وضعیت Quantum Error روی Xbox Series S قابلقبول نیست
وضعیت Quantum Error روی Xbox Series S قابلقبول نیست
بنا به اظهارات جدید مؤسس TeamKill Media، وضعیت فعلی اجرای Quantum Error روی ایکس باکس سری اس، غیرقابلقبول بوده اما استودیو در تلاش برای حل این مسئله است.
مدتی است که گزارشات متعددی از مشکلات توسعهدهندگان با سختافزار ضعیف کنسول اقتصادی مایکروسافت (Microsoft) منتشر میشوند و از قرار معلوم، باید همچنان انتظار انتشار گزارشات مشابهی را از سازندگان مختلف داشته باشیم. در همین راستا، به تازگی مشخص شده که استودیو سازنده Quantum Error هم با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم میکند.
طی مصاحبه جدید مؤسس استودیو TeamKill Media، مایکا جونز (Micah Jones)، از او پرسیده شد که آیا ایکس باکس سری اس میتواند تا انتهای نسل نهم به اجرای ۱۴۴۰/۶۰fps عناوین مختلف ادامه دهد یا نه؟ وی در پاسخ اذعان داشت که برای دستیابی به چنین هدفی، باید کنسولهای قویتر نسل نهم را قربانی عملکرد بهتر ایکس باکس سری اس کرد:
من فکر میکنم برای رسیدن به حداکثر توانایی اجرایی ایکس باکس سری اس، باید بازی خود را به طور اختصاصی برای این کنسول بسازید تا بتوانید مشخصات اجرایی مذکور را روی آن به دست آورید؛ در این صورت، نمیتوانید از حداکثر تواناییهای کنسولهای قویتر بهرهمند شوید. اگر بتوانیم پورت ایکس باکس سری اس Quantum Error را بهینهتر از تستهای فعلی خود اجرا کنیم، این پورت را با هدف نرخ فریم ۳۰fps توسعه خواهیم داد. همه ما بازیهای خارقالعادهای را با این نرخ فریم تجربه کردهایم؛ اما در نسل کنونی، اگر تصاویر بازی تار و کدر به نظر برسند، تجربه مخاطب از بازی را تضعیف خواهند کرد.
جونز به طور خاص در مورد نسخه ایکس باکس سری اس Quantum Error گفت که وضعیت فعلی بازی روی این کنسول «غیرقابل قبول» است و استودیو «آن را در وضعیت فعلیاش منتشر نخواهد کرد». این مسئله برای دارندگان کنسول اقتصادی مایکروسافت، چندان جالب نیست؛ اما جونز در رابطه با پورت Quantum Error برای این کنسول افزود:
ما هنوز ۱۰۰٪ مطمئن نیستیم که خواهیم توانست این پورت را اجرایی کنیم یا نه؛ سری اس کار میکند، اما نتیجه نهایی واقعا خوب نیست. نرخ فریم اجرایی بسیار پایین است و وضوح تصویر بسیار تار به نظر میرسد. ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا ببینیم آیا میتوانیم شرایط را بهبود بخشیم یا نه، اما وضعیت فعلی بازی روی سری اس، غیرقابلقبول است.
در اوایل سال جاری، TeamKill Media اعلام کرده بود که با توجه به طراحی Quantum Error پیرامون SSD پرسرعت پلی استیشن ۵، انتشار همزمان بازی روی این کنسول و کنسولهای نسل نهم ایکس باکس ممکن نیست؛ چراکه سختافزار آنها از SSD کندتری بهره میبرد. Quantum Error در تاریخ ۱۲ آبان امسال برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد؛ اما هنوز تاریخ انتشاری برای نسخه ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی این عنوان اعلام نشده است.
مشخص نیست که در نهایت، TeamKill Media موفق به اجرای صحیح و قابلقبول Quantum Error روی کنسول ضعیفتر مایکروسافت خواهد شد یا خیر؛ اما مشخصاً عوامل مختلفی دست به دست هم دادهاند تا اجرای این عنوان روی ایکس باکس سری اس، ضعیفتر از حد انتظار باشد.
نظر شما چیست؟ به نظرتان چه عواملی در افزایش گزارشات اینچنینی پیرامون ایکس باکس سری اس نقش داشتهاند؟