ویدیو: قابلیت رهگیری پرتو و DLSS 3 به Portal اضافه خواهد شد
ویدیو: قابلیت رهگیری پرتو و DLSS 3 به Portal اضافه خواهد شد
بازی Portal with RTX که ویژگیهایی چون پشتیبانی از رهگیری پرتو (Ray Tracing)، DLSS 3 و بافتهای پروضوح را دارا است، با انتشار تریلری مقایسهای معرفی شد.
برای نمایش قدرت فناوری DLSS 3 و کارتهای گرافیک تازهمعرفیشدهی RTX سری 40، دو شرکت انویدیا (Nvidia) و ولو (Valve) با همکاری یکدیگر میخواهند نسخهای از Portal را منتشر کنند که از رهگیری پرتو پشتیبانی میکند. این نسخه در تاریخی نامشخص از ماه نوامبر (10 آبان تا 9 آذر) منتشر میشود و دریافت آن برای دارندگان نسخهی اصلی بازی، رایگان خواهد بود. علاوه بر آن، ابزار مخصوص این کار یعنی Nvidia RTX Remix نیز همزمان با بازی انتشار مییابد و امکان اضافه کردن رهگیری پرتو به سایر عناوین رایانههای شخصی را برای مادسازها فراهم میکند.
تریلر منتشرشده از Portal with RTX که بخشهایی از بازی را با نسخهی اصلی آن مقایسه میکند، در ادامه قابل مشاهده است:
عنوان Portal with RTX دارای بافتهای پروضوح مبتنی بر واقعیت (high resolution physically based textures) خواهد بود که دستساز هستند و از چندضلعیهای زیادی (High-poly) تشکیل شدهاند. DLSS 3 در بهبود عملکرد اجرایی کاربرد دارد و تأخیر در پردازش نیز با استفاده از Nvidia Reflex کاهش مییابد. رهگیری پرتو شامل حال تمامی منابع نور موجود در محیط میشود؛ از نورپردازی سراسری غیرمستقیم (global illumination indirect lighting) گرفته تا نورپردازی مبتنی بر رهگیری حجمی (volumetric ray-traced lighting) که در مه یا دود دچار شکست میشود و سایه تولید میکند.
این نسخهی بازی از چند فناوری جدید انویدیا نظیر نورپردازی سراسری مستقیم مبتنی بر رهگیری (RTX Direct Illumination or RTXDI) که از منابع نور مستقیم بیشمار با اندازههای متفاوت پشتیبانی میکند نیز بهره میبرد. همچنین، قابلیتی به نام ReSTIR GI وجود دارد که شدت تابش نور غیرمستقیم را افزایش میدهد و گوشههای تاریک محیط را که نور مستقیم به آنها نمیرسد، روشن میکند. انتظار میرود که این فناوری نسبت به فناوری پیشین نورپردازی محیطی مبتنی بر رهگیری، بهتر عمل کند.
میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.