هاست پرسرعت
خودرو

وقتی تویوتا MR-S لباس پورشه باکستر را بر تن می‌کند!

وقتی تویوتا MR-S لباس پورشه باکستر را بر تن می‌کند!

در تایلند یک تویوتا MR-S با قیمت ۲۴ هزار دلار برای فروش گذاشته شده که در ظاهر کاملاً شبیه نسل اول پورشه باکستر شده است.

این روزها قیمت خودروهای اسپرت در حال افزایش است و لذت بردن از آن‌ها را برای بسیاری از علاقه‌مندان دشوار می‌کند. راه‌حل ارزان‌تر خرید یک رپلیکا (Replica به خودروهای معمولاً ارزانی گفته می‌شود که در ظاهر شبیه مدل‌های گران‌قیمت می‌شوند) است و شاید این تویوتا MR-S که لباس پورشه باکستر را بر تن کرده بتواند گزینهٔ مناسبی باشد. این خودرو که در تایلند برای فروش گذاشته شده است، ظاهر باکستر با قیمت بسیار کمتری نسبت به نمونهٔ اصلی ارائه می‌کند.

وقتی تویوتا MR-S لباس پورشه باکستر را بر تن می‌کند!

در این ماشین قسمت عقب و جلو کاملاً تغییر کرده‌اند تا شبیه نسل اول باکستر با چراغ‌های جلوی معروف به تخم‌مرغ نیمرو شود. سپر جلو اما کمی متفاوت از باکستر قدیمی است و بیشتر شبیه نسل جدید ۷۱۸ به نظر می‌رسد. در عقب خودرو شاهد نمای منسجم‌تری هستیم زیرا چراغ‌ها و سپر مستقیماً از باکستر گرفته شده‌اند. به‌طورکلی، این ماشین اگر کاملاً بی‌نقص نباشد اما نسبتاً زیبا و هماهنگ به نظر می‌رسد.

وقتی تویوتا MR-S لباس پورشه باکستر را بر تن می‌کند!

البته ازآنجایی‌که تویوتا MR-S یک رودستر موتور وسط است، تبدیل آن به باکستر راحت‌تر بوده است. بااین‌حال در اینجا خبری از پیشرانه‌های تخت قدرتمند پورشه نیست و یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تویوتا قرار گرفته که تنها ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد. البته، این موتور به یک گیربکس دستی متصل است و بنابراین هنوز هم می‌تواند رانندگی لذت‌بخشی را فراهم کند.

وقتی تویوتا MR-S لباس پورشه باکستر را بر تن می‌کند!

داخل خودرو اما جایی است که راز این تویوتای در لباس پورشه را فاش می‌کند زیرا کابین MR-S تغییر چندانی را تجربه نکرده و همچنان همان آمپرهای سه تایی و کنسول مرکزی نمونهٔ اصلی را می‌توان دید. البته روی غربیلک فرمان جای لوگوی تویوتا را لوگوی پورشه گرفته تا شاید کمی حس نشستن داخل باکستر را القا کند! ظاهراً این کار در تایلند زیاد انجام می‌شود زیرا غیر از نمونه، رپلیکاهای دیگری را هم برای فروش می‌توان پیدا کرد که بر اساس تویوتا MR-S ساخته شده‌اند.

هرچند این ماشین پرفورمنسی مشابه خودروهای گران‌تری که در ظاهر شبیه آن‌ها می‌شود را نخواهد داشت اما MR-S به‌خودی‌خود ماشین اسپرت جذابی است. این باکستر رپلیکا هم‌اکنون در تایلند با قیمت ۸۵۰ هزار بات معادل ۲۴,۶۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا