هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد

هیچ برنامه‌ای برای تبدیل Final Fantasy 14 به عنوانی رایگان وجود ندارد

علی‌رغم اینکه نسخه آزمایشی Final Fantasy 14 همواره در حال گسترش است اما این بازیِ نقش‌آفرینی همچنان به صورت مشتری محور، به کار خود ادامه خواهد داد.

نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، کارگردان Final Fantasy 14 اخیراً اعلام کرده است که شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) هیچ برنامه‌ای برای تبدیل این بازی از عنوانی MMORPG مشترک محور به اثری Free to Play ندارد. او در مصاحبه با Eurogamer اظهار داشت که اگرچه نسخه آزمایشی رایگان بازی همچنان به گسترش خود ادامه می‌دهد اما فعلاً قرار نیست Final Fantasy 14 به یک بازیِ رایگان تبدیل شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محتویات رایگان سخاوتمندانه بازی، شامل نسخه نهایی هم خواهد شد، اینطور جواب داد که:

باور دارم که نسخه آزمایشی گسترش خواهد یافت اما در حال حاضر برنامه‌ای برای رایگان کردنِ خودِ بازی وجود ندارد. از آن جایی که زمان و پول زیادی برای بسته‌های گسترش‌دهنده سرمایه‌گذاری شده‌اند، سود حاصل از فروش این بسته‌ها برای ادامه ساخت آن‌ها در چنین مقیاسی، همچنان بسیار مهم است. ما قصد داریم در بخش تجاری، بهترین اهداف را تنظیم کنیم تا در نتیجه بتوانیم به ساخت محتویات زیادی که تجربه‌شان لذت‌بخش باشد، ادامه دهیم.

یوشیدا همچنین به صحبت درباره پروسه ساخت ۱۰ ساله Final Fantasy 14: A Realm Reborn که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود پرداخت. این بازی از زمان عرضه تاکنون چهار بسته الحاقی دریافت کرده است که پنجمینِ آن‌ها، Dawntrail نام دارد و در تابستان ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

هنگامی که از او پرسیده شد که اسکوئر انیکس چه زمانی این بازی را ترک می‌کند و روی پروژه بعدی خود متمرکز خواهد شد، یوشیدا گفت که در حال حاضر برنامه‌ای برای ترک دنیای Eorzea وجود ندارد؛ مگر اینکه چیزی موجب الهام او شود:

ما برنامه‌ای برای ساخت یک بازی جدید نداریم چراکه این کار، از دوباره متولد کردن یک جهان و قلمرو، حتی سخت‌تر است. البته اگر چیزی به من الهام شود (به اندازه کافی الهام گرفته باشم)، احتمال دارد [که برنامه] تغییر کند.

Final Fantasy 14: Dawntrail برای اوین بار در ماه ژولای و با انتشار تریلری رونمایی شد. جالب است بدانید که نسخه رایگان آزمایشی، در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و بازی‌بازان می‌توانستند Final Fantasy 14 را تا پایان گسترش‌دهنده Heavensward بازی کنند. مدتی پیش نیز اعلام شد که این نسخه، بسته Stormblood را هم در بر خواهد گرفت.

منبع: GamingBolt

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل