هاست پرسرعت
خودرو

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های یک سال اخیر بازار ایران را بشناسیم!

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های یک سال اخیر بازار ایران را بشناسیم!

با تمام چالش‌هایی که در سال گذشته پیش روی ما بود بالاخره وارد سال ۱۴۰۲ شده‌ایم و قصد داریم در این مطلب به معرفی و بررسی دوچرخه‌های پرفروش یک‌ سال گذشته تا به الان بپردازیم.

دوچرخه سواری از آن دسته ورزش‌هایی است که لذت آن را هیچگاه از یاد نخواهیم برد و حاضریم تا سالیان سال این احساس خوشایند و دلپذیر را تجربه کنیم. همین موضوع است که دوچرخه سواری را در کنار تناسب اندام و مزایای سلامتی، به یک تفریح دوست داشتنی بدل می‌کند.

حال اگر یک دوست‌دار اصیل ورزش دوچرخه‌ سواری باشید، قطعا اطلاع داشتن از انواع دوچرخه‌های موجود در بازار و به‌روز نگهداشتن اطلاعات خود درباره دوچرخه، یک امر ضروری برای شما محسوب می‌شود. همچنین اگر به دنبال خرید دوچرخه در بازار ایران باشید، اینکه بدانید دوچرخه سواران دیگر چه دوچرخه‌هایی را خریداری کرده‌اند و یا در حال حاضر چه دوچرخه‌هایی بیشتر در بازار خرید و فروش می‌شوند، می‌تواند به تصمیم‌گیری شما برای انتخاب دوچرخه کمک بسیار زیادی کند. ما در این مطلب قصد داریم دوچرخه‌هایی که در بازار ایران و در یک سال اخیر بسیار پرفروش بوده‌اند را معرفی کنیم تا توانسته باشیم کمکی هرچند کوچک کرده باشیم.

برای اینکه یک گزارش جامع و کامل را ارائه دهیم تصمیم گرفته‌ایم دوچرخه‌های معرفی شده را به سه دسته دوچرخه‌های حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و اقتصادی تقسیم کنیم تا بررسی‌ها و مقایسه‌ها راحت‌تر انجام شود.

 

دوچرخه‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای

این بخش شامل دو قسمت دوچرخه‌های نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای است که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

دوچرخه نیمه حرفه ای

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های نیمه حرفه‌ای

از پرفروش‌ترین‌های دسته‌ی دوچرخه‌های نیمه حرفه‌ای می‌توان برند جاینت و کمپ را نام برد. دوچرخه جاینت رینکون ۱ (Giant Rincon 1) و کمپ ویز (Camp Whizz) هر کدام دو مدل پرفروش از این دو برند پرطرفدار بوده‌اند. مدل رینکون ۱ در سال ۲۰۲۳ با بدنه آلومینیوم ALUXX، لوازم دنده شیمانو آلتوس و ترمز دیسک هیدرولیک تکترو HD1 عرضه شد. رقیب این مدل یعنی دوچرخه کمپ مدل Whizz با بدنه آلومینیوم ۶۰۶۱ یک تکه بدون جوش (طرح کربن و فناوری Smooth Welding)، لوازم دنده شیمانو دئور M4100، ترمز دیسک هیدرولیک شیمانو MT200 و دوشاخ کمک‌فنردار قفل شو و تنظیمی از نمایندگان پرفروش کمپ در این رنج قیمتی است. همچنین دو مدل تالون ۳ از برند جاینت و کروز ۷.۱ از برند کمپ در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

دوچرخه‌های حرفه‌ای

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های حرفه‌ای

قطعا برندهای زیادی برای رقابت در این رنج قیمتی و کاربری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند اما تا به الان دو برند اسکات و کمپ برنده این میدان بوده‌اند. نماینده برند اسکات در این بخش مدل اسپکت ۹۳۰ (Aspect 930) و نماینده برند کمپ در این رنج قیمتی مدل هایدز (Hydes) است. اسپکت ۹۳۰ با تنه آلومینیوم ۶۰۶۱، لوازم دنده شیمانو دئور M4100، ترمز دیسک هیدرولیک شیمانو mt200 و دوشاخ روغنی کمک‌دار و ریموت‌دار عرضه شد. در کنار آن مدل هایدز از برند کمپ با بدنه آلومینیوم ۶۰۶۱، ست لوازم دنده شیمانو دئور M6100، ترمز دیسک هیدرولیک شیمانو MT200 و دوشاخ بادی قفل‌شو تنظیمی توانستند عناوین پرفروش یک‌سال گذشته را کسب کنند.

دوچرخه‌هایی که نام برده شد در یک رده میانگین قرار می‌گیرند و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارند. اگر کنجکاو هستید تا پرفروش‌ترین‌های بدنه کربن را هم بشناسید می‌توان دوچرخه اسکات مدل Scale 920 و دوچرخه کمپ مدل TEAM 9.2 را جزو پرفروش‌ترین دوچرخه‌های حرفه‌ای بدنه کربن دانست.

 

دوچرخه‌های اقتصادی و روزمره

دسته دوچرخه‌های اقتصادی به طور کلی جزو پرفروش‌ترین دسته‌های دوچرخه در بازار ایران هستند و تقریبا می‌توان هر برندی را در این بین مشاهده کرد. تعدد برندهای مختلف موجود در این دسته باعث شده تا افراد دید شفافی از دوچرخه انتخابی مورد نظر خود نداشته باشند و یا دچار سردرگمی شوند. اطلاعاتی که در ادامه با شما به اشتراک گذاشته می‌شود نسبی است و ممکن است یک یا دو برند در این رده جابجا شوند پس نگران نبودن برند مورد نظر خودتان در این بین نباشید.

به دلیل تعدد زیاد برندهای موجود در بازار به خاطر داشته باشید تا حدالامکان از خرید برندهای متفرقه یا تقلبی دوری کنید زیرا میزان خرابی در این گونه دوچرخه‌ها بسیار بالاست و در صورت مواجه شدن با مشکل امکان پیگیری و استفاده از گارانتی معتبر را ندارید.

دوچرخه‌های اقتصادی و روزمره

سه برند الکس، ویوا و جف در یک سال گذشته جزو پرفروش‌ترین مدل‌های دوچرخه اقتصادی در بازار ایران بوده‌اند. نماینده این سه برند عبارتند از برند ویوا مدل ورتکس، برند الکس مدل ماکان و برند جف مدل ۱۴۸۷! برند الکس مدل ماکان (Macan) با بدنه آلومینیوم ۶۰۶۱ طراحی هایدروفرمینگ، لوازم دنده شیمانو تورنی، ترمز دیسک مکانیک و دوشاخ روغنی کمک‌دار قفل شو تنظیمی عرضه شده است. در کنار این مدل برند ویوا مدل ورتکس با بدنه آلومینیوم ۶۰۶۱، لوازم دنده شیمانو تورنی، ترمز لقمه‌ای ویبریک و دوشاخ قفل‌شو تنظیمی عرضه شده است. برند جف مدل ۱۴۸۷ هم که با ورود به بازار ایران توانست تمام توجهات را به دلیل لوازم و طراحی خود جلب کند شامل بدنه‌ای از جنس آلومینیوم ۶۰۶۱ با طراحی هایدروفرمینگ، لوازم دنده شیمانو تورنی، ترمز دیسک هیدرولیک RSX، دوشاخ قفل‌شو تنظیمی و تایرهای خوش‌نام مکسیس (MAXXIS) است.

 

جمع‌بندی

تمام برندها و مدل‌های نام‌برده شده با استناد به مدارک فروش در فروشگاه‌های سراسری و شعبات فروشگاه آیبایک به همراه مدارک فروش سایر فروشگاه‌های تهران و استان‌های دیگر ایران می‌باشد و ممکن است برخی عزیزان با این آمار و ارقام موافق نباشند. همانطور که در خلل مطالب این مقاله خدمتتان عرض کردیم مقادیر گفته شده نسبی هستند و ضمن راهنمایی شما دوستان عزیز و ارائه دیدی شفاف‌تر نسبت به برندها ارائه شده است اما قطعا موارد گفته شده دارای بهترین کیفیت هستند که چنین فروش بالایی را توانسته‌اند به نام خود ثبت کنند.

به خاطر داشته باشید که حتما قبل از خرید از مشاوران فروش بخواهید تا توضیح بیشتری درباره محصولات خود ارائه کنند و با توجه به نیازهایتان یک دوچرخه ایده آل را معرفی کنند. همچنین از فروشنده بخواهید گواهی مالکیت و گارانتی شرکتی معتبر را فراموش نکنند تا در صورت بروز مشکل امکان پیگیری و حل مشکل وجود داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا