همچنان در معرض توجه قرار دارد. باید دانست هیوندای سانتافه توسط شرکت آسان موتور وارد کشورمان شده و البته نسل سوم آن در برههای کوتاه توسط کرمان موتور نیز مونتاژ گردیده است که تعداد آنها چندان زیاد نیست. سانتافه به عنوان یک شاسیبلند لوکس شهری در بازار کشورمان مطرح است و بازار فروش بسیار خوبی دارد. جذابیتهای این خودرو به ویژه در نسل سوم در طراحی زیبا، کابین جادار و امکانات پیشرفته خلاصه میشود.
مشخصات فنی هیوندای سانتافه کارکرده
موتور و عملکرد
- مدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲
نسل دوم سانتافه با موتورهای متنوعی تولید شده است. مدلهای ابتدایی وارداتی به کشورمان از موتور ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۸ نیوتون متر گشتاور استفاده کردهاند درحالیکه با فیس لیفت این خودرو موتور ۳.۵ لیتری نیز به آن اضافه شد که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و از این نظر برتری کاملی نسبت به مدل ۲.۷ لیتری دارد. مدلهای مجهز به موتور ضعیفتر صفر تا صد حدود ۱۱.۵ تا ۱۲ ثانیهای دارد درحالیکه این رقم در مدلهای قویتر به حدود ۱۰ ثانیه کاهش مییابد.
- مدلهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸
نسل سوم سانتافه در کشورمان به خاطر واردات توسط افراد و شرکتهای گوناگون از مشخصات فنی و امکانات متنوعی برخوردار است و موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری آن با ۱۷۴ تا ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ تا ۲۴۷ نیوتون متر گشتاور در دسترس بوده است. بسیاری از خریداران نقطهضعف اصلی این نسل سانتافه را همین موتور نسبتاً کمرمق میدانند و بیشک اگر سانتافه نسل سوم با موتوری قویتر در کشورمان عرضه میشد نظر افراد بیشتری را به خود جلب میکرد. با وجود موتور ۴ سیلندر، سانتافه نسل سوم صفر تا صد حدود ۱۱.۵ تا ۱۲ ثانیهای دارد.
گیربکس
نسل دوم هیوندای سانتافه مجهز به موتور ۲.۷ لیتری از گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک استفاده کرده درحالیکه مدلهای ۳.۵ لیتری از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده نمودهاند. هیوندای در نسل سوم سانتافه نیز ترجیح داده از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده نماید. مالکان برخی مدلهای هیوندای سانتافه کارکرده مشکلاتی همچون تقه و لرزش در گیربکس اتوماتیک را گزارش کردهاند و بنابراین هنگام خرید باید به این نکته دقت کنید.
مصرف سوخت و باک
با توجه به زمان تولید، ابعاد و موتور بکار رفته در سانتافه، مصرف سوخت این خودرو متفاوت است و البته علاقه بیشتر موتورهای ۶ سیلندر هیوندای به بنزین طبیعی خواهد بود به گونهای که نسل دوم این خودرو در سیکل ترکیبی مصرف سوخت بین ۱۰ تا ۱۲ لیتر است ولی نسل سوم حاضر در کشورمان در صد کیلومتر حدود ۹.۵ لیتر سوخت مصرف میکند. البته با گذشت زمان و کارکرد بیشتر خودرو مصرف سوخت آن نیز بیشتر خواهد شد و این موضوع درباره سانتافه نیز صدق میکند. سانتافه نسل دوم دارای باک سوخت ۷۵ لیتری بوده اما باک سوخت نسل سوم این خودرو گنجایش ۶۴ لیتر سوخت را دارد.
ابعاد و وزن
به عنوان شاسیبلندی خانوادگی، نسل دوم سانتافه طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۷۶/۱۸۹۰/۱۷۲۵ میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۰۰ میلیمتر بوده است. وزن سانتافه نسل دوم با موتور ۲.۷ لیتری نیز حدود ۱.۸ تن اعلام شده است. ابعاد نسل سوم سانتافه تفاوت محسوسی با نسل قبل خود نداشته و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۴۷۰۰/۱۸۸۰/۱۶۹۰ میلیمتر و فاصله بین محوری نیز ۲۷۰۰ میلیمتر بوده است. این نسل سانتافه وزن کمتر یعنی حدود ۱۶۵۰ کیلوگرم دارد. در جدول زیر مشخصات کلی نسلهای دوم و سوم سانتافه وارداتی به کشورمان درج شده است.
سانتافه نسل دوم ۲.۷ لیتری | سانتافه نسل دوم ۳.۵ لیتری | سانتافه نسل سوم | |
موتور | ۶ سیلندر تنفس طبیعی | ۶ سیلندر تنفس طبیعی | ۴ سیلندر تنفس طبیعی |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۱۸۵/۲۴۸ | ۲۸۰/۳۳۵ | ۱۷۴/۲۲۷ |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
صفر تا صد کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۱.۷ | ۱۰ | ۱۱.۶ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۸۰ | ۱۹۰ | ۱۹۰ |
مصرف سوخت (لیتر در صد کیلومتر) | ۱۰.۱ | ۱۰.۷ | ۹.۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۶۷۶/۱۸۹۰/۱۷۲۵ | ۴۶۷۶/۱۸۹۰/۱۷۲۵ | ۴۷۰۰/۱۸۸۰/۱۶۹۰ |
فاصله بین محوری (میلیمتر) | ۲۷۰۰ | ۲۷۰۰ | ۲۷۰۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۸۰۴ | ۱۹۰۰ | ۱۶۵۰ |
حجم باک سوخت (لیتر) | ۷۵ | ۷۵ | ۶۴ |
امکانات و طراحی هیوندای سانتافه کارکرده
طراحی خارجی
با اینکه طراحی نسل اول سانتافه خیلی زیبا و خاص نبود اما نسل دوم این موضوع را تغییر داد. ابعاد بزرگتر سانتافه باعث شده بود این خودرو رقابتی جدیتر در بازارهای جهانی داشته باشد. طراحی ظاهری این خودرو نسبت به نسل قبلی زیباتر و رضایتبخشتر بود و از پروفایلی آیرودینامیک تر بهره میبرد. سانتافه نسل دوم خودرویی طویلتر، پهنتر و قدبلندتر نسبت به نسل پیشین بود و همین امر روی فضای کابین تأثیر مثبتی داشت. در بدنه سانتافه نسل دوم شاهد خطوط برجستهتر، جلوپنجره جدید و چراغهای ساده اما گیرا هستیم. سانتافه نسل دوم در سال ۲۰۱۰ فیس لیفت شد تا تغییرات محدودی در طراحی ظاهری و کابین و همچنین تجهیز به موتور ۳.۵ لیتری داشته باشد. در مجموع طراحی سانتافه به گونهای انجام شده که در عین سادگی رضایت خاصی را برای مالک ارائه نماید و این موضوع همچنان مشهود است.
اما تحول واقعی سانتافه به ویژه از نظر طراحی ظاهری و داخلی در نسل سوم رخ داد جایی که طراحان زبان طراحی کاملاً جدیدی را بکار گرفتند. چراغهای جلو و عقب جدید به همراه جلوپنجرهای هماهنگ باعث شدند سانتافه جزو زیباترین خودروهای کلاس خود باشد. طراحی این خودرو هنوز هم زیباست و نظرات را به خود جلب میکند. کرهایها همانند نسل قبلی اقدام به فیس لیفت سانتافه نسل سوم در سال ۲۰۱۶ کردند تا سپرهای جلو و عقب جدید را تدارک دیده و برخی تغییرات را در چراغها اعمال کنند. به جرات میتوان گفت سانتافه نسل سوم جزو زیباترین خودروهای وارداتی به کشورمان است.
طراحی داخلی
طبیعی است که طراحی کابین سانتافه نسل دوم در مقایسه با خودروهای مدرن امروزی کاملاً قدیمی جلوه کند. با اینکه کابین سانتافه موردبحث طراحی سادهای دارد اما در اجزای گوناگون آن در هماهنگی با یکدیگر چیده شدهاند و مشکل خاصی وجود ندارد. فیس لیفت صورت گرفته نیز باعث بهبود متریال و تریم های بکار رفته در خودرو شده هرچند باید دانست طراحی داخلی این خودرو چندان خاص و برجسته نیست و در رده خودروهای متوسط ارزیابی میشود. البته نقطه قوت کابین را میتوان فضای خوب ردیفهای اول و دوم دانست.
تحول نسل سوم سانتافه در کابین نیز مشهود است بهطوریکه هیوندای از متریال باکیفیتتر و طراحی زیباتر استفاده کرده است. طراحی پشت آمپرها، فرمان، کنسول میانی و پانل درها بسیار زیباتر از نسل پیشین است و نظرات را به خود جلب میکند. متریال بکار رفته نیز پیشرفت چشمگیری از نظر رنگبندی و کیفیت داشتهاند. صندوق بار این خودرو نیز فضای کافی برای وسایل خانوادهها را دارد.
امکانات رفاهی و ایمنی
هیوندای سانتافه نسل دوم و سوم توسط شرکتها و افراد مختلفی وارد شدهاند و نسخههای بسیار زیادی دارند که هریک از سطح امکانات و تجهیزات مختلفی برخوردار هستند. البته فول ترین نسخه نسل دوم سانتافه از تجهیزاتی همچون ترمز ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، ۶ کیسه هوا، سنسور باران، کنترل فشار باد تایرها، سنسور دندهعقب، فرمان برقی، دوربین دندهعقب، تهویه خودکار، ورود بدون کلید، گرمکن و سردکن صندلی جلو و… بهره میبرد و بنابراین از نظر آپشن کمبود خاصی ندارد.
اما داستان نسل سوم سانتافه از نظر آپشن ها در کشورمان بسیار پیچیدهتر است و مدلهای مختلف تک و دو دیفرانسیل، لو و فول آپشن آن عرضه شدهاند. در ادامه میتوانیم اصلیترین آپشن های نسخه فول این خودرو را مشاهده کنیم.
- کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای، زانویی راننده
- ترمز پارک برقی EPB
- سیستم هشدار فشار باد چرخها TPMS
- ترمز ضد قفل ABS
- سیستم پایداری الکترونیکی ESC
- سیستم کنترل سرعت در سرپایینی DBC
- سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
- سیستم ترمز کمکی BAS
- سیستم مدیریت پایداری VSM
- سیستم هشدار در هنگام ترمز ESS
- سیستم تقویت پایداری برای یدککش TSA
- کروز کنترل
- اتو پارک
- دوربین دید عقب
- سوئیچ هوشمند
- استارت دکمهای
- سقف پانوراما
- قابلیت انتخاب نوع رانندگی DMS
- آینه وسط الکترو کرومیک
- آینههای جانبی برقی با گرمکن + تاشونده اتوماتیک
- چراغ خوشامدگویی آینههای جانبی
- فرمان و دستهدنده چرمی
- گرمکن فرمان
- صندلیهای چرمی
- سیستم حافظه یکپارچه صندلی راننده IMS
- تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو
- گرمکن صندلیهای جلو و عقب
- سردکن صندلیهای جلو (راننده و سرنشین جلو)
- صندلی راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر
- تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه + تهویه مطبوع سرنشینان عقب
- درب صندوقعقب هوشمند
- چراغهای جلوی زنون/ چراغهای عقب LED
- چراغ روشنایی روز + سنسور نور
- سنسور باران
- چراغهای جلو مجهز به سیستم هوشمند مشایعت تا درب منزل
- کامپیوتر سفری
- سیستم صوتی با صفحهنمایش ۸ اینچ
- تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان
- بلوتوث + ورودی USB و AUX
- دارای ۶ بلندگو
- مه زدای اتوماتیک شیشه جلو
- کیلومتر شمار سوپر ویژن
- صفحهنمایش رنگی TFT پشت آمپر
- محفظه خنک نگهدارنده
- شیشهشور چراغهای جلو
مزایا و معایب هیوندای سانتافه کارکرده
تست و بررسی سانتافه نسل دوم توسط gsxr نشان داده که مهمترین نقاط قوت این خودرو فضای کابین زیاد، موتور ۳.۵ لیتری با قدرت مناسب، وجود صندلیهای ردیف سوم، عدم نیاز به بنزین سوپر یا اکتان و خدمات و لوازمیدکی فراوان است. در مقابل باید گفت هزینههای نگهداری بالا، طراحی قدیمی، کیفیت ساخت متوسط، مصرف سوخت زیاد و امکانات و آپشن های معمولی جزو معایب این نسل سانتافه به شمار میروند.
مزایای نسل سوم سانتافه در بازار کشورمان هم شامل فضای داخلی و بار جادار، بازار خرید و فروش داغ، امکانات و آپشن های متعدد، طراحی بدنه و کابین زیبا و همچنین در دسترس بودن خدمات و قطعات است. البته موتور ضعیف در مقایسه با وزن بدنه، فضای محدود صندلیهای ردیف سوم و همچنین میدان دید محدود هم جزو نقاط ضعف آن محسوب میشوند.
تجربه رانندگی با هیوندای سانتافه کارکرده
تست سانتافه مجهز به موتور ۳.۵ لیتری نشان میدهد که این خودرو قدرت و کشش خوبی دارد و تا سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میتواند شما را راضی کند. سواری خودرو نسبتاً خشک است اما اذیت کننده نیست و ترمزها نیز توان توقف خوبی دارند. گیربکس این خودرو با اینکه به پای محصولات ژاپنی و آلمانی نمیرسد اما برای یک رانندگی عادی کاملاً رضایتبخش خواهد بود. مالکان سانتافه نسل دوم و سوم از راحتی کابین آن به نیکی یاد میکنند هرچند هزینههای نگهداری این خودرو به ویژه در نسل دوم بسیار بیشتر از خودروهای همرده و هم قیمت به نظر میرسد.
بیشتر بخوانید: سانتافه ۲۰۰۸، تست و بررسی + تجربه رانندگی
نوبت به بررسی سواری سانتافه نسل سوم میرسد. استفاده از موتور نسبتاً ضعیف برای چنین جثهای تقریباً همهچیز را تحت تأثیر قرار داده است. با اینکه صدای چندانی از موتور وارد کابین نمیشود اما اگر بخواهید رانندگی سریعی را تجربه کنید مجبور خواهید شد موتور را تحتفشار قرار دهید که این موضوع خوشایندی نخواهد بود. البته دقت داشته باشید که سانتافه نسل سوم برای ترددهای روزمره کاملاً مطلوب است و شتاب قابل قبولی دارد. سواری خودرو نیز راحت و خانوادگی است و هندلینگ متوسطی دارد. در مجموع باید گفت این نسل سانتافه مخصوصاً با موتور ۲.۴ لیتری بیشتر مناسب ترددهای روزمره و استفاده خانوادگی است و نباید از آن انتظار شتاب گیری برجسته و هیجانی را داشت.
راهنمای خرید هیوندای سانتافه کارکرده
وضعیت بازار در ۱۴۰۴
بسته به مدل تولید، میزان کارکرد، وضعیت سلامت بدنه و قوای محرکه، قیمت هیوندای سانتافه کارکرده نسل دوم از حدود ۱.۷ میلیارد تومان شروع شده و به حدود ۲.۳ میلیارد تومان میرسد؛ اما همانطور که گفته شد سانتافه نسل سوم دارای سطح تجهیزات و آپشن های گوناگونی است و بسته به چنین مواردی قیمت آن بین ۳ تا ۴.۵ میلیارد تومان متغیر است و حتی برخی نسخههای صفرکیلومتر آن با قیمت حدود ۵ میلیارد تومان نیز آگهی شدهاند. برای اطلاع از قیمت روز خودرو می توانید به صفحه ویژه آن در gsxr مراجعه نمایید.
نکات کلیدی هنگام خرید
با توجه به اینکه خریداران هیوندای سانتافه کارکرده بودجه قابلتوجهی را برای خرید خودرویی دستدوم در نظر میگیرند بنابراین قبل از خرید باید نسبت به بررسی کامل بدنه از نظر رنگشدگی، تصادف و خوردگی شاسی اقدامات لازم را انجام دهند. وجود کوچکترین مشکل در این بخشها میتواند افت قیمت قابلتوجهی را در پی داشته باشد. پس از بررسی و کارشناسی بدنه نوبت به یکی از مهمترین بخشهای خرید یعنی بررسی فنی هیوندای سانتافه کارکرده میرسد. احتمالاً شما نیز میدانید که برخی مدلهای این خودرو با پدیده یاتاقان زدن روبرو بودهاند و بنابراین حین خرید این کراس اور کرهای و مخصوصاً مدلهای ۲.۴ لیتری MPI دقت بیشتری داشته باشید. در بخش تست گیربکس نیز تستهای مربوط به وجود لرزش یا تقه را انجام دهید تا از سلامت گیربکس مطمئن شوید. جلوبندی را نیز بررسی نمایید تا مشکلی از نظر خرابی قطعات همچون طبقها و لرزش و صدای اضافی نداشته باشد.
بیشتر بخوانید: صفر تا صد راهنمای خرید خودرو دست دوم و کارکرده (۱۴۰۴)
با توجه به سطح متفاوت تجهیزات و آپشن ها توصیه میشود برای خرید هیوندای سانتافه کارکرده فردی متخصص به همراه داشته باشید تا تجهیزاتی همچون رادارها، گرمکن و سردکن صندلیها، سیستم صوتی و… را بررسی کرده و از وجود آنها مطمئن شود. دقت داشته باشید که برخی آپشن ها بهصورت متفرقه روی سانتافه نصب میشوند و این کار علاوه بر افت قیمت میتواند خطرات ایمنی نیز در پی داشته باشد. نهایتاً نوبت به اطمینان از کارکرد واقعی خودرو و بررسی اصالت مدارک خودرو میرسد تا قرارداد شما نهایی شده و خودرو را خریداری کنید.
هزینههای نگهداری
طبیعی است که هزینه نگهداری یک خودروی کارکرده بیشتر از خودروهای صفرکیلومتر باشد. برای مثال هزینه تعمیر گیربکس سانتافه بسته به نوع خرابی و میزان پیچیدگی فرایند تعمیر میتواند چیزی بین ۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان باشد. هزینه سرویسهای دورهای این خودرو نیز بسته به تعویض لوازم مصرفی و سایر متغیرها بیشتر از ۳ میلیون تومان خواهد بود.
ارزش خرید هیوندای سانتافه کارکرده
چرا سانتافه بخریم؟
دلیل انتخاب سانتافه توسط خریداران در کشورمان به مواردی همچون بازار فروش قوی، ظاهری لوکس به ویژه در نسل سوم و همچنین راحتی و فضای کابین مربوط میشود.
چرا سانتافه نخریم؟
اصلیترین دلایلی که باعث میشود خریداران از انتخاب سانتافه منصرف شوند به هزینههای نگهداری بالا و همچنین شتاب ضعیف مدلهای ۲.۴ لیتری نسل سوم مربوط میشود.
مقایسه با رقبا
در ادامه هیوندای سانتافه را با برخی رقبای آن در بازار کشورمان مقایسه میکنیم.
- هیوندای سانتافه و اکستریم VX
این دو خودرو از نظر قیمتی تقریباً در یک رده قرار میگیرند هرچند که اکستریم VX بهصورت صفرکیلومتر در دسترس است و جزو لوکسترین چینیهای بازار به حساب میآید.
نقاط قوت | نقاط ضعف | |
هیوندای سانتافه نسل سوم | طراحی ظاهری و کابین زیبا، استهلاک کمتر، بازار پررونق | موتور ضعیف، هزینههای نگهداری بالا |
اکستریم VX | طراحی زیبا، قدرت موتور خوب، تجهیزات فراوان، فضای جادارتر | استهلاک بیشتر قوای محرکه، بازار کم رونق، حساسیت به کیفیت سوخت |
- هیوندای سانتافه و کیا سورنتو
با توجه به اینکه کیا زیرمجموعه گروه هیوندای محسوب میشود و سورنتو و سانتافه از زیرساخت مشترکی استفاده میکنند بنابراین وجوه اشتراک زیادی بین این دو وجود دارد.
نقاط قوت | نقاط ضعف | |
هیوندای سانتافه نسل سوم | طراحی همه پسندتر، بازار پررونقتر، هزینه نگهداری پایینتر | موتور ضعیف |
کیا سورنتو | موتور کممصرفتر، کیفیت کابین بهتر | بازار دستدوم کم رونق تر |
- هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل
ایکس تریل موجود در کشورمان از نسل سوم آن است که اگرچه طراحی ظاهری آن به پای سانتافه نمیرسد اما از زبان طراحی خاص محصولات نیسان سود میبرد و به دلیل واردات محدود به کشورمان بیشتر جلبتوجه میکند. شاسیبلند نیسان از موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند و شتاب گیری کندتری در مقایسه با سانتافه دارد.
نقاط قوت | نقاط ضعف | |
هیوندای سانتافه | طراحی همه پسندتر، خدمات پس از فروش گسترده، تجهیزات بیشتر، بازار پررونقتر | واردات گسترده و عدم جلبتوجه در بین سایر خودروها، میدان دید محدود |
نیسان ایکس تریل | مصرف سوخت کمتر، آفرود بهتر | خدمات پس از فروش محدود، هزینه نگهداری بیشتر |
سؤالات متداول درباره هیوندای سانتافه کارکرده
- سانتافه دستدوم ارزش خرید دارد؟
با توجه به بازار خرید و فروش پررونق، طراحی زیبا و فضای کابین جادار، نسخههای کم کارکرد و سالم هیوندای سانتافه کارکرده ارزش خرید خوبی دارند.
- مشکلات رایج سانتافه ۲.۴ لیتری چیست؟
مهمترین نقاط ضعف سانتافه ۲.۴ لیتری را میتوان موتور ضعیف، دید محدود رو به عقب، تعلل گیربکس در معکوس و کیفیت متریال متوسط دانست.
- هزینه نگهداری سانتافه چقدر است؟
بسته به سلامت خودرو، سال تولید و میزان کارکرد، هزینه نگهداری این خودرو متغیر خواهد بود اما بیشک هزینه نگهداری سانتافه بیشتر از خودروهای صفرکیلومتر و رده میانی بازار است.
نتیجهگیری
هیوندای سانتافه یکی از مهمترین محصولات این خودروساز کرهای است که از بدو ورود به کشورمان جزو محبوبترین خودروهای وارداتی بوده است. نسلهای دوم و سوم سانتافه در نسخههای گوناگون و با سطح آپشن ها و تجهیزات متنوع در دسترس هستند و مدلهای کم کارکرد و سالم آن ارزش خرید بالایی دارند چراکه این کراس اور بازار دستدوم پررونقی دارد. از شما عزیزان و همچنین مالکان سانتافه دعوت میشود نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات بیان کنند.