هاست پرسرعت
فناوری

ویژگی جدید گوگل کروم برای افزایش حریم خصوصی

ویژگی جدید گوگل کروم برای افزایش حریم خصوصی

گوگل در حال آزمایش یک ویژگی مفید برای میلیون‌ها کاربر مرورگر کروم است که دسترسی به دوربین و GPS را مسدود می‌کند تا مشکلات امنیتی را در فواصل زمانی منظم کاهش دهد.

کاربران کروم در اندروید به زودی می‌توانند استفاده وب سایت‌ها از موقعیت مکانی و دوربین خود را کنترل کنند.

با لغو خودکار مجوزهای دسترسی به موقعیت مکانی دستگاه و دوربین از طریق گوگل کروم مطمئن می‌شوید که سایت‌های تصادفی نمی‌توانند بدون اجازه شما از داده‌های شما استفاده کنند.

پس از اینکه گوگل امنیت کاربران کروم در رایانه‌ها و لپتا‌پها (ویندوز) را افزایش داد، کاربران اندروید به ویژه در برابر یک آسیب‌پذیری امنیتی باز ماندند، که توانایی کروم برای دسترسی به مکان، دوربین و گاهی اوقات میکروفون دستگاه است.

با این حال، کاربران کروم در اندروید به زودی می‌توانند از نقض حریم خصوصی برنامه بدون رضایت خودشان جلوگیری کنند و مطمئن شوند که سایت‌های تصادفی نمی‌توانند بدون اجازه آنها از داده‌هایشان استفاده کنند.

 از نقض حریم خصوصی خود جلوگیری کنید
وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که شما به طور اتفاقی از آن‌ها بازدید می‌کنید، اما بدون اینکه بدانید، در نهایت به این سایت‌ها اجازه دسترسی به دوربین و داده‌های موقعیت مکانی روی تلفن یا رایانه‌تان را می‌دهید، اما گوگل در راستای افزایش حریم خصوصی کاربران، اکنون یک قابلیت مفید اضافه کرده است.

گوگل در حال آزمایش قابلیتی است که برای میلیون‌ها نفر مفید خواهد بود و تلاش می‌کند تا از نقض حریم خصوصی شما بدون رضایت شما توسط این سایت‌ها جلوگیری کند، در نسخه بتای بسته کروم، که انتظار می رود با انتشار رسمی در ماه آینده راه اندازی شود. 

این ویژگی در حال حاضر برای برخی کاربران اندروید کروم در حال آزمایش است و به آنها نشان داده می‌شود که چگونه از دسترسی وب‌سایت‌ها به دوربین و مکان گوشی، در صورت عدم تمایل، جلوگیری کنند. 

لغو خودکار این مجوزها تضمین می‌کند که سایت‌های تصادفی نمی‌توانند داده‌های شما را جستجو کنند و از آن برای ارسال تبلیغات شخصی در مرورگر شما استفاده کند.

با این حال، کاربران باید به صورت دستی این ویژگی را از تنظیمات فعال کنند تا مؤثر واقع شود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا