هاست پرسرعت
خودرو

پاناسونیک باتری‌های جدید تسلا را با تراکم انرژی بهتر می‌سازد

پاناسونیک باتری‌های جدید تسلا را با تراکم انرژی بهتر می‌سازد

بر اساس اخبار منتشر شده شرکت پاناسونیک باتری‌های جدید تسلا را تأمین خواهد کرد. این امر می‌تواند قیمت خودروهای تسلا را کاهش دهد.

پاناسونیک اعلام کرد نسخه جدید و بهبود یافته از باتری‌های ۲۱۷۰ بکار رفته در تسلا مدل ۳ و مدل Y را در کارخانه نوادا تولید خواهد کرد. بلومبرگ می‌گوید این باتری‌های جدید سال جاری میلادی یا سال آینده در محصولات تسلا بکار خواهند رفت. سلول‌های جدید که تراکم انرژی بیشتری دارند می‌توانند به کاهش قیمت محصولات تسلا کمک کنند. یکی از مدیران ارشد پاناسونیک در مصاحبه با بلومبرگ اظهار می‌دارد شرکت ژاپنی موردبحث به دنبال عملی کردن قول‌های خود در چهار برابر کردن ظرفیت تولید تا سال مالی ۲۰۳۰ است. پاناسونیک می‌گوید برای تحقق این امر نیازی به ساخت کارخانه‌های جدید یا سرمایه‌گذاری هنگفت در سایت‌های تولیدی نخواهد بود. او خاطرنشان می‌سازد:

ما ظرفیت تولید باتری‌های خود و بهره‌وری را به‌صورت هم‌زمان افزایش خواهیم داد.

پاناسونیک که بزرگ‌ترین مشتری آمریکایی‌اش تسلاست حدود ۱۰ درصد باتری کل خودروهای برقی دنیا را تولید می‌کند. این شرکت به دنبال شروع تولید نسخه ارتقا یافته از سلول‌های باتری استوانه‌ای ۲۱۷۰ است، باتری‌هایی که در مدل ۳ و مدل Y بکار می‌روند. این شرکت روی افزایش تراکم انرژی باتری یاد شده کار می‌کند و بنا به گفته مدیر پاناسونیک، بهبودهای جدید رخ داده می‌توانند به کاهش کلی قیمت خودروهای برقی کمک کنند. تراکم انرژی بهتر همچنین به معنی نیاز به سلول‌های کمتر در خودروی تولیدی خواهد بود و همین موضوع کاهش قیمت را در پی خواهد داشت.

ژاپنی‌ها هم‌اکنون مشغول ساخت کارخانه جدیدی برای تولید سلول‌های ۲۱۷۰ در کانزاس آمریکا هستند. این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری ساخته می‌شود و خروجی اولیه آن ۳۰ گیگاوات ساعت در سال خواهد بود. انتظار می‌رفت پاناسونیک در سال ۲۰۲۲ باتری‌های استوانه‌ای ۴۶۸۰ جدیدتر و بزرگ‌تر را برای نسل بعدی محصولات تسلا تولید کند اما پاناسونیک این پروژه را به تعویق انداخت.

احتمال دارد اخبار مربوط به ساخت سومین کارخانه پاناسونیک در آمریکا به زودی منتشر شود و این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید خود را از ۵۰ گیگاوات ساعت فعلی به ۲۰۰ گیگاوات ساعت برساند. اگرچه محل ساخت این کارخانه جدید مشخص نشده اما احتمالاً تأسیس آن باعث ایجاد شغل برای هزاران نفر خواهد شد. چندی پیش بود که شرکت موردبحث اعلام کرد به توافقی برای خرید متریال آند سیلیکون نانو کامپوزیت از سیلا دست یافته است. سیلا شرکتی است که سال ۲۰۱۱ و توسط یکی از کارمندان اسبق تسلا تأسیس شد. پودر آند سیلیکون این شرکت از ذرات سیلیکون نانو ساختاری در ابعاد میکرومتر تشکیل شده و جایگزین گرافیت در باتری‌های لیتیوم یون سنتی محسوب می‌شود. گفته می‌شود دستیابی به این ماده نیازی به فرایندهای ساخت جدید ندارد و استفاده از آن در خودروهای برقی باعث ایجاد شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری و زمان شارژ ۱۰ دقیقه‌ای خواهد شد. قانون کاهش تورم دولت بایدن که یارانه‌هایی را برای تولید باتری در آمریکا در نظر می‌گیرد فرصتی ویژه برای شرکت‌هایی همچون پاناسونیک است تا کارخانه‌های تولید باتری را در این کشور تأسیس کنند. پاناسونیک انتظار دارد در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۴ شاهد افزایش ۵۸۷ میلیون دلاری سود عملیاتی خود باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا