هاست پرسرعت
خودرو

ویرا دیزل از لوگوی جدید خود در نمایشگاه تبریز رونمایی کرد

ویرا دیزل از لوگوی جدید خود در نمایشگاه تبریز رونمایی کرد

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه خودروی تبریز، شرکت ویرا دیزل به عنوان زیرمجموعه گروه ماموت از لوگوی جدید خود رونمایی کرد.

ویرا دیزل از لوگوی جدید خود در نمایشگاه تبریز رونمایی کرد

ویرا دیزل به عنوان نماینده رسمی شرکت شاکمان در ایران لوگو و هویت جدیدی را برگزیده و وظیفه طراحی لوگوی جدید خود را به حسین وفائی سپرده است. وفائی پیش از این مسئولیت طراحی لوگوی جدید کرمان موتور را نیز بر عهده داشت. او می‌گوید در طراحی این لوگوی جدید از کرگدن و حروف V انگلیسی به عنوان اولین حرف ویرا دیزل استفاده کرده و همین موضوع با هویت محصولات سنگین ویرا دیزل هماهنگی بالایی دارد. او دلیل انتخاب کرگدن به عنوان نماد الهام‌بخش لوگوی ویرا دیزل را نیز سنت گروه ماموت در استفاده از هویت حیوانات تنومند برای لوگوی خود و زیرمجموعه‌ها عنوان کرده است.

ویرا دیزل از لوگوی جدید خود در نمایشگاه تبریز رونمایی کرد

همان‌طور که می‌دانید گروه صنعتی ماموت به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای تجاری، سهامدار عمده ویرا دیزل است. این گروه صنعتی تصمیم گرفت با مونتاژ محصولات چینی خلأ ایجاد شده پس از توقف تولید کشنده‌های اسکانیا را برطرف کند و از این رو با تأسیس یک شرکت زیرمجموعه با نام ویرا دیزل شراکت جدیدی را با یک شرکت چینی به نام شاکمان آغاز کرده است. گروه خودروهای تجاری شانکشی (شاکمان) که در شهر بائوجی استان شانکشی کشور چین قرار دارد، بنا دارد تا از طریق نماینده انحصاری خود در ایران یعنی ویرا دیزل، محصولات تولیدی خود را روانه بازار ایران کند.

ویرا دیزل از لوگوی جدید خود در نمایشگاه تبریز رونمایی کرد ویرا دیزل از لوگوی جدید خود در نمایشگاه تبریز رونمایی کرد

یکی از شاخص‌ترین محصولات این شرکت در ایران کامیون دماغ‌دار شاکمان RH3 خواهد بود. شاکمان دماغ‌دار که لقب تنها کشنده دماغ‌دار صفرکیلومتر بازار ایران را از آن خود می‌کند، با طراحی جذاب و استایلی مشابه به کشنده‌های آمریکایی به پیشرانه ۱۲ لیتری مجهز است و چیدمان ۶ سیلندر خطی با فناوری پاشش سوخت مستقیم و توربو شارژر در آن دیده می‌شود. این پیشرانه ساخت کمپانی کامینز بوده و استاندارد یورو ۵ با کاتالیست هوشمند SCR را دارد. قدرت ۴۹۰ اسب بخار در ۱۹۰۰rpm و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰rpm خروجی این پیشرانه ۱۲ لیتری اعلام شده است.

کشنده دماغ دار شاکمان

قدرت در شاکمان دماغ‌دار توسط یک جعبه‌دنده ۲+۱۲ سرعته اتوماتیک (AMT) به محور عقب منتقل می‌شود. این جعبه‌دنده توسط کمپانی EATON تولید شده و از سری EHDM-26N112C-R است. فرمان شاکمان از نوع هیدرولیکی و توسط ZF آلمان ساخته شده است. همچنین در محور جلو از فنر تخت پارابولیک استفاده شده و در محور عقب هم تعلیق بادی با ۴ بالون دیده می‌شود. اتاق خودرو هم مجهز به تعلیق بادی است. باک گازوئیل شاکمان درمجموع ۱۰۰۰ لیتر و همچنین مخزن ادبلو این کشنده ۴۵ لیتر ظرفیت دارد. وزن خالص این خودرو هشت هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بوده و وزن ناخالص فنی مرکب نیز ۴۴ تن اعلام شده است. به دلیل فاصله بین محوری بالای مدل دماغ‌دار نسبت به مدل‌های عادی، ۵۰ درصد احتمال قیچی کردن نیز کمتر می‌شود. بعلاوه این تنها کشنده مونتاژی در ایران است که هم ترمز کشنده و هم ترمز تریلر از نوع برقی است.

ویرا دیزل از لوگوی جدید خود در نمایشگاه تبریز رونمایی کرد

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا