هاست پرسرعت
خودرو

ورود اشکودا به ایران؛ ۵ خودروی اروپایی توسط پارس ساتر هوشمند رونمایی شدند

ورود اشکودا به ایران؛ ۵ خودروی اروپایی توسط پارس ساتر هوشمند رونمایی شدند

محصولات برند اشکودا به عنوان نخستین برند اروپایی حاضر در دور جدید واردات خودرو در تهران رونمایی شدند. پس از حواشی و نقدهای فراوان به قوانین محدودکننده واردات خودرو، شرکت پارس ساتر هوشمند توانست مجوز نمایندگی و واردات خودروهای اشکودا را به عنوان یک برند اقتصادی اروپایی اخد کند. اشکودا یک برند خودرویی متعلق به کشور جمهوری چک و به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی فولکس واگن شناخته می‌شود.

به گزارش gsxr، اشکودا به عنوان یک برند اقتصادی با کیفیت، سازنده طیف ارزان خودروهای گروه فولکس واگن محسوب می‌شود. خودروهای اشکودا همگی برمبنای پلت‌فرم خودروهای فولکس واگن هستند.

اشکودا خودروسازی از کشور چک است که از سال ۱۹۲۵ با این نام فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۹۹۱ اشکودا تحت مالکیت فولکس واگن قرار گرفت و به عنوان عضوی از این گروه خودرویی به فعالیت خود ادامه داد. اگر چه اشکودا برای مردم ایران چندان شناخته شده نیست ولی به واسطه بهره‌مندی از تکنولوژی پلت‌فرم و مهندسی فولکس آلمان، محصولات این برند حضور قدرتمندی در رده اقتصادی بازار اروپا، چین و هند دارند.

ورود اشکودا به ایران؛ ۵ خودروی اروپایی توسط پارس ساتر هوشمند رونمایی شدند

از سال‌های دور شرکت‌های مختلفی از کشورمان خواستار عرضه محصولات اشکودا به صورت وارداتی و مونتاژی بودند اما هر بار به دلایلی این امر میسر نشد؛ حال پارس ساتر هوشمند به مالکیت شرکت‌های قدیمی مزین خودرو و ایران‌روور توانسته مجوز عرضه محصولات این برند را به صورت غیر مستقیم اخذ کند.

شب گذشته طی مراسمی در دفتر مرکزی اشکودا ایران، از ۵ محصول اشکودا با نام‌های اکتاویا، کاروک، کوشاک، کامیک و اسکالا رونمایی شد. این خودروها قرار است در قالب CBU و به صورت وارداتی به بازار عرضه شوند. پارس ساتر هوشمند نماینده انحصاری اشکودا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش این خودروها در ایران خواهد‌بود.

معرفی کوتاه خودروهای اشکودا در ایران

اشکودا اکتاویا

اکتاویا محبوب‌ترین و در عین حال معروفترین خودروی اشکودا در بازار جهانی محسوب می‌شود. خودرویی در رده ابعادی C و کلاس بدنه سدان فست‌بک که بر مبنای پلتفرم آئودی A3 ساخته شده است. طیف متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی ۲ لیتری توربو، ۱.۵ لیتری توربو و ۱ لیتری توربو قابل سفارش گذاری برای اکتاویا خواهند بود که احتمالا نسخه ۱.۵ لیتری برای بازار ایران در نظر گرفته شود.

اشکودا کاروک

بزرگترین و گرانترین محصول اشکودا در ایران کاروک است؛ یک کراس‌اوور برمبنای سازه فولکس تیگوان و جتا VS7-VS5 که احتمالا با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به دست مشتریان خواهد رسید.

اشکودا کوشاک

کراس‌اوور مینی و اقتصادی اشکودا ویژه بازار هند طراحی شده و بر مبنای سازه MQB فولکس است. موتور این خودرو از نوع ۱.۳ لیتری سه سیلندر توربو بوده و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک خواهد داشت.

اشکودا کامیک

هاچ‌بک کراس خوش استایل اشکودا نسخه کوچکتر کاروک است. موتور این خودرو نیز احتمالا ۱.۵ توربو با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خواهد بود. شتاب این خودرو در محدوده ۸ ثانیه است.

اشکودا اسکالا

هاچ‌بک بزرگ و اسپرت اشکودا در ایران اسکالا نام دارد. در گذشته این نام را بر روی یکی از محصولاتی وارداتی رنو در ایران دیده بودیم. این خودرو در واقع همان فولکس گلف است که با موتور ۱.۵ توربو و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود.

قیمت و زمان عرضه محصولات اشکودا

شرکت پارس ساتر هوشمند کماکان در حال مذاکره با طرف‌های خارجی برای واردات انبوه خودروهای اشکودا است. هنوز مشخصات و قیمت دقیق خودروها معلوم نیست. با توجه به سقف دلاری آیین نامه واردات، این خودروها در رنج ۱۳ تا ۲۵ هزار دلار هستند و احتمالا قیمتی بین ۱ تا ۲.۵ میلیارد تومان خواهند داشت. همچنین فرایند عرضه خودروها از پاییز آغاز خواهد شد.

در آینده قرار است محصولات دیگری از اشکودا مثل فابیا، انیاک و انیاک کوپه نیز به لیست واردات پارس ساتر هوشمند افزوده شوند.

ورود اشکودا به ایران؛ ۵ خودروی اروپایی توسط پارس ساتر هوشمند رونمایی شدند

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا